نرم افزار طراحی پست اینستاگرام

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال
  • برای کار با نرم افزارهای گرافیکی باید اندکی دانش فنی داشته باشید. اگر تصمیم گرفتید که طراحی قالب پست اینستاگرام راخودتان برعهده بگیرید باید با مفاهیم طراحی تا حدودی آشنا باشید. آشنایی با رنگ ها و کابرد آنها نکته ی مهم دیگری است که باید بدانید.با اینهمه در ادامه چند نرم افزار و اپلیکیشن مهم برای طراحی که داخل ایران کاربرد بیشتری دارند معرفی می کنیم:

  • نرم افزار فتوشاپ:

    در راس نرم افزارهای طراحی و ویرایش نرم افزار فتوشاپ از خانواده ی ادوبی می آید. با فتوشاپ تقریبا هر کاری در زمینه ی طراحی گرافیک قابل انجام است. گرچه برای نصب فتوشاپ باید هزینه پرداخت کنید، برای کاربران ایرانی نسخه ی کرک شده ی نرم افزار به سادگی قابل دسترسی است. یعنی شما کافیست با جستجوی عبارت ” دانلود فتوشاپ 2020″ آخرین نسخه ی این نرم افزار را در کامپیوترتان داشته باشید. با گذراندن یک دوره ی کوتاه برای کار با این نرم افزار می توانید با ابزارهای آن آشنایی پیدا کنید. البته با اینکار شما به یک طراح گرافیست تبدیل نمی شوید. خبر خوب اینکه برای طراحی قالب پست اینستاگرامی نیازی به طراح گرافیست بودن ندارید.

ایلاستریتور دومین عضو خانواده ی گرافیکی ادوبی است که به لحاظ حرفه ای بودن به فتوشاپ شباهت زیادی دارد.  نسخه ی کرک شده ی ایلاستریتور نیز مانند فتوشاپ وجود دارد. شما به سادگی می توانید آن را دانلود کرده و یا با قیمت مناسبی تهیه کرده و نصب کنید. از ایلاستریتور برای طراحی وکتور؛ لوگو، تایپوگرافی ها و آیکون ها استفاده می کنیم. شاید یادگیری ایلاستریتور نسبت به فتوشاپ زمان بیشتری نیاز باشد اما برای طراحی قالب های اینستاگرامی این سطح از یادگیری کافی خواهد بود. ایلاستریتور در کار با وکتورها و قالب های آماده نیز بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

اگر می خواهید یک نرم افزار ویرایش حرفه ای برای پست هایتان که در قالب ویدئو است داشته باشید،‌گزینه ای بهتر از افترافکت وجود ندارد. این نرم افزار نیز از خانواده ی قدرتمند ادوبی است و کاربرد آن در اصل فراتر از ساختن ویدئوهای ساده برای اینستاگرام است. افتر افکت را می توانید مانند دو عضور قبلی این خانواده به صورت رایگان یا با مبلغ بسیار کمی تهیه کرده و نصب کنید. با این حال یادگیری کار با این نرم افزار نسبت به دو مورد قبلی زمان بیشتری از شما می گیرد و دشوارتر است. اگر می خواهید برای لوگوی خود موشن گرافیک های جذاب بسازید، افتر افکت بهترین و حرفه ای ترین گزینه برای شماست.

دیگر نرم افزارهای گرافیکی مناسب :

  • گیمپ
  • گراویت دیزاینر
  • اینک اسکیپ

بسیاری از افراد امروزه ترجیح می دهند که از اپلیکیشن های برای ویرایش تصاویر یا طراحی قالب در گوشی همراه خود استفاده کنند. بدیهی است که این اپلیکیشن ها به قدرت نرم افزارهایی که معرفی کردیم نخواهند بود. به هر حال در ابتدای راه در صورتیکه سیستم کامپیوتری نداشته باشید می توانید از این اپلیکیشن ها استفاده کنید، با این حال برای تکمیل موضوع در این نوشته صرفا آنها را نام می بریم:

  1. اپلیکیشن inshot
  2. اپلیکیشن Snapseed
  3. اپلیکیشن picsart
  4. اپلیکیشن vsco
  5. اپلیکیشن لایت روم ‌(البته نسخه ی ویندوز این نرم افزار نیز وجود دارد و بهترین نرم افزار برای ویرایش عکس است)
نرم افزار لایت روم

استفاده از برخی از این اپلیکیشن ها نیازمند استفاده از برنامه های تغییر آی پی برای کاربران ایرانی است. به هر حال این نرم افزارها برای ادیت عکس و بعضا ویرایش ویدئوهایتان گزینه های مناسبی هستند که نیاز شما را برطرف خواهند کرد. هدف در این بخش این بود که بتوانیم برای پست های اینستاگراممان قالب هایی ویژه طراحی کنیم. در کنار کار با این نرم افزارها بهتر است اطلاعاتی در مورد روانشناسی رنگها، رواشناسی کاربران، رنگ های مناسب با کسب و کارمان و مواردی از این قبیل کسب کنیم. فراموش نکنید که طراحی اصولی دارد که در صورت رعایت نکردن آنها نتیجه لذت بخش نخواهد بود. اگر در ابتدای راه هستید و هنوز آشنایی چندانی با این کار ندارید، توصیه ی ما به شما استفاده از قالب های آماده است. حداقل مزیت این کار گرفتن ایده از طرح های از پیش آماده است تا بتوانید در آینده خودتان طراحی های خاص داشته باشید.

ادمین اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید