تولید آرد

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال
تولید آرد
تولید آرد گندم و دیگر آرد ها

جایگاه آرد گندم

آرد گندم به عنوان یکی از اصلی ترین مواد غذایی که در سبد غذایی هریک از افراد وجود دارد

پایه گندم از نشاسته می باشد و یکی از پیچیده ترین گونه های هیدرات کربن می باشد، زمانی که آرد را با آب مخلوط می کنند پروتئینی به نام گلوتن در آن ساخته می شود. وجود این ماده در خمیر باعث می شود که حالت کششی پیدا کند و می توان آن را به هر شکل دلخواهی نیز درآورد.

آمار جهانی تولید آرد

مقدار تولید و مصرف آرد در کشور حدود 12.5 تا 13.5 میلیون تن است که بر این اساس سرانه مصرف آرد برای هر فرد در حدود 150 کیلوگرم می‌باشد. بخشی از آرد تولید شده در کشور به کشورهای ارمنستان، عراق و افغانستان صادر می‌شود. در مقابل مقداری آرد نیز از کشورهای تایلند، امارات و آلمان وارد می‌گردد. همواره مقدار واردات آرد به کشور در مقایسه با مقدار صادرات آن رقم ناچیزی می‌باشد. در جهان نیز کشور چین با تولید بیش از 79 میلیون تن آرد، بزرگترین تولید کننده آرد گندم در جهان محسوب می‌شود. پس از آن کشور هند با بیش از 23 میلیون تن در جایگاه دوم تولید آرد گندم در جهان قرار دارد.

مراحل تولید آرد

درسطح جهان آسیاب های بزرگی که در تولید آرد غلات متمرکز هستند ، عموماً توسط سیستمهای بیسیار پیچیده آسیاب های غلطکی کار می کنند. این تکنولوژی در کشورهای صنعتی تایید شده است ، اما در نواحی دور دست کشورهای در حال توسعه ، سیستمهای پیچیده غلطکی پرسنل را تحت فشار زیادی قرار می دهد و این امر منابع زیرساختاری و فنی زیادی طلب می کند. جهت رفع نیازهای ویژه این کشورها ، سیستمهای آسیاب مسیر کوتاه  با فرآیند آسیاب تنها در ۲ الی ۳ مرحله صورت میپذیرد که از زمان توسعه تابحال بصورت مستمر پیشرفت و بهبود داشته اند.

به طور کلی مراحل تولید آرد به سه صورت زیر خلاصه سازی می شود:

۱- ذخیره سازی گندم

۲- بو جاری و تمییز کردن آفت و گرفتن نا خالصی گندم

۳- آسیاب کردن گندم

انواع آرد

آرد 150
آرد 180 یا آرد کامل
آرد فوری 
آرد تریتیکاله
آرد تیره
آرد جو
آرد جوانه گندم
آرد خبازی
آرد دست
آرد روشن
آرد سبوس گرفته
آرد ستاره
آرد سفید
آرد سوخاری
آرد شیرینی پزی
آرد غلات
آرد غنی شده
آرد گندم سیاه
آرد گیاهک
آرد نرم
آرد نول
آرد کهنه
بیشتر بخوانید: در این مقاله معرفی کاملی از آرد ها را مطالعه کنید

اگر خریدار آرد هستید می توانید خریدانواع آرد را از آرد واحد تهران پیگیری کنید. ما این آرد را به صورت خرده و عمده در اختیار مشتریان خود قرار داده ایم. مشتریان و متقاضیان آرد همه منظوره می‌توانند جهت خرید اینترنتی نسبت به ثبت سفارشات خود در آرد واحد تهران اقدام نمایند.

ادمین اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید