چگونه در استوری اینستاگرام لینک بگذاریم؟

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

با این پیشفرض که حساب کاربری شما از نوع تجاری یا بیزینسی است، چند گام ساده برای درج لینک در استوری پیش رو دارید. گوشی موبایل خود را دست بگیرید و گام به گام با ما پیش بروید . مطابق معمول برای گذاشتن استوری بر روی صفحه ی اصلی پروفایل خود در اینستاگرام بروید. بر روی عکس پروفایل خود بزنید و بر روی آیکون لینک در بالای استوری بزنید. تصویر زیر را ببینید:

در صفحه ای که پیش روی شما باز می شود می توانید یک لینک در فرمت استاندارد وارد کنید. اینستاگرام در حال حاضر هیچ ابزاری برای اینکه ببنید چند نفر از طریق لینک وارد سایت شما شده اند، در اختیار نمیدهد. گرچه با استفاده از کد های UTM می توانید این موضوع را دنبال کنید. به طور خلاصه برای استفاده از کدهای UTM باید ابتدا آن را بسازید. برای این کار کافیست ابتدا به google analytics url builder مراجعه کنید. بعد از پر کردن فرم مربوطه یک لینک شامل آدرس مورد نظر شما و کد UTM در انتهای آن در اختیار شما قرار می گیرد. با قرار دادن این کد در محلی که باید لینک را در استوری اینستاگرام وارد کنید، می توانید بعدا از طریق ابزارهای موجود میزان بازدید لینک در استوری را مشاهده کنید. بررسی بیشتر این موضوع در حوصله ی این نوشته نمی گنجد. توصیه می کنیم حتما در این زمینه به مطالعه و بررسی بپردازید.

در این مرحله پاسخ سوال “چگونه در استوری اینستاگرام لینک بگذاریم” به پایان می رسد. حال بازدید کنندگان استوری شما به سادگی و با کشیدن صفحه به سمت بالا می توانند وارد لینک مورد نظر شما شوند. این یعنی به سادگی و تنها در دو گام می توانید ترافیک موحود در اینستاگرامتان را به سمت وبسایتتان هدایت کنید. چه چیزی بهتر از این؟

تنها به یک موضوع دقت کنید. زمانیکه شما یک لینک به استوری اینستاگرام خود اضافه می کنید، یک آیتم Call to Action به اسم see more در قسمت پایین استوری ظاهر می شود. ممکن است در نگاه اول این نوشته توجه بیننده را به خود جلب نکند. برای حل این موضوع حتما به طریقی توجه فالورها را به اینکه در استوری لینک به کار رفته جلب کنید. ساده ترین کار استفاده از عبارت “صفحه را به سمت بالا بکشید” یا استفاده از “گیف و استیکرهایی با مضمون swipe up” است.

گیف و استیکرهایی با مضمون swipe up
گیف و استیکرهایی با مضمون swipe up

همانطور که دیدید ساختن استوری لینک دار در اینستاگرام بسیار ساده است. گرچه جلب کردن توجه بینندگان با اینکه استوری لینک دارد نیازمند چند کار مهم است. 

ادمین اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید