محدودیت های اینستاگرام

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

اینستاگرام محدودیت های مشخصی برای لایک ها، کامنت ها، دایرکت ها، منشن ها و به طور خلاصه هر فعالیتی که در اینستاگرام انجام می شود در نظر گرفته است. ارائه ی این موارد از سمت اینستاگرام به معنی اتمام حجت با تمامی کاربران است. یعنی زمانی که اینستاگرام شما را بابت نقض هر کدام از این موارد جریمه کند، نمی توانید بابت ناآگاهی از این موارد اعتراضی بکنید. در ادامه ی این نوشته در مورد محدودیت ها،‌قوانین و خط مشی اینستاگرام به تفصیل صحبت کرده ایم.

  • محدودیت فعالیت در اینستاگرام

شرح محدودیت های اینستاگرام را با محدودیت فعالیت در اینستاگرام آغاز می کنیم. برای اینستاگرام بسیار مهم است که کاربرانی فعال و مشتاق و محتواهایی غنی و با کیفیت داشته باشد. از این جهت شما می توانید هر اندازه که دوست دارید در این فضا فعالیت کنید اما از حد نگذرید. در اینستاگرام اگر به طور منظم به اپلیکیشن سر بزنید، پست های جدید منتشر کنید و پای پست دیگران با لایک و کامنت حضور داشته باشید،‌اینستاگرام شما را دوست خواهد داشت.  

  • محدودیت های سن اکانت در اینستاگرام

بر اساس قوانین حریم خصوصی در اینستاگرام، هر پروفایلی که بیش از سه ماه از زمان ساختش می گذرد، بعنوان یک اکانت قدیمی به حساب می آید. از یک اکانت قدیمی توقع می رود که پست های زیاد، تعدادی فالور،‌کامنت و لایک داشته باشد؛ این کاملا منطقی است. اما زمانیکه دو روز از شروع فعالیت یک پیج می گذرد و تعداد زیادی پست در آن به اشتراک گذاشته می شود، به نظر می رسد چیزی غیر عادی در حال وقوع است. اینستاگرام چنین نوعی از فعالیت را نادیده نمی گیرد. این یعنی باید بین سن یک پیج و فعالیتش تناسبی منطقی برقرار باشد. هیچ کاربری عادی طی دو سه روز صدها پست برای به اشتراک گذاشتن ندارد!

محدودیت فالو ریکوئست در اینستاگرام

 

محدودیت فالو ریکوئست در اینستاگرام

این مورد در راستای دو مورد قبلی از محدودیت های اینستاگرام می آید. به میزانی که مدت طولانی تری از حضور شما در این پلتفرم می گذرد، دوستان بیشتری پیدا خواهید کرد. این یعنی روز به روز به تعداد فالورهای شما افزوده می شود. این یعنی از شما انتظار می رود به مرور فعالیت بیشتری در این فضا داشته باشید. حال اگر فقط دو هفته است که در اینستاگرام حضور دارید و صدها فالو ریکوئست یا در خواست دوستی برای افراد مختلف ارسال می کنید، این فعالیت شما بعنوان یک ربات شناخته می شود. اینستاگرام در چنین شرایطی حساب شما را یک ربات تشخیش داده و آن را حذف می کند. عدد دقیقی برای این تعداد وجود ندارد، اما می توانید تحلیل کنید که یک فعالیت عادی چه شکلی دارد.

محدوديت فالو شدن در اينستاگرام

خبر خوب اینکه فالو شدن در اینستاگرام هیچ محدودیتی ندارد. یعنی هر تعداد کاربر می توانند در یک روز شما را دنبال کنند بدون اینکه از این بابت جریمه ای از سمت اینستاگرام متوجه پروفایل شما شود. همین موضوع سبب می شود که افراد بسیار مشهور بلافاصله بعد از تشکیل حساب با میلیون ها فالور جدید مواجه می شوند بدون اینکه از این بابت دچار مشکلی بشوند.

  • تعامل پروفایل در اینستاگرام

تعامل یا engagement در اینستاگرام مجموع لایک ها، کامنتها، به اشتراک گذاری ها و ذخیره سازی ها به ازای هر پست و در مجموع است. تعامل یک معیار اصلی است که میزان فعالیت شما را در اینستاگرام نشان می دهد. به عبارت دیگر اگر شما با استفاده از این فاکتورها در اینستاگرام فعالیت کنید، میزان تعامل شما “زیاد” به حساب می آید. حال اگر شما صرفا در این فضا پست به اشتراک بگذارید اما هیچ گونه فعالیتی در این فضا نداشته باشید و با سایر اکانت ها در تعامل نباشید، اینستاگرام شما را یک فرد با نرخ تعامل بالا به حساب نمی آورد.

  • محدودیت استوری اینستاگرام و سایر محدودیت ها

در این قسمت بیایید به جدیدترین محدودیت های متداول اینستاگرام در سال 2020 بپردازیم. خبر بد اینکه هیچ اعلان رسمی از طرف اینستاگرام برای این محدودیت ها وجود ندارد. یعنی وبسایت اینستاگرام آمار دقیقی از این اطلاعات در وبسایت خودش منتشر نکرده است. البته این موضوع باعث نشده است که مردم آمار دقیقی از این موضوعات بدست نیاورند. یعنی طی تجربیاتی که میلیون ها کاربر اینستاگرام به دست آورده اند، می توانیم بگوییم که طور تقریبی محدودیت اینستاگرام در چه مرزهایی اعمال می شود.در واقع کاربران با به ریسک انداختن حساب های کاربری شان به این اعداد و ارقام دست یافته اند. در ادامه این اعداد و ارقام را با شما به اشتراک می گذاریم با قید این نکته که در هر زمان ممکن است این اعداد تغییر کنند.

محدودیت لایک در اینستاگرام

در سال 2020 اینستاگرام به هر کاربر خودش اجازه می دهد که روزانه تا 1000 پست را لایک کند. البته این عدد یک میانگین است و ممکن است بعد از 800 لایک توسط اینستاگرام بلاک شوید! این در حالی است که ممکن است شخص دیگری با عددی بیشتر از شما همچنان بتواند به فعالیتش ادامه دهد. با اینهمه اگر پیج اینستاگرام شما نسبتا جوان است و هنوز تعداد زیادی فالور ندارید برای لایک فعالیت خود را به 300 الی 500 لایک در روز محدود کنید تا مشمول جریمه ی اینستاگرام نشوید. بدیهی است که به مرور می توانید این تعداد را افزایش دهید. یعنی در نهایت می توانید این عدد را تا 300 لایک در ساعت افزایش دهید.

تعداد کامنت هایی که می توانید در طور روز پای پست سایر کاربران اینستاگرام درج کنید در محدوده ی 180 الی 200 عدد است. در این مورد نیز به میزانی که مدت زیادی از فعالیت شما بگذرد می توانید بر این تعداد بیفزایید. با اینهمه به هیچ عنوان توصیه نمی شود که یک کامنت را بارها و بارها پای پست های مختلف تکرار کنید. بسیاری از کسب و کارها با برداشت اشتباه از مزایای کامنت مارکتینگ سعی می کنند با فعالیت انبوه در این زمینه برای خودشان فالور جمع کنند،‌غافل از اینکه ممکن است مشمول جرائم اینستاگرام شوند. در هر صورت اینستاگرام ممکن است کامنت های تکرار شونده ی شما را به تشخیص خود پاک کند. همچنین اگر جز کسانی هستید که تعداد بالایی کامنت با درج ایموجی و بدون نوشتن حتی یک کلمه می گذارید، دیری نپاید که اسپم شناخته شوید!

 

محدودیت فالو و آنفالو در اینستاگرام

محدودیت فالو و آنفالو در اینستاگرام

کاربران اینستاگرامی می توانند روزانه تا 200 نفر را فالو و یا آنفالو کنند. اگر عمر پیج شما هنوز کوتاه است این تعداد نباید از 150 نفر در روز بیشتر شود. در هر صورت فعالیت فالو آنفالوی شما باید طبیعی به نظر بیاید. اگر از این حد را رعایت نکنید اینستاگرام بدون اینکه به شما هشداری بدهد حساب کاربری شما را مسدود خواهد کرد. در هر صورت همانطور که در ابتدای این نوشته هم به آن اشاره کردیم سعی کنید طوری رفتار کنید با محدودیت های اینستاگرام درگیر نشوید. تعداد فالو آنفالو کردن را مرحله مرحله زیاد کنید. مثلا از 50 فالو آنفالو در روز شروع کنید و آن را هفته به هفته افزایش دهید. برای فالو کردن پیج های خصوصی باید درخواست فالو کردن ارسال کنید. پیشنهاد می کنیم در ساعت بیش از 10 فالو ریکوئست ارسال نکنید. در مجموع سعی کنید تعداد فالو آنفالوی شما در ساعت از 60 عدد بیشتر نشود.

محدودیت اینستاگرام در دایرکت معمولا بین 50 تا 80 چت در روز است. بدیهی است که این مقدار برای اکانت های جدیدتر کمتر از این تعداد است.  ارسال دایرکت انبوه در اینستاگرام با هر هدفی که انجام شود یک فعالیت اسپم محسوب می شود.

  • محدودیت هشتگ در اینستاگرام

هشتگ ها باعث می شوند کاربران در اینستاگرام به پست های موردعلاقه شان برسند. یعنی اگر شما هشتگ هایی مناسب در پای پست های اینستاگرامی تان درج کنید، می توانید علاقمندان را جذب کرده و تعامل پستتان را بالا ببرید. اما این بدین معنی نیست که برای هر پستتان صدها هشتگ استفاده کنید. این کار هیچ فایده ای برای شما ندارد. گفته می شود بهتر است حداکثر تعدادی که برای درج پست در اینستاگرام در نظر می گیرید از 30 عدد بیشتر نشود. البته حتما لازم نیست برای تمامی پست هایتان از این تعداد هشتگ استفاده کنید. همه چیز به پست شما و استراتژی های کسب و کارتان بستگی دارد.

در این خصوص نکته ی مهم دیگری وجود دارد و آن این است که نباید از هشتگ های ممنوعه استفاده کنید.

  • محدودیت تگ و منشن در اینستاگرام

منشن کردن و تگ افراد در پای پست های مختلف ممکن است به دلایل مختلفی انجام شود. انگیزه ی شما از این کار هر چیزی که هست باید بدانید که نباید برای هر پست از بیش از 20 تگ برای هر پست درج کنید. این محدودیت برای منشن کردن نباید از 10 نفر تجاوز کند.

نکته: منشن و تگ هر دو با کمک علامت @ انجام می شوند. با این تفاوت که منشن با آوردن آیدی افراد در کامنت های یک پست و کپشن آن حاصل می شود. تگ اما تکرار همین کار بر روی عکس یا ویدئوی پست است.

ادمین اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید