همه چیز درباره تلگرام

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

مروزه تلگرام یکی از محبوب ترین شبکه های اجتماعی موجود است که برای بعضی مایه سرگرمی و تفریح و برای بعضی راه کسب درآمد است.

در ادامه به بررسی تلگرام میپردازیم.

معرفی تلگرام

اپلیکیشن تلگرام یک برنامه پیام رسانی است که با اولویت سرعت و امنیت در تبادل اطلاعات وارد رقابت با دیگران شد و امروزه تقریبا جایگزین اس ام اس و … شده است.

این شبکه اجتماعی رقیب اصلی واتس‌آپ که متعلق به فیسبوک است به شمار می‌رود.

مشخصه های تلگرام عبارت است از سرعت ، سادگی ، امنیت و رایگان بودن است و یکی از دلایل محبوبیت بسیار زیاد آن همین ساده بودن است.

با استفاده از تلگرام شما می توانید تقریبا هر نوع فایلی تا حجم 1.5 گیگابایت را بین دستگاه های مختلف رد و بدل کنید همچنین تلگرام این توانایی را دارد که از نشر فایلهای تکراری جلوگیری کند.

تلگرام برای اندروید ، ویندوز فون ، آی‌اواس همچنین به صورت نسخه وب در دسترس است.

تلگرام تلگرام توسط دو برادر با نام‌های پاول دورف و نیکلای دورف به بازار آمد. پاول دورف یک سازمان غیرانتفاعی کارآفرینی در آلمان دارد که پشتیبان مالی پروژه است و تلگرام را اداره میکند .

تلگرام بر امنیت برنامه خود تأکید بسیاری دارند. در نوامبر سال ۲۰۱۴ یک جایزه سیصد هزار دلاری برای یافتن باگ بر روی تلگرام اعلام شد و این مسابقه در فوریه ۲۰۱۵ بدون برنده خاتمه یافت که نشان دهنده سطح بالالی امنیت آن است.

سرعت عملکرد تلگرام بسیار بالاست و گروه توسعه دهنده آن به شدت در تلاش هستند تا عملکرد آن را بهبود بخشند. از اینرو هر روز قابلیت‌های جدیدی به این برنامه اضافه می‌شود .

 

ویژگی های تلگرام

تلگرام این امکان را به کاربران میدهد که بتوانند افراد را یا با شماره تلفن و یا با نام کاربری پیدا کنند و با آنها در ارتباط باشند حتی بدون دانستن شماره آنها

گروه : یکی از بخش‌های اصلی پیام رسان تلگرام است به طوری که اعضا با پیوستن به آن میتوانند به صورت چند طرفه با دیگران ارتباط برقرار کنند و در حال حاضر حداکثر تعداد اعضا میتواند 5000 نفر باشد

کانال : کانال تلگرام مسیر یک طرفه‌ای است که فقط ادمین می‌تواند در آن پستهای دلخواه را برای اعضای کانال منتشر کند و سایر اعضا امکان اضافه کردن پست در آن را ندارند و تعداد اعضا در آن نامحدود است

ربات : کاربران به وسیله ربات‌ها می‌توانند قابلیت‌های نرم‌افزار را چند برابر کنند. همچنین می‌توانند اتصالی را بین وبسایت‌های خبری شان و هستهٔ اصلی تلگرام برقرار نمایند تا از این طریق اخبار را به صورت مستقیم به ربات شان بیفزایند همچنین قابلیت های سرگرمی ، بازی و … در آن وجود دارد.

تلگرام در ایران

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که شبکه های مجازی از چه راه هایی کسب درآمد میکنند.در ادامه به آنها اشاره میکنیم:

حق اشتراک : در این روش برای آغاز استفاده یا تداوم آن از مشترکان هزینه دریافت می‌شود. (همان کاری که واتس‌اپ تا چند سال پیش انجام می‌داد)

تبلیغات : در این روش با نمایش انواع تبلیغات به ‌صورت بنر و غیره از سفارش دهنده تبلیغات‌ هزینه گرفته می‌شود.

استیکرها : در این شیوه تصاویر ثابت و متحرک برای جذاب کردن نوشتار به مشترکان فروخته می‌شود. (مثل وایبر که در برخی کشورها استیکرها را پولی در اختیار کاربران قرار می‌داد)

استیکرهای ممتاز: این دسته از استیکرها برای فروش به مشترکان هستند.

استیکرهای با حامی مالی: برند‌ها می‌توانند با پرداخت هزینه، استیکرهای مد نظر خود را در اختیار مشترکان قرار دهند.

حساب‌های رسمی : در این شیوه به دارندگان حساب‌های رسمی (مثل بانک‌ها) امکان دسترسی مستقیم به کاربران داده می‌شود. در واقع این یکی از بهترین روش‌های تعامل فعال کسب ‌وکارها با مشتریان‌شان است. (مثل آن‌چه در اپلیکیشن لاین می‌بینیم)

فروش کالا و لوازم مرتبط : در این شیوه مثلا عروسک‌ها، لباس‌ها و بازی‌های فیزیکی شخصیت‌های مطرح یک اپ یا موارد مشابه به فروش می‌رسد.

فیلترها، وال‌پیپرها، تم‌ها و انواع محتوا : در این شیوه با فروش اقلام نام‌ برده درآمد کسب می‌شود.

بازی‌ها رایانه‌ای و فروش درون‌برنامه‌ای بازی‌ها و برنامه‌ها؛ اپ‌های پیام‌رسان با توسعه‌ی بازی‌های مختلف و برنامه‌های کاربردی و فروش مستقیم یا غیرمستقیم (درون‌برنامه‌ای) درآمدزایی می‌کنند.

عملیات پرداخت : در این شیوه با ایجاد ارتباط با درگاه‌های بانکی امکان انجام دادن عملیات پرداخت از داخل اپ‌های پیام‌رسان فراهم می‌شود.

موسیقی : استریم موسیقی از داخل اپ‌های پیام‌رسان؛ در این شیوه با شبیه‌سازی روش شرکت‌هایی مثل اسپاتیفای از استریم موسیقی یا فروش آن کسب درآمد می‌شود. (مانند سرویس موسیقی در اپلیکیشن لاین)

درخواست تاکسی : در این شیوه اپ پیام‌رسان با عقد قرارداد با شرکت‌های «سفارش تاکسی» مثل اوبر آمریکایی یا اسنپ ایرانی، فرآیند سفارش تاکسی از طریق پیام‌رسان‌ها انجام می‌گیرد.

کسب درآمد از تلگرام

امروزه با توجه به گستردگی و رواج تلگرام در میان مردم این فرصت پدید آمده تا بتوان با استفاده از این شبکه کسب درآمد کرد.

کسب درآمد در تلگرام عمدتا از طریق :

فروش محصول یا تبلیغ محصول و لینک به سایت جهت خرید

تبلیغات یکی از راه های اصلی درآمد کانال های تلگرامی با ممبر زیاد می باشد.

یکی دیگراز نکاتی که خیلی از افراد نمی دانند این است که یک کانال یا پیج یا سایت معتبر با بازدید بالا را می توان با قیمت بالا فروخت.

 

 

ادمین اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید