افزایش مشتریان کسب‌وکار اینترنتی با استفاده از اینستاگرام

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

امروزه شبکه‌های اجتماعی نقش بسیار مهمی در سودآوری کسب‌وکار اینترنتی دارند. در حال حاضر، اینستاگرام  بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی در ایران است که نقش مهمی در زمینه بازاریابی خدمات برای کسب‌وکارهای اینترنتی ایفا می‌کند. برای افزایش فروش کسب‌وکار اینترنتی خود، باید سعی کنید فالوورهای اینستاگرام را به مشتری تبدیل کنید! در واقع باید نحوه رهبری کاربران برای تبدیل شدن به مشتری را بدانید.

قرار دادن لینک صفحه فرود (Landing Page) در بیوی صفحه

محتویات بیوی صفحه اینستاگرام شما بسیار مهم است! کاربران هنگامی که وارد صفحه اینستاگرام شما می‌شوند، در نگاه اول بیوی شما را می‌خوانند. اگر اطلاعات شما بتواند نظر آن‌ها را جلب کند، به سراغ پست‌ها و استوری‌های شما می‌روند! بنابراین تنها چند ثانیه فرصت دارید که نظر کاربر را جلب کنید؛ ممکن است نوشتن یک محتوای جذاب برای بیو، ساعت‌ها از شما زمان بگیرد اما تاثیر بسیار زیادی در افزایش فالوور اینستاگرام دارد. ابتدا مشخصات کسب‌وکار اینترنتی خود را کامل درج کنید و سپس یک تصویر جذاب بر روی پروفایل خود قرار دهید؛ اگر صفحه شما مربوط به کسب‌وکار اینترنتی است، لوگوی آن کسب‌وکار را به عنوان عکس پروفایل قرار دهید.

لوگوی کسب‌وکار اینترنتی شما هویت برندتان را در ذهن کاربران القا می‌کند؛ پس از یک لوگوی جذاب و در عین حال حرفه‌ای استفاده کنید. لوگوی شما، در مرحله اول باید آن‌قدر جذاب باشد که نظر کاربران را جلب کند و در مرحله بعد باید به کاربر نام برند شما را یادآوری کنید. اگر لوگوی جذابی باشد اما نتوان نام یا فعالیت برند را از روی آن فهمید، ممکن است نتواند تاثیر زیادی بر روی مخاطبان شما بگذارد. پس از درج پروفایل از خودتان بپرسید که کاربر چرا باید من را دنبال کند؟ یک دلیل منطقی برای کاربران بنویسید! مثلاً اگر یک کسب‌وکار اینترنتی فروش لباس دارید و لباس‌های شما ارزان و البته شیک هستند، به کاربران چنین جمله‌ای بگویید: “به دنبال لباس شیک و ارزان هستند؟ محصولات باکیفیت ما را ببینید!”

یکی از قابلیت‌های مهم بیوی اینستاگرام ، قرار دادن لینک در آن است! شما تنها می‌توانید یک لینک در بیوی اینستاگرام خود قرار دهید. برای داشتن یک کسب‌وکار موفق باید یک سایت داشته باشید و اگر می‌خواهید فالوورهای اینستاگرام را به مشتری تبدیل کنید، باید یک صفحه فرود برای آن طراحی کنید. صفحه‌ فرود دقیقاً صفحه‌ای است که کاربران با خواندن آن، تصمیم به خرید محصول شما می‌گیرند! یک صفحه فرود برای معرفی خدمات یا محصولات خود درنظر بگیرید و لینک آن را در بیوی اینستاگرام قرار دهید. در صفحه فرود خود یک فرم برای دریافت اطلاعات مشتری قرار دهید؛ البته دریافت اطلاعات باید به همراه ارائه یک هدیه یا کد تخفیف باشد! مثلاً می‌توانید ایمیل کاربران را برای ارائه کد تخفیف، بگیرید؛ ایمیل کاربران برای ایمیل مارکتینگ اهمیت زیادی دارد. بنابراین لینک بیو در اینستاگرام یک منبع بسیار عالی برای انتقال کاربران از اینستاگرام به وبسایت محسوب می‌شود.

دکمه‌های فراخوان (Call to Action) را فراموش نکنید! اگر کاربران برای دریافت اطلاعات یا پشتیبانی بخواهند با شما تماس بگیرند، کافی است بر روی این دکمه‌ها کلیک کنند؛ البته این در صورتی است که شما تنظیمات تماس خود را به درستی انجام داده باشید! شماره تماس، ایمیل و آدرس فروشگاه خود را در بخش تنظیمات صفحه تجاری درج کنید تا کاربران بتوانند به راحتی با شما ارتباط برقرار کنند.

 

فراخوانی کاربران برای دیدن لینک پروفایل با استفاده از پست‌های اینستاگرام

اگر جزء آن دسته از کسب‌وکارهایی هستید که زمان زیادی را برای طراحی پست‌های خود صرف می‌کنند، باید بگوییم شانس شما برای فراخوانی کاربران به لینک پروفایل اینستاگرام بسیار زیاد است! با طراحی پست‌های جذاب می‌توانید تعامل بسیار خوبی در کاربران ایجاد کنید؛ حالا که تعامل شما با کاربران خوب است، چرا از آن‌ها دعوت نمی‌کنید لینک پروفایل شما را مشاهده کنند؟

افزایش مشتریان کسب‌وکار اینترنتی با استفاده از اینستاگرام

افزایش مشتریان با استفاده از اینستاگرام

.

در مرحله بعد اگر صفحه فرود شما خوب باشد، احتمالاً بتوانید آن‌ها را به مشتری کسب‌وکار اینترنتی خود تبدیل کنید. برای آن‌که بتوانید کاربران بیشتری را به بازدید از لینک بیو دعوت کنید، باید پست خود را به کاربران بیشتری نشان دهید، اما چگونه؟ استوری اینستاگرام ابزاری است که تعامل بسیار خوبی برای شما ایجاد می‌کند و می‌توانید پست‌های خود را از طریق آن به کاربران نمایش دهید. کافی است پست‌هایی که در فید منتشر می‌کنید، در استوری خود نیز با کاربران به اشتراک بگذارید. برای این کار کافی است وارد صفحه پست خود شوید و بر روی آیکن ارسال کلیک کنید:

 

افزایش مشتریان کسب‌وکار اینترنتی با استفاده از اینستاگرام

                        افزایش مشتریان با استفاده از اینستاگرام

.

گزینه اول Add post to your Story است! با کلیک بر روی آن پست شما به استوری منتشر می‌شود و فالوورهایتان با کلیک بر روی آن، وارد آن پست می‌شوند. در این استوری به راحتی می‌توانید از استیکرهای مختلفی برای جذاب‌تر کردن و افزایش تعامل استفاده کنید! در پایان پست خود هم از کاربران بخواهید برای دیدن صفحه فرود، بر روی لینک پروفایل کلیک کنند.

یک نکته مهم! برای آن‌که بتوانید آنالیز دقیقی از تعداد کاربران اینستاگرام خود داشته باشید، یک صفحه فرود را به اینستاگرام خود اختصاص دهید! یعنی تنها کانال جذب ترافیک برای این صفحه فرود، اینستاگرام باشد تا بتوانید دقیق‌تر ترافیک ورودی از اینستاگرام خود را کنترل کنید. پس از آن به راحتی می‌توانید رفتار کاربرانی که از طریق اینستاگرام  وارد صفحه فرود شده‌اند را بررسی کنید و نرخ خرید را اندازه‌گیری کنید! نرخ خرید یعنی این‌که بدانید چه تعداد از کاربران شما به مشتری تبدیل شده‌اند.

 

استفاده از دکمه‌های فراخوان برای رهبری کاربران

سوالات زیادی برای کاربران بوجود می‌آید که نیازمند ایجاد ارتباط با شما هستند! نحوه ارتباط کاربران با شما متفاوت است؛ برخی از طریق تماس، برخی از طریق دایرکت و برخی دیگر از طریق ایمیل با شما ارتباط برقرار می‌کنند و شما باید راه‌های ارتباطی مختلفی برای کاربران درنظر بگیرید. خوشبختانه اینستاگرام این مسئله را به خوبی درک کرده‌ و راه‌های ارتباطی مختلفی برای حساب تجاری اینستاگرام  ایجاد کرده است. اینستاگرام با استفاده از دکمه‌های فراخوان (Call to Action) به کاربران کمک می‌کند تا بتوانند از طریق ایمیل، تماس و دایرکت با شما ارتباط برقرار کنند.

تنها کافی است از طریق بخش اطلاعات تماس، ایمیل و شماره تماس خود را وارد کنید تا کاربران با کلیک بر روی آن‌ها، بتوانند به شما ارتباط برقرار کنند. البته توجه داشته باشید که با وجود آن ‌که عملکرد این دکمه‌ها کاملاً واضح hsj، اما بسیاری از کاربران با آن آشنا نیستند! بنابراین لازم است با استفاده از ابزاری مثل استوری به کاربران خود نحوه استفاده از دکمه‌های تماس را آموزش دهید؛ مثلاً در یک استوری به آن‌ها بگویید که با کلیک کردن بر روی دکمه ارسال ایمیل، اپلیکیشن ایمیل آن‌ها جهت ارسال ایمیل به پشتیبان باز می‌شود و تنها کافی است متن موردنظر خود را بنویسند. همچنین پیشنهاد می‌کنم این استوری را در بخش Highlights به همراه یک عنوان مناسب (مثلاً روش‌های پشتیبانی کاربران) اضافه کنید تا کاربران بدانند چگونه باید با شما در ارتباط باشند.

این روش برای پشتیبانی کاربران مناسب است اما روش خوبی برای جمع‌آوری ایمیل کاربران نیست! زیرا اگر کاربران به شما پیام دهند، باید به صورت دستی ایمیل آن‌ها را به لیست خود اضافه کنید؛ فرض کنید تعداد ایمیل‌های دریافت زیاد باشد، در اینصورت جمع‌آوری لیست ایمیل به صورت دستی، زمان زیادی را از شما می‌گیرد. بنابراین سعی کنید آن‌ها را تشویق به کلیک بر روی لینک بیو کنید و از آن‌ها بخواهید ایمیل خود را در فرم مربوط به دریافت ایمیل که در صفحه فرود وجود دارد، وارد کنند

اکنون که اهمیت استفاده از دکمه‌های فراخوان را درک کرده‌اید، اجازه دهید دو نکته کاربردی را به شما بگویم:

 

تنظیم پیش‌فرض ارسال اس‌ام‌اس برای بخش شماره تماس

اگر یک صفحه تجاری را مدیریت می‌کنید، در بخش تنظیمات شماره تماس اینستاگرام از شما می‌خواهد تا پیش‌فرض نحوۀ تماس کاربر را مشخص کنید! اگر پیش‌فرض را بر روی Text قرار دهید، هنگام کلیک کاربر بر روی آن به بخش ارسال SMS موبایل خود منتقل می‌شود اما اگر بر روی Call قرار دهید، شماره تماس شما به بخش تماس موبایل منتقل می‌شود.

افزایش مشتریان کسب‌وکار اینترنتی با استفاده از اینستاگرام

افزایش مشتریان با استفاده از اینستاگرام

 

اگر در کسب‌وکار خود از SMS مارکتینگ استفاده می‌کنید، با قرار دادن پیش‌فرض روی Text، به مرور زمان می‌توانید یک لیست شماره از کاربران کسب‌وکار اینترنتی خود تهیه کنید.

از دکمه فراخوان سوم استفاده کنید!

اینستاگرام یک قابلیت کاربردی دیگر در بخش دکمه‌های فراخوان خود تهیه کرده است؛ دکمه فراخوان خرید! با استفاده از این دکمه می‌توانید کاربران را تنها با یک کلیک به صفحه موردنظر خود برای خرید منتقل کنید؛ مثلاً اگر یک سایت فروش بلیط دارید، کافی است لینک خود را در این بخش قرار دهید تا کاربران با کلیک بر روی آن به صفحه خرید منتقل شوند. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا بتوانید لینک دلخواه خود را به همراه نوع خدمات موردنظر (لیست خدمات را اینستاگرام به شما ارائه می‌کند و می‌توانید انتخاب کنید) انتخاب کنید. این ابزار قابلیت فروش خدمات را تا حد بسیار زیادی آسان میکند؛ زیرا کاربران تنها با یک کلیک می‌توانند خدماتی که به آن‌ها پیشنهاد کرده‌اید را خریداری کنند و نیازی به یافتن آن خدمات از طریق صفحه اصلی سایت مربوط به کسب‌وکار اینترنتی شما نخواهد بود.

اشتراک‌گذاری لینک صفحه فرود در استوری

اگر یک صفحه تجاری دارید و تعداد فالوورهای شما بیش از ۱۰K است، یک قابلیت بسیار کاربردی در اختیار شما است؛ قابلیت قرار دادن لینک در استوری! یکی از راه‌های رهبری کاربران برای تبدیل کردن آن‌ها به مشتری، استفاده از لینک در استوری است. کاربران با استوری‌های شما تعامل بیشتری دارند و هنگامی که یک لینک در استوری خود قرار می‌دهید، آن‌ها سعی می‌کنند از لینک شما بازدید کنند. اگر صفحه فرود شما بتواند نظر آن‌ها را جلب کند، اطلاعات آن‌ها را با استفاده از فرم درج‌شده دریافت خواهید کرد! سعی کنید پیشنهادات ردنشدنی و شگفت‌انگیز به کاربران خود ارائه کنید؛ مثلاً به آن‌ها بخواهید ایمیل خود را وارد کنند تا یک کد تخفیف ۸۰ درصدی برای خرید محصولات کسب‌وکار اینترنتی‌تان دریافت کنند! بنظرتان چند نفر از کاربران چنین تخفیفی را رد می‌کنند؟ احتمالاً درصد بسیار بالایی از آن‌ها این پیشنهاد را قبول کنند! کافی است در استوری خود به کاربران بگویید که اگر لینک موجود در استوری را باز کنید، یک کد تخفیف ۸۰ درصدی هدیه دریافت می‌کنید! در این‌ صورت تعداد زیادی از کاربران کلیک می‌کنند و با پیشنهاد درج‌شده در صفحه فرود، یک لیست ایمیل از کاربران خود تهیه خواهید کرد. این لیست ایمیل برای معرفی محصولات دیگر شما با استفاده از ایمیل مارکتینگ به دردتان خواهد خورد.

اگر تعداد فالوورهای شما کمتر از ۱۰K است، باز هم می‌توانید کاربران را به صفحه فرود خود دعوت کنید! به جای درج لینک در استوری (که تنها برای صفحات بیش از ۱۰K فالوور است!) می‌توانید از کاربران بخواهید وارد لینک موجود در پروفایل شما شوند! اگر پیشنهاد شما در استوری جذاب و شگفت‌انگیز باشد، تعداد کلیک کاربران بر روی لینک با تعداد کاربرانی که از طریق لینک استوری از صفحه فرود شما بازدید می‌کنند تفاوت زیادی نخواهد داشت.

ادمین اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید