کار خانگی اینستاگرام

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

کار خانگی از طریق اینستاگرام از آن جمله زمینه های کاری است که مخصوصا در ایامی که مردم زیادی مجبور به کسب درآمد از راه دور شده اند؛ اهمیت زیادی پیدا کرده است. همین موضوع باعث می شود که اگر قصد دارید کسب و کار خانگی خودتان را راه بیاندازید، با پلن و استراتژی پیش بروید. در ادامه می خواهیم 4 استراتژی مهم در این زمینه را به ترتیب بررسی کنیم:

  1. اشتراک گذاری محتوای با کیفیت در مورد کسب و کارتان:

اینستاگرام یک فضای تصویر محور است. در این فضا تصویر و ویدئو حرف اول را در دریافت تعامل از کاربران می زنند.پس شما بعنوان یک کسب و کار خانگی باید نسبت به این موضوع حساسیت ویژه ای نشان دهید. اگر یک محصول برای فروش دارید، باید تصاویر جذابی از آن تهیه کنید. اگر چیزی که ارائه می دهید یک سرویس است بهتر است تصاویری در مورد قبل و بعد از استفاده از سرویس خودتان قرار دهید. همچنین شما برای جلب اعتماد مخاطبانتان می توانید تصاویری از پشت صحنه ی کسب و کارتان منتشر کنید. فراموش نکنید که هر مخاطب ممکن است به مشتری شما تبدیل شود پس باید برای تمامی آنها ارزش آفرینی کنید. به آنها بگویید محصول یا خدمت شما قرار است چه کمکی به بهتر شدن زندگی آنها بکند. این محصول یا خدمت شما قرار است چه خلایی از زندگی آنها را پر کند و اصولا آنها چرا باید بابت خرید این محصول شما پولی صرف کنند؟ فراموش نکنید که مردم دوست ندارند چیزی به آنها بفروشید بلکه می خواهند خودشان آن را بخرند. پس تمرکز صرف خود را در ابتدا به ارائه ی یک ارزش به مخاطبانتان قرار دهید. این ارزش در قالب محتواهای مفید و رایگان و البته پر از اطلاعات مفید باشد. از به اشتراک گذاشتن محتوای مخصوص به کارتان خجالت نکشید. مردم باید بدانند که قرار است در ازای پرداخت پول چه کیفیتی از کار را دریافت کنند. در دنیای کسب و کار این موضوع اصلا عجیب نیست. برای موفقیت در اینستاگرام شما نیاز دارید که مخاطب هدفتان را بشناسید. مخاطب هدف تعریف بسیار گسترده ای دارد و شما باید با تمام ابعاد آن آشنا شوید.

هیچ کاربری دوست ندارد در یک محیط خشک و خالی از تعامل قرار بگیرد. اینستاگرام در ذات خود  می خواهد مشارکت همه ی کاربرانش را جلب کند. شما باید در این راستا با اینستاگرام همکاری کنید. در غیر اینصورت بر طبق الگوریتم اینستاگرام شانس شما برای موفقیت بسیار کم می شود. همانطور که از نامش پیداست اینستاگرام یک شبکه ی “اجتماعی” است. پس ارتباط و تعامل و روابط اجتماعی در آن حرف اول را می زند. پس دغدغه ی شما در وهله ی اول باید نباید بر روی تعداد فالورهایتان باشد بلکه باید به دنبال راه هایی برای ایجاد تعامل با آن ها باشید. یعنی باید کاری کنید که کاربران شما از طریق لایک، کامنت، اشتراک گذاری و ذخیره سازی آن نسبت به چیزی که به اشتراک گذاشته اید، واکنش نشان دهند. این یعنی باید مورد قبلی، یعنی تولید محتوای با کیفیت را طوری انجام دهید که تعامل کاربران را جلب کند.

کسب و کار خانگی در اینستاگرام و یا هر نوع کسب و کاری در این فضا باید به طور منظم برای کاربران اعلام حضور کنند. در دنیای پر رقابت امروز به محض اینکه در رسیدگی به درخواست یک کاربر تاخیر کنید، به سرعت جایگزینی برای شما پیدا خواهد شد. مردم برای پاسخگویی شما به درخواستشان اعم از پرسیدن یک قیمت ساده یا هر گونه سوالی در مورد محصول یا خدمت شما چندان شکیبایی نمی کنند. این یعنی اگر از یاد مخاطبانتان بروید به همان نسبت از موفقیت در اینستاگرام دور می شوید. پس اگر می خواهید از خاطر کاربرانتان نروید منظم و راس ساعت خودتان را به آنها یادآوری کنید. این کار اصلا ساده نیست. حضور شما باید با کیفیت هم باشد. این یعنی برای موفقیت در این راه با چالش های گوناگونی روبرو هستید. البته با یک برنامه ریزی حرفه ای و داشتن پلن و تقویم محتوایی اینستاگرام می توانید وضعیت را کنترل کنید.

از تمامی امکانات اینستاگرام برای جذب مخاطبان جدید بهره ببرید:

حضور در این فضا چه بعنوان یک کسب و کار خانگی در اینستاگرام چه بعنوان یک برند معروف نیازمند تعامل با دیگران است تا از این طریق افراد جدیدی را به صفحه تان جذب کنید. یعنی قبل از اینکه بعنوان یک بیزینس در این فضا حضور داشته باشید باید مثل یک کاربر عادی در اینستاگرام به تعامل بپردازید. یعنی پست های دیگران را لایک کنید، ‌برای آنها کامنت های معنی دار بگذارید و نهایتا آن ها فالو کنید.

نکته ی مهم تر اینکه هشتگ ها را جدی بگیرید. هشتگ ها در واقع شاه راه های ارتباطی در اینستاگرام هستند. یعنی اگر کسی قرار است به پست های شما در اینستاگرام برسد؛ هشتگ ها مهمترین بخش کپشن های شما خواهد بود. یعنی باید در پای پست های خود کپشن های مناسب با کسب و کارتان قرار دهید. به همین طریق با دنبال کردن هشتگ های مناسب به پست های همرده با کسب و کار خانگی خودتان برسید. بعد از دیدن چنین پست هایی می توانید تعامل را آغاز کنید. این کار برای شما فالور های جدیدی می آورد. البته بدیهی است که در این راه باید صبر پیشه کنید و البته مداومت فراوانی داشته باشید.

ادمین اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید