آموزش قابلیت ریلز اینستاگرام

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

قابلیت ریلز اینستاگرام یا instagram reels به وجود آمد تا با تیک تاک رقابت کند. اگر بپرسید چه نیازی به این رقابت بود باید بگوییم که به نظر می رسید شرکت سازنده ی تیک تاک یا بابت دنس از اطلاعات کاربران به نغع مقاصد جاسوسانه سو استفاده می کند. از این جهت بسیاری از کشورها در صدد برآمدند که تیک تاک را مسدود کنند. پرداختن به بعد سیاسی موضوع از حوصله ی این  اینستاگرام تنها شرکتی نیست که به راه اندازی یک سرویس مشابه تیک تاک روی آوردند اما اینستاگرام جدیدترین آنهاست.

قابلیت ریلز اینستاگرام شامل ویدئوهایی است که حداکثر 15 ثانیه طول دارند. این ویدئوها با دوربین گوشی شما از درون برنامه ی اینستاگرام گرفته می شود. در اینجا باید یک سوال برای شما ایجاد شده باشد: پس ریلز با استوری چه تفاوتی دارد؟ در استوری اینستاگرام نیز می توانیم حداکثر 15 ثانیه ویدئو منتشر کنیم. سوال به جاییست که در بندهای بعدی به آن می پردازیم. ویدئوهای ریلز را می توانیم با افزودن افکت های متفاوت همراه کنیم و آنها را با موسیقی مورد نظرمان ترکیب کنیم. در نهایت این ویدئوها را مانند هر فرمت دیگری از محتوا در اینستاگرام به اشتراک می گذاریم. به لحاظ محل قرار گیری ریلز در کنار استوری قرار می گیرد. از کجا می توانیم به ویژگی ریلز دسترسی پیدا کنیم؟ بخش بعدی را بخوانید.

 

قابلیت ریلز اینستاگرام  کجاست؟

برای دسترسی به هر ویژگی در اینستاگرام باید ابتدا آن را به آخرین نسخه به روز کنید. بعد از این صفحه ی پروفایل اینستاگرام خود را باز کنید. بر روی عکس پروفایل خود بزنید تا به بخش استوری بروید. ریلز را می توانید در کنار استوری و لایو پیدا کنید. به تصویر زیر نگاه کنید:

محل قرارگیری reels اینستاگرام

زمانیکه روی reels بزنید وارد آن می شوید و در کنار صفحه تنظیماتی وجود دارد که برای ایجاد ویدئوهای ریلز لازم هستند. این ویژگی ها امکاناتی در اختیار شما قرار می دهد که بتوانید ویدئوهایتان را ویرایش کنید.این امکانات را می توانید در تصویر زیر ببینید:

امکانات reels اینستاگرام

همه چیز برای ساختن ویدئوهای ریلز آماده است. در بخش بعدی گام به گام تا ساختن یک ویدئو در ریلز پیش می رویم.

ریلز چه امکاناتی در اختیار ما قرار می دهد؟

اولین ابزاری که قابلیت ریلز اینستاگرام در اختیار ما قرار می دهد با آیکون موزیک مشخص شده است. موزیک جز جدا نشدنی و جذاب قسمت استورهای اینستاگرام بود. پیش از این اضافه کردن موزیک به استوری اینستاگرام را بررسی کرده بودیم. این ویژگی در ریلز به شما اجازه می دهد به ویدئوهای خود موسیقی هایی را اضافه کنید که در کتابخانه ی موزیک اینستاگرام وجود دارد. شما می توانید هر بخشی از موزیک که مورد نظرتان است را انتخاب کنید. خبر خوب اینکه شعر یا lyric آهنگ نیز در تصویر ظاهر می شود.

ابزارهای ریلز در اینستاگرام

گزینه ی دوم سرعت است. این گزینه سرعت نمایش ویدئوی گرفته شده را تنظیم می کند. دقت کنید که در این حالت زمان ویدئوی گرفته شده با توجه به سرعتی که انتخاب کرده اید مشخص می شود.

ابزار سوم که می توان گفت جذاب ترین ابزار است، افکت ها و فیلترهایی است که می توانید روی ویدئوهای خود اعمال کنید. این فیلتر ها با آنچه در استوری اینستاگرام استفاده می کردید شباهت های زیادی دارند. از این جهت با آنها آشنا هستید. دقت کنید که شما می توانید افکت های اینستاگرام را از طریق استوری یا ریلز دیگران در بین افکت هایتان ذخیره کنید.

ابزار چهارم شمارنده ی زمان یا تایمر است. شما می توانید تایمر را تنظیم کنید تا در مدتی که مشخص کرده اید ویدئوهایتان را ضبط کنید. مزیت این تایمر داشتن شمارش معکوس است تا قبل از شروع ضبط بتوانید در موقعیت مناسب قرار بگیرید. حداکثر زمان این تایمر 15 ثانیه است و می تواند آن را روی مقداری کمتر نیز تنظیم کنید.

نکته: برای برخی از کاربران ابزار پنجمی نیز وجود دارد که align نام دارد. این ابزار به منظور تنظیم و جایگیری درست تصویر شما استفاده می شود.

کار تمام است. شما با زدن روی فلش موجود در پایین صفحه به بخش بعدی بروید و ریلز اینستاگرام خود را مشاهده کنید. در این بخش همانند یک استوری ساده می توانید بر روی ویدئوی خود متن بنویسید،‌استیکر بگذارید و آن را ذخیره کنید. در ادامه می توانید reels خود را در بخش استوری منتشر کنید. برای اینکار باید بر روی فلش سمت راست و پایین صفحه بزنید. در مرحله ی بعدی گزینه ی share  پیش روی شما قرار می گیرد. در اینجا دقت کنید که یک گام پیش از به اشتراک گذاری می توانید انتخاب کنید که ویدئوی شما در قالب استوری یا ریلز منتشر شود. این دو گزینه به صورت دو تب جداگانه در کنار هم ظاهر می شوند:

اشتراک گذاری ریلز اینستاگرام

اگر انتخاب شما reels باشد می توانید برای آن توضیحات و کپشن بنویسید، هشتگ های مناسب بگذارید و مانند igtv برای ویدئوی خود کاور انتخاب کنید.

در مورد دیگر نیز در همین صفحه وجود دارد. شما می توانید گزینه ی share to Reels in Explore را انتخاب کنید تا ویدئوی شما در اکسپلور نیز قابل مشاهده باشد. برای اینکار باید حساب اینستاگرام شما در حالت عمومی(نه شخصی) باشد. گزینه ی بعدی also share to feed است. این یعنی ویدئوی شما می تواند بعنوان یک پست در فید اصلی اینستاگرامتان نیز ظاهر شود. با زدن گزینه ی share در پایین صفحه ریلز شما منتشر می شود.  

ریل ها در کدام بخش نمایش داده می شوند؟

به ویدئوهای گفته شده توسط ریلز اینستاگرام، ریل می گویند. همانند ویدئوهای igtv ریلز اینستاگرام نیز در تب جداگانه ای ظاهر می شوند. این تب با آیکون ریلز مشخص است. همانطور که در بند قبلی گفتیم می توانید تصمیم بگیرد که ریلز را در فید اصلی خودتان نیز نمایش بدهید. در این صورت یک ویدئو هم در تب ریلز و هم در تب فید ظاهر می شود.

Reels را می توانید همانند پست های عادی و یا igtv ذخیره کنید، برای دیگران در دایرکت اینستاگرام ارسال کنید و در استوری منتشر کنید. اگر می خواهید ریل های دیگران را مشاهده کنید علاوه بر اینکه می توانید در تب مخصوص هر صفحه مانند ویدئوهای igtv آنها را ببینید می توانید از طریق بخش اکسپلور اقدام کنید. یعنی در بخش جستجو ویدئوهای ریلز در بخش جداگانه ای جای گرفته اند.

علت نمایش داده نشدن reels اینستاگرام

چرا امکان ریلز برای من نمایش داده نمی شود؟

مانند هر امکان جدید دیگری در اینستاگرام، ریلز نیز به مرور به اکانت های اینستاگرامی اضافه می شود. تا زمان نوشتن این مقاله کشورهای هند، آلمان، فرانسه و برزیل دسترسی به این امکان اینستاگرام را دارند. پس اگر هنوز این گزینه ها در اینستاگرام شما ظاهر نشده کافیست منتظر بمانید. با خواندن این نوشته می توانید جز اولین کسانی باشید که از این ویژگی استفاده می کنند.

تفاوت ریلز با استوری

همانطور که دیدید ریلز اینستاگرام با استوری آن شباهت های زیادی دارد. با این حال ریلز امکاناتی بیشتر و البته جالب تر در اختیار ما قرار می دهد. در ادامه چند تفاوت عمده را بررسی می کنیم:

  • شما می توانید در ریلز ابزارهای متنوع تری برای اعمال روی ویدئوهایتان داشته باشید. جلوه های واقعتی افزوده، ابزار سرعت کمتر یا بیشتر از حالت عادی از جمله ی این امکانات هستند.
  • محتوای ریلز قابل ورود به بخش explore است. این یعنی کسانی که شما را فالو ندارند می توانند ویدئوهای ریلز شما را ببینند. این کار باعث می شود فالورهای شما افزایش داشته باشند.
  • ریلز را می توانید در قالب پست در صفحه ی خودتان در فید پست هایتان منتشر کنید.
  • ریلز ها در صفحه ی اصلی پروفایل اینستاگرام تب جداگانه ای دارند و مانند استوری بعد از 24 ساعت از بین نمی روند.
ادمین اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید