اهمیت تبلیغات در اینستاگرام

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال
  • اینستا گرام یا به قول خودمانیش همان اینستا مکان مناسبی برای معرفی محصولات هستش اما برای برند سازی بر اساس تبلیغ مناسب نیست پس نباید اهمیت تبلیغات در اینستا را فراموش کنید و به این موضوع هم خیلی دقت داشته باشید که بیشترین تمرکز خودتون رو برای معرفی محصول توی اینستاگرام بزارید و سعی کنید برند خودتون رو بر اساس محصول در این شبکه های اجتماعی به مخاطبان خودتون معرفی کنید پس برای گام اول اهمیت این شبکه رو دست کم نگیرید به خصوص که الان این شرکت زیر مجموعه از فیسبوک هست  که چرخش مالی آن بر اساس تراکنش های تبلیغاتی هست .

اینستا در کنار این موضوع که مکان خوبی برای تبلغات هست اما باید دقت کرد که چه چیز و چگونه تبلیغ کنیم . اول از همه سعی کنید در اینستا فقط محصولات خودتون رو معرفی کنید و به عنوان یک بازاریاب مجازی از این شبکه استفاده کنید و سعی کنید اصلا برای خبر رسانی و ارتباط با مشتریان از این شبکه استفاده نکنید چون کاربران این شبکه زیاد به مطالعه و نوشتار علاقه ای ندارند و اگر هم برای اطلاع رسانی قرار است استفاده کنید سعی کنید با موضوعات خاص مثل اطلاع رسانی نمایشگاه , حراجی های و موضوعات کلی باشد به غیر از این موضوع سعی کنید کاربران را به فیسبوک یا اللخصوص تویتر هدایت کنید. بیشترین تلاشتان برای اطلاع رسانی , راهنمایی افراد جهت دنبال کردن شما در تویتر باشد و این شبکه را به عنوان منبع خبری خود انتخاب کنید .

  • چگونه در اینستا تبلیغ کنیم ؟

کلا تبلغات شما باید جذاب و کاربر پسند باشد به خصوص در شبکه ای که پایه و اساس اون بر تصویر و عکس پایه گذاری شده پس سعی کنید از تصاویر تبلیغاتی با کیفیت و طراحی اختصاصی منحصر به فرد استفاده کنید و سراغ صرفه جویی و یا سمبل کاری تو این حوزه نرید چون هم میتونه برای شما ضد تبلیغ باشه هم برند شما رو کم ارزش کنه و به این نکته توجه کنید که از تبلیغات صفحه در صفحه در بین پیج های متفرقه حتما خودداری کنید سعی کنید بازار هدف خودتون رو دقیق انتخاب کنید و به دنبال لایک و یا جذب کاربران زیاد نباشید .

  • آیا افراد را دنبال کنیم یا بگذاریم افراد ما را دنبال کنند !

این امر خیلی مهم است اما راهکار ساده ای دارد و اون هم شناخت بازار یا هدف کسب و کار شما هست . حالا این یعنی چه ! اگر بازار هدف شما مشخص است و افرادی را که قرار است دنبال کنید میشناسید هیچ ایرادی ندارد میتوانید شما دنبال کننده افراد باشید حتی اگر کار شما لاکچری هستش اما اگر فعالیت شما به گونه ایه  که خیلی عمومی هستش و علاوه بر اون بازار شما گسترده بوده و قشر خاصی از جامعه رو هدف قرار نداده  بهتره , از راه تبلیغات  درون شبکه افراد را جذب صفحه خود کنند .

  • چقدر در این شبکه اجتماعی فعال باشیم ؟

به نظر من اهمیت فعالیت در این شبکه اون هم به صورت روزانه بسیار بسیار مهمتر از دیگر شبکه ها هستش , به طور روزانه ۸۰٪ از کاربران اینستا صبح بعد از بیدار شدن و شب قبل از خوابیدن اکانت خود را کامل و به صورت روزانه چک میکنند که این اتفاق در فیسبوک ۴۰٪ و در تویتر ۲۰٪ بوده و از طرفی هم تبلیغات تصویری بسیار تاثیر گذار است بر همین اساس هم تاکید من بیشتر بر فروش و معرفی محصول در این شبکه هست .

  • در اینستاگرام از لینک های هدایت کننده استفاده کنید . . .

حتما از شبکه های اجتماعی مثل اینستاگرام , فیسبوک , تویتر برای تبلیغات و اطلاع رسانی استفاده کند چرا که مکان خیلی خوبی برای هدایت افرا و ارجاع به لینک های وب سایت شما هست چرا انقدر تاکید میکنم چون هر روزی ممکن است این شبکه های اجتماعی تعطیل شوند , فیلتر شوند یا به هر صورتی دسترسی افراد بسته شود و اون روز وب سایت شما هست که میتونه کاربران را مثل همیشه مطلع کند و باز هم مثل همیشه میگم وب سایت خودتتون رو فدای شبکه های اجتماعی نکنید بلکه از شبکه های اجتماعی به عنوان ابزاری برای هدایت افراد به وب سایت خودتون استفاده بکنید .

  • چقدر به ۸تگ ( هشت تگ ) #  ها اهمیت دهیم ؟

هشت تگ ها موضوعی مهم وکاربردی هست اما نه لزوما , اما چون شبکه های اجتماعی در حال متصل شدن به هم بر اساس تگ ها هستند وعلاوه بر اون شناسایی از طریق موتورهای جستجو هم بر این اساس امکان پذیر بوده و در مرحله بعدی وسیله بسیار موثری در حوزه اطلاع رسانی برای پیدا کردن افراد در جهت علاقه مندی ها و دنباله گر ها به حساب میاد پس سعی کنید از این وسیله به عنوان یک ابزار استفاده کنید که هم افراد مرتبط به یک حوز رو دوره هم جمع کنید هم استفاده کاربردی برای مباحث دیگر در مارکتینگ شما باشه و سعی کنید در این حوزه پیشتاز باشید چون فضای خالی خوب و قابل گسترشی هنوز داره .

  • چه زمانی بیشتر در این شبکه اجتماعی فعالیت داشته باشیم

این موضوع بسیار بحث برانگیز هست اما میتونم بر اساس تجربه خودم و مطالعه که داشتم نظر بدم و اون هم انتشار مطالب یکبار در نیمه های شب , یکبار در ظهر یا اواسط زمان کاری و یکبار هم در انتهای شب . سعی کنید نسبت به کار و فعالیت خودتون و نیاز ارتباط با افراد در این حوزه تصمیم بگیرید . سعی کنید در طول روز ۲ بار با ۲ طرح متفاوت محصولات خود را معرفی کنید , هفته یکبار به  کاربران خود فعالیت و محصولات کل هفته رو در یک پست مجدد معرفی کنید . و سعی کنید این روز آخرین روز هفته و یا روز تطیل باشد .

به یک موضوع دقت کنید شبکه های اجتماعی به خصوص شبکه های اجتماعی تصویری ( عکس و فیلم ) با فرهنگ هر جامعه ای گره خورده اند پس هر موقع هر تبلیغی نکنید !

  • بعد انجام این کار ها چه کنیم ؟

مطمئا قرار نیست این همه کار کنید , وقت و هزینه بگذارید , که فقط بیشتر بفروشید چون یک شرکت حرفه ای فقط قصد فروش مقطعی محصول نیست ,  سعی کنید قبل و بعد از تبلیغات به صورت ماهیانه حتما بازخورد بگیرید و با استفاده از نرم افزارهای مرتبط نمودارهای بازخورد کاری چه در حوزه  فروش چه جذب کاربر توسط شبکه های اجتماعی تهیه کنید و از  نقاط قوت و ضعف خود آگاه شوید و از اشتباهات ماهیانه خود درس بگیرید !‌!‌!‌!‌!‌!‌!‌!‌!‌!‌!‌!‌!‌ خیلی مهمه ها !!!!!!!!!!!!!! در ضمن لینک های هدایت کننده به وب سایتتان را حتما چک کنید  .

  • از تبلغات چند رسانه ای ( ویدئو ) استفاده کنید

در انتها هم سعی کنید اگر فعالیت خوبی در این شبکه توسط تصاویر ثابت داشتید و بازخورد خوبی هم داشتید حالا هفته ای ۱ تا ۳ کلیپ غیر کپی برای تبلیغ یا آموزش برای کاربران خودتون به صورت انحصاری تولید کنید .

  • راه های ارتباطی خود را با مشتریان پیچیده نکنید 

سعی کنید راه ارتباطی خودتون را با مشتری های پیچیده نکنید در خیلی از صفحات دیدم برای فروش محصول از اس ام اس یا نرم افزارهای مثل کیک و . . . استفاده میکند یک شرکت یا حتی کسب وکار محلی کوچک باید اطلاعات تماس بسیار ساده داشته باشد ( تلفن – اس ام اس – ایمیل ) همین و غیر از این روش ها از خودتون نوآوری نکنید چون غیر از سردرگمی و پیچیدگی ارتباط برای مشتری حاصل دیگه ای نخواهد داشت .

ادمین اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید