تغییرات جدید اینستاگرام

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

 در این مطلب تغییرات جدید اینستاگرام را به شما ارئه میدهیم :

1- حالت DARK یا تاریک

اگر امروز با یک اینستاگرام کاملاً تاریک از خواب بیدار شدید – بخشی از آزمایش بتا آنها هستید! کاربران دارای سیستم عامل iOS 13 و Android 10 نسخه تاریک یا DARK را از اینستاگرام تجربه می کنند.

نحوه فعال / غیرفعال کردن حالت تاریک

فعال سازی در تلفن های iphone: به تنظیمات تلفن خود بروید ، گزینه Display and Brightness ، Toggle the Dark را انتخاب کنید.

فعال سازی در تلفن هایAndroid : به تنظیمات تلفن خود بروید ، نمایش را انتخاب کنید ، Theme را انتخاب کنید ، Dark Theme را روشن کنید.

بیشتر بخوانید:ترفند های اینستاگرام

2- با قابلیت Layout اینستاگرام چند عکس را در یک استوری آپلود کنید

 

سرانجام Instagram یک ویژگی مورد انتظار را وارد اپلیکیشن خود کرد. قابلیت Layout اینستاگرام به شما امکان می‌دهد چندین تصویر را در یک استوری قرار دهید.پیش‌تر کاربران باید عکس‌های دلخواه را از گالری گوشی خود کپی و درون یک کادرِ متن، پیست می‌کردند؛ یا اینکه به اپ‌های شخص ثالث متوسل می‌شدند. حالا اما قابلیت Layout کار را راحت و یکسره کرده است. اینستاگرام برای آپلود چند عکس در یک استوری، اپ مجزایی نیز به اسم Layout دارد و ظاهرا نام قابلیت جدید، از آن می‌آید.

 

3-امکان استفاده از اینستاگرام برای کاربران دارای اختلالات بینایی فراهم شد

از این به بعد، افرادی که دارای اختلالات بینایی هستند نیز قادر خواهند بود از شبکه اجتماعی محبوب اینستاگرام استفاده کنند. این امکان از طریق توسعه قابلیتی جدید در اینستاگرام فراهم شده است.

اینستاگرام به تازگی یک سری تغییر در شبکه اجتماعی خود اعمال کرده است که استفاده از این سرویس اشتراک تصویر و ویدیو را برای کاربران دارای اختلالات بینایی امکان‌پذیر می‌کنند. از نظر مسئولان این شبکه اجتماعی، با فراهم شدن امکان استفاده از اینستاگرام برای نزدیک به ۲۸۵ میلیون نفر از ساکنان کره زمین که دارای یکی از انواع اختلالات بینایی هستند، قدم بزرگی برداشته خواهد شد.

 

بیشتر بخوانید:معرفی بهترین برنامه های آنفالویاب اینستاگرام

 

تشریح متنی درباره عکس برای کاربران دارای اختلالات بینایی

اینستاگرام قابلیت متن جانشین خودکار را برای دست پیدا کردن به این امکان در نظر گرفته است. به این ترتیب کاربران خواهند توانست در زمان مرور فید، دیدن صفحه پروفایل دیگران و یا گشت‌زنی درون قسمت‌های مختلف شبکه اجتماعی، از طریق یک صفحه‌خوان، توضیحات مربوط به تصویر را بشوند. در این قابلیت از تکنولوژی تشخیص اشیا استفاده شده است تا بتوان توضیحی درباره عکس به صفحه‌خوان ارائه کرد. به این ترتیب کاربر حین استفاده از اپلیکیشن، لیستی از آیتم‌های مختلف را خواهد شنید.

برای بهبود تجربه کار با اینستاگرام برای کاربران دارای اختلالات بینایی، چندین موتور ایجاد متن جانشین دیگر نیز ارائه شده است. کاربران به منظور دست پیدا کردن به توضیحاتی غنی‌تر درباره عکس‌های درون فید خود می‌توانند یکی از آن‌ها را آپلود کرده و از مزایایش بهره ببرند. کاربری که از صفحه‌خوان استفاده می‌کند، حین مرور اینستاگرام به توضیحاتی درباره هر عکس دست پیدا خواهد کرد. این نوع موتورهای دارای متن جایگزین اکنون به صورت گسترده در دنیای آنلاین مورد استفاده قرار می‌گیرند، پس اینستاگرام با قرار دادن آن‌ها به عنوان بخشی از شبکه اجتماعی خود، قدم بزرگی برداشته است.

4- ایمیل چک اینستاگرام

آیا تا به حال ایمیلی از اینستاگرام دریافت کرده اید ؟ این ایمیل ممکن بود نشان دهنده تایید اعتبار شما باشد. یا این که برای تغییر گذر واژه تان برای شما ارسال شده باشد؟ یا حتی در بعضی موارد حاوی لینکی بود که با کلیک روی آن حساب کاربری تان حذف می شد. ممکن است بسیاری از کاربران به این ایمیل ها اعتماد کرده باشند و صرفا به دلیل کلیک روی آن متوجه شده اند که حساب شان هک شده است.

 

بیشتر بخوانید:کسب درآمد از اینستاگرام

 

این یک روش کلاهبرداری سنتی، به نام “فیشینگ” است. ایمیل توسط اشخاص ناشناس ارسال شده است که قصد دارند شما را فریب دهند تا نام کاربری و رمز عبورتان را در محیطی شبیه اینستاگرام وارد کنید.  پس از آن سریعا می توانند وارد حساب کاربری شما شوند و آن را به دست بگیرند! با همین روش ساده، شما هک می شوید.

پس از مشکلات متعدد در این زمینه، اینستاگرام تصمیم گرفت چاره ای برای این مشکل پیدا کند. راه حلی که به کاربران کمک می کند بتوانند تشخیص بدهند آیا این ایمیل واقعا از طرف اینستاگرام است یا نه.

ویژگی جدید اینستاگرام این امکان را به شما می دهد ایمیل هایی که طی 14 روز گذشته توسط اینستاگرام برای شما ارسال شده است را بتوانید ببینید. بنابراین به راحتی می توانید از صحت ایمیل دریافتی، اطمینان حاصل کنید.

فعال سازی چک ایمیل اینستاگرام

 به نمایه ( پروفایل ) اینستاگرام خود، و سپس تنظیمات خود بروید. امنیت ( security ) و در آخر “ایمیل از اینستاگرام- Emails From Instagram” را انتخاب کنید. در اینجا می توانید لیست ایمیل هایی که طی 14 روز گذشته برای شما ارسال شده است را ببینید.

البته راه های دیگری نیز برای تشخیص ایمیل های جعلی وجود دارد. به ادرس ایمیل فرستنده نگاهی بیندازید. اگر به چیزی به غیر از Instagram.com ختم شود احتمالا اسپم و جعلی است. همین طور به یاد داشته باشید که اینستاگرام برای تایید یا لغو حساب تان با ایمیل شما، ارتباط برقرار نخواهد کرد.

ایمیل هایی با این محتواها را در بدترین حالت در نظر بگیرید و همیشه با استفاده از خود برنامه، از صحت این ایمیل ها آگاه شوید.

 

بیشتر بخوانید:معرفی بهترین برنامه های دانلود از اینستاگرام برای اندروید و ios

 

5- محدود کردن پروفایل های دوست نداشتنی در اینستاگرام جدید

اینستاگرام به تازگی ویژگی جدیدی را به نام ” محدود کردن – restrict ” معرفی کرده است که به کاربران اجازه می دهد تعاملات یک کاربر دیگر را، که نسبت به او احساس خوبی ندارید، محدود و بلاک کنید.

رستریکت کردن با بلاک کاربر دیگر، متفاوت است . وقتی یک نفر را بلاک می کنید شخص ممکن است متوجه شود که بلاک شده است. اما در حالت رستریکت جدید، شخص متوجه این قضیه نمی شود. مممکن است حتی روی پست های شما هم کامنت بگذارند اما فقط خودشان می توانند این کامنت را ببینند. نه شما و نه هیچ کس دیگر، فقط خودشان!

اگر شخصی را در این حالت قرار دادید کامنت های او به محل restricted comment منتقل می شود. اگر مایل باشید می توانید کامنت ها را انتشار دهید. اما اگر حس خوبی از این کار نمی گیرید می توانید بدون توجه به آن ها، کار خود را بکنید.

چگونه از ویژگی restrict در اپدیت جدید استفاده کنم؟

اگر کاربر مورد نظرتان، از قبل برای شما کامنت و نظری گذاشته است می توانید روی کامنت او ضربه بزنید تا انتخاب شود. در این صورت بر روی علامت ! که در بالای صفحه ظاهر می شود ضربه بزنید. از منوی باز شده گزینه restrict را انتخاب کنید .

روش دیگری که برای این کار وجود دارد استفاده از تنظیمات پروفایل است. به پروفایل خود بروید. در قسمت تنظیمات گزینه حریم خصوص یا privacy را انتخاب کنید. با گزینش restricted account می توانید هر چند نفر را که تمایل داشته باشید به یست مجرمان و قلدرهای خود اضافه کنید. بدون آن که آن ها متوجه شوند.

 

بیشتر بخوانید:ادمین پیج اینستاگرام

 

6- اضافه کردن رابط های جدید در اپدیت جدید اینستاگرام

 قابلیت جالب جدیدی در استوری اینستاگرام به نام “ On This Day” اضافه شده است که در آن می توانید اتفاقاتی که در سال یا سالهای گذشته اتفاق افتاده است را یادآوری کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید.

دومین موردی که اینستاگرام در اپدیت جدید خود اضافه کرده است “الگوهای آماده یا templates” است. الگوهای آماده ای که از پیش برای استوری های اینستاگرام طراحی شده اند. و برای پر کردن پاسخ های شما ، فضای خالی را برای شما به وجود می آورند. به عنوان مثال ، تمپلیتی وجود دارد که می گوید “سه حساب برتر برای فالو کردن” با سه فضای خالی برای شما برای اضافه کردن افراد دلخواهتان. یا ، “من به چه چیزی گوش می دهم” با 5 فضا برای اضافه کردن آهنگ های مورد علاقه تان.

این قالب ها و تمپلیت ها چهره ای جالب به استوری های معمولی اینستاگرام شما اضافه می کنند که به شما امکان می دهد بیشتر از گذشته،شخصیت خود را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید!

چگونه می توان از قالب ها و on this day در آپدیت جدید اینستاگرام استفاده کرد

استوری اینستاگرام خود را باز کنید. در پایین صفحه به طور پیش فرض روی حالت ” عادی- Normal” قرار دارد. آن را روی حالت ” ایجاد کردن-create” قرار دهید. منوی پایین را که شامل type, GIF و .. است جابه جا کنید تا دو ویژگی بالا را بیابید.

برای به اشتراک گذاری Template و on this days دو تاس در بالای صفحه قرار دارد که حالت های مختلفی از این قالب ها را برای شما فراهم می آورد که می توانید از آن برای استوری های خود استفاده کنید.

 

7- پیگیری هشتگ ها

اینستاگرام به تازگی توانایی ردیابی و ارزیابی ایمپرشن هشتگ های شخصی تان را فراهم کرده است. قبلا ارزیابی میزان تاثیرگذاری و ایمپرشن هشتگ ها به راحتی انجام نمی شد. بروزرسانی جدید اینستاگرام باعث می شود تا متوجه شویم کدام هشتگ برای ما موثر بوده و منجر به افزایش فالوور واقعی یا فروش بهتر در اینستاگرام شده است. یا اینکه کدام یک مناسب نیست و باید استفاده نشوند.

چگونه از ایمپرشن هشتگ ها استفاده کنید؟

به یکی از پست هایی که در آن هشتگ زده اید بروید. روی دکمه “view insights” بزنید و اسکرول کنید تا به قسمت بخش ایمپرشن برسید. اگر به قسمت پایین آن بروید ” impressions from hashtags” را خواهید دید. در این جا شما به طور دقیق هشتگ ها  ایمپرشن های آن را خواهید دید.

آیا هیچ ایمپرشنی از هشتگ های خود نمی بینید؟ ممکن است از هشتگ های مناسبی استفاده نکرده باشید! برای آگاهی از بهترین و پربازدیدترین هشتگ های فارسی اینستاگرام، لیست هشتگ های آماده فارسی را مطالعه کنید.

 

بیشتر بخوانید:راز های اینستاگرامی

 

8- حذف فالوور فیک در آپدیت جدید اینستاگرام

 

مهم نیست که استراتژی پست گذاری یا تعامل شما چیست . رباتها و فالوورهای فیک می توانند ترسی برای پیج های کوچک و بزرگ باشند. این نوع فالوورها هرگز درباره پست های شما کامنت نمی دهند. آن ها را لایک نمی کنند. هیچ تعاملی با شما ندارند و اغلب از آنها به عنوان “پیروان ارواح” یاد می شود. با داشتن تعداد زیادی فالوور فیک نرخ تعامل کلی شما پایین خواهد آمد که این امر خوشایندی نیست. زیرا اینستاگرام تصور می کند که محتوای پیج شما برای فالوورهایتان جذاب نیست. چون مقدار تعامل فالوورهایتان با تعدادشان همخوانی ندارد. این خود باعث می شود که محتوای شما از نظر اینستاگرام خوب نباشد و به تعداد محدودی از فالوورها نشان بدهد.  اگر چه نباید انکار کرد که تعداد فالوورها حتی اگر فیک هم میان آن باشد می تواند تاثیر روانی مثبتی بر پیج شما داشته باشد. فالوورهایی که به پیج شما سر می زنند با دیدن تعداد فالوورهای بالای شما، ناخواسته به شما اعتماد می کنند. افزایش فالوور واقعی با این روش، خود باعث بالا رفتن مشارکت شما خواهد شد.اما چنان چه کماکان فکر می کنید باید فالوورهای فیک و غیرفعال را از پیج خود حذف کنید، آپدیت جدید اینستاگرام این امکان را برای شما به ارمغان آورده است.

 

بیشتر بخوانید:کسب و کار خانگی در اینستاگرام

 

روش حذف فالوورهای فیک در آپدیت جدید اینستاگرام

به لیست فالوورهای خود بروید و حسابی را که معتقدید جزو پیروان ارواح است انتخاب کنید. (این مساله را براساس تصویر نمایه ، نام کاربری یا محتوای موجود در پروفایل آن ها می توانید تشخیص دهید). پس از اینکه یک نفر را انتخاب کردید، روی سه نقطه در سمت راست دکمه فالور کردن، کلیک کنید و “حذف – remove ” را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که انجام این کار تعداد فالوورهای شما را پایین می آورد اما میزان تعامل شما را بالا می برد.


 

شما میتوانید از سایت عضوگرام برای ادمین پیج ، ادمین سایت،تبلیغات ،افزایش  فالوور، خرید فالوور، خرید لایک، خرید ویو و سایر خدمات اینستاگرامی استفاده کنید.
ادمین اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید