جلوگیری از هک تلگرام

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

منیت تلگرام به عوامل متعددی وابسته است که در این مقاله به موارد مربوط به خود تلگرام بحث می شود. تلگرام Telegram نرم افزاری مبتنی بر شبکه های اجتماعی است که به دلیل امنیت و امکانات بالای خود، توجه کاربران زیادی را به خود جلب کرده است. به عنوان مثال در ماه فوریه 2015 برنامه واتس آپ به مدت چهار ساعت خارج از دسترس بوده و در همان زمان برنامه telegram بیش از 5 میلیون ثبت نام جدید داشته است.

 

اپلیکیشن تلگرام چت را به دو روش متفاوت ارائه کرده است.
روش استاندارد : که با کلیک روی هر کاربر صفحه چت را باز کرده و می توانید پیام خود را ارسال کنید.

روش secret chat : امتیازی که استفاده از این روش چت دارد این است که امکان چت کردن به صورت Multi-Platform را محیا کرده است که برای داشتن یک گفتگوی کد شده یا رمزگذاری شده باید از گزینه secret chat استفاده کنید. امنیت تلگرام در پیامهای کد شده یا رمزگذاری شده یه صورت نامتقارن با سیستم های کد کننده ASA 256bit و RSA 2048bit تضمین شده است و بهترین قسمت موضوع این است که کاربر برای استفاده از این ابزار امنیتی نیاز به اقدام خاصی ندارد. مدیران تلگرام به قدری از امنیت خود مطمئن هستند که جایزه هایی برای کسانی که بتوانند این برنامه را هک کنند در نظر گرفته اند. نکته دیگری که قابل توجه می باشد سرعت بالای آن است که علی رغم این که پیام ها به صورت کد شده یا رمزگذاری شده هستند ولی سرعت بالایی دارند و این به دلیل استفاده از پروتکل MTProto می باشد و دلیل دیگر آن استفاده از سرورهای مختلف در سراسر جهان بصورت هاست ابری می باشد آنرا پایدار می سازد.

افزایش امنیت تلگرام

افزایش امنیت تلگرام با روش های متعددی قابل انجام است. ممکن است بپرسید امنیت تلگرام چقدر است و یا چگونه از هک شدن تلگرام جلوگیری کنیم

ما در این مقاله جلوگیری از هک تلگرام با افزایش امنیت اکانت تلگرام را به شما خواهیم آموخت. پیشنهاد می کنیم برای تامین پیشنیازهای امنیت مقاله جلوگیری از هک وای فای را نیز مطالعه کنید.

روش اول : رمز گذاری روی برنامه تلگرام
1- وارد برنامه تلگرام شوید.
2- به قسمت تنظیمات (settings ) وارد شوید.
3- گزینه privacy and security را انتخاب کنید.
4- گزینه passcode lock را انتخاب کنید.
5- در این مرحله رمز مورد نظر خود را وارد کنید.
6- عملیات رمزگذاری در این مرحله به پایان رسیده است و در قسمت بالا آیکون قفل باز ظاهر شده است.

اما این امکان وجود دارد که هنگام خروج فراموش کنید روی قفل کلیک کنید که اگر بخواهید به صورت اتوماتیک این کار انجام شود در قسمتpassword lock  گزینهAuto lock  را انتخاب و مقدار آن را به زمان دلخواه خود تغییر دهید تا در زمان تنظیم شده به طور اتوماتیک تلگرام قفل شود.
تا اینجا برای امنیت تلگرام خود تنها یک قدم برداشته اید.

روش دوم : تایید دو مرحله ای یا two–step verification
1- وارد برنامه تلگرام شوید.
2- به قسمت تنظیمات (settings ) وارد شوید.
3- وارد قسمت privacy and security شوید.
4- گزینه two–step verification را انتخاب نمایید.
5- روی گزینه set additional password کلیک کنید.
6- در این قسمت Email و Password را با دقت وارد کنید چرا که این پسورد در آینده برای شما نیاز خواهد بود.
پس از وارد کردن پسورد و ایمیل با پیغام زیر روبه رو می شوید که می بایست ایمیل خودتان را چک کنید.

ورود دو مرحله ای تلگرام

7- ایمیل ارسالی دارای یک لینک می باشد که کلیک بر روی آن به منزله تایید است و شما باید این کار را انجام دهید تا عملیات انجام شده با موفقیت ثبت شود. پس از کلیک روی لینک تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد.

ادمین اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید