اهمیت هشتگ در رشد و پیشرفت پیج اینستاگرام

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

آیا می دانستید که یک پست دارای هشتگ در اینستاگرام نسبت به همان پست بدون هشتگ 12.6 درصد تعامل بیشتری را ایجاد می کند ؟

هشتگ ها قدرتمند هستند و می توانند پست های شما را به یک مخاطب هدف برسانند ، فالوورها را به پیج شما بیاورند ، تعامل بیشتر ایجاد کنند و تصویری مثبت تر از برند شما بسازند.

هشتگ در اینستاگرام می تواند کسب و کار شما را ارتقا دهد ولی اگر از آنها به صورت اسپم و یا بدون استراتژی خاصی استفاده کنید قطعا ناکارآمد خواهند شد. اما چگونگی استفاده از هشتگ در اینستاگرام را در این مطلب برایتان توضیح می دهیم.

چرا هشتگ در اینستاگرام اهمیت زیادی دارد ؟

در واقع هشتگ در اینستاگرام حکم مرتب کننده را دارد. زمانی که در روز حدود 95 میلیون عکس در اینستاگرام ارسال می شود ، برای اینستاگرام سخت است که تصاویر درست را به کاربران هدف نشان دهد. هشتگ در اینستاگرام به پست شما کمک می کند تا توسط بینندگان بیشتری که علاقه مند به دیدن آن هستند نمایش داده شود.

یکی از کارشناسان انجمن های اجتماعی در مورد هشتگ های اینطور توضیح می دهد :

هشتگ ها مانند یک قیف هستند. به عنوان مثال هشتگ “مارکتینگ” فوق العاده گسترده است و همه نوع پستی را در بر می گیرد. پس شما باید هدفمند تر این هشتگ ها را انتخاب کنید. مثلا می توانید از “دیجیتال_مارکتینگ”  استفاده کنید و به اهداف خود نزدیک تر باشید.هرچه بتوانید هشتگ ها را دقیق تر انتخاب کنید ، قطعا کاربران مناسب بیشتری را جذب خواهید کرد.

اساسا هشتگ در اینستاگرام یک راه بهتر برای طبقه بندی پست های شما است. آنها به شما در رسیدن به یک مخاطب هدف کمک می کنند و مهمتر از همه ، به مخاطبان شما کمک می کنند تا شما را پیدا کنند. این کاربران به دلیل اینکه پست شما دقیقا مطلبی است که آنها به دنبالش بودند علاقه بسیار بالایی به تعامل با شما دارند.

استفاده از هشتگ های بسیار پرکاربرد در اینستاگرام ، نمی تواند تضمین کننده رشد شما باشد. همزمان با شما میلیون ها نفر از این هشتگ استفاده می کنند. پس سعی کنید هشتگ های مورد نظر برای کسب و کار خود را شناسایی کنید و به درستی و به صورت هدفمند از آنها استفاده کنید.

چگونه از هشتگ در اینستاگرام برای رشد برند استفاده کنم ؟

1.هشتگ های خود را سازماندهی کنید.

شما می توانید از یک اکسل استفاده کنید و به صورت دستی هشتگ هایی را که استفاده می کنید یادداشت نمایید و پیگیری کنید که کدام هشتگ ها چه میزان و با کدام یک از پست های شما مطابقت دارد. با گذشت زمان ، شما روابط بین هشتگ های خاص و پست های محبوبتان را می بینید و این می تواند به شما در تصمیم گیری برای انتخاب هشتگ مناسبتان کمک کند.

همچنین اگر شما بخواهید حرفه ای عمل کنید ، می توانید از ابزار هایی مانند iconosquare استفاده کنید. این ابزار به طور خودکار هشتگ ها را ذخیره می کند و گزارش هایی در مورد هشتگ در اینستاگرام به شما ارائه می دهد.

2.عدد جادویی هشتگ خود را پیدا کنید

اکثر برندهای مطرح (91درصد آنها به صورت دقیق) ، از 7 یا کمتر از 7 هشتگ در هر پست استفاده می کنند. بنابراین می تواند فرض کرد که این یک عدد جادویی برای همه است. اما همیشه اینگونه نیست. بسیاری وجود دارند که با استفاده از 15-20 هشتگ در اینستاگرام موفق تر بوده اند.

واقعیت این است که شما باید با آزمون و خطا این عدد را برای خود بدست بیاورید. شما می توانید بازه ای بین 7 تا 25 عدد هشتگ را انتخاب کنید و در این بازه آزمون خطا را انجام دهید تا متوجه شوید استفاده از چند هشتگ در اینستاگرام می تواند برایتان مفید باشد.

3.هشتگ ها را هدفمند انتخاب کنید

دو دلیل برای اینکه از هشتگ های با رقابت متوسط رو به پایین استفاده کنید وجود دارد. اول اینکه شما می توانید در یک استخر کوچکتر مسابقه دهید و دوم اینکه شما می توانید خود را به مخاطب هدفتان نزدیک تر کنید. شما باید بتوانید هشتگ ها را به واقعیت پست ها شبیه نگه دارید. برای مثال اگر ما ترفندی را در مورد اینستاگرام منتشر کنیم برای آن هشتگ “ترفند_اینستاگرام” را در نظر خواهیم گرفت. در صورتی که اگر از هشتگ “اینستاگرام” استفاده می شد ، پست ما وارد جمعیت بسیار وسیع تری می شد. اما با استفاده از این هشتگ می توانید خود را دقیق تر به کاربران هدفتان برسانید.

4.رقبایی که از هشتگ ها استفاده می کنند را شناسایی کنید

برای کسب ایده و یافتن هشتک های مناسب ، پست های رقیبانتان را بررسی کنید. با این کار شما می توانید هشتگ ها و رقیبانتان را طبقه بندی کنید . لیستی از آنها در اختیار داشته باشید. همچنین می توانید پیج هایی که رقیبانتان در آنها تبلیغات کرده اند را شناسایی کنید و نحوه افزایش فالوور اینستاگرام آنها را بررسی نمایید.

5.تست هشتگ های مربوطه

وقتی شما یک هشتگ را تایپ می کنید ، اینستاگرام هشتگ های مرتبط را به شما نشان می دهد . همچنین زمانی که روی یک هشتگ کلیک می کنید ، هشتگ های مربوط به آن را در صفحه بعد به شما ارائه می دهد. بررسی و تست این هشتگ های مرتبط یک راه برای پیدا کردن هشتگ ها است.

6.هشتگ های خود را دنبال کنید

یکی دیگر از راه هایی که برای اهداف بازاریابی می توانید انجام دهید فالو کردن هشتگ های خودتان است. به عنوان مثال شما با دنبال کردن هشتگ برندتان می توانید ببینید چه کسانی در مورد شما صحبت می کنند. تا زمانی که اکانت شما خصوصی نباشد ، افراد می توانند شما را از طریق هشتگ ها پیگیری کنند.

دنبال کردن هشتگ های خودتان یک راه موثر برای ایجاد روابط با کسانی است که به شما و کسب و کارتان علاقه مند هستند

7.ساخت کمپین هشتگی

یکی از موارد بسیار کاربردی که شما می توانید در مسیر تبلیغات اینستاگرام خود انجام دهید ساخت کمپین های تبلیغاتی بر اساس هشتگ است. اگر شما بتوانید کمپین هشتگی خود را به خوبی راه اندازی کنید قطعا سود بسیاری از آن خواهید برد. کمپین های هشتگ باید با مزه ، هوشمندانه یا خاطره انگیر باشد

کمپین های هشتگی به خصوص در مورد یک محصول جدید و یا رویداد پیش رو کارساز است.شما می توانید از فالوور هایتان بخواهید تصویری با محصول شما ارسال کنند و از یک هشتگ خاص برای آن استفاده کنند.یادتان باشد که حتما از روشی مانند جایزه برای تشویق کاربرانتان استفاده کنید

ادمین اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید