بهترین زمان انتشار پست در اینستاگرام

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

چطور بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را تعیین کنیم؟

چند عامل بسیار مهم در جواب این سوال تاثیر گذار است. ما این‌جا راجع به این چند مورد صحبت می‌کنیم تا بدانید دقیقا کِی باید پست بگذارید؟

فالوورهای شما چه کسانی هستند؟

منظورم از چه کسانی، این هست که چه زمان‌هایی اینستاگرامشان را چک می‌کنند؟ این مورد تا حد زیادی به تایم آزاد و غیرکاری فالوورهایتان بستگی دارد. بیایید چند مثال بزنیم. مثلا اگر مخاطب‌های شما خانم‌های خانه‌دار هستند، معمولا در طول روز زمان آزاد بیشتری دارند. اگر فالوورهای شما معمولا شاغل هستند، احتمالا بعد از زمان کارشان بهترین زمان پست گذاشتن است. پس با شناخت فالوورها بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام را تعیین کنید.

محتوای پیج شما چیست؟

یکی از مهم‌ترین مواردی که به شناسایی بهترین زمان پست گذاشتن کمک می‌کند، محتوای شماست. کسب و کارتان چیست؟ فروشگاه اینستاگرامی؟ چه پست‌هایی آپلود می‌کنید؟ ویدئوهای سرگرم کننده؟ ویدئوهای آموزشی؟

شما باید ببینید که فالوورها در چه زمان‌هایی چه محتواهایی را ترجیح می‌دهند. قطعا من دوست ندارم وقتی خسته، ساعت ۷ عصر از سرکار برمی‌گردم ویدئوی آموزشی ببینم. ترجیح می‌دهم ویدئوهای فان و سرگرم کننده ببینم. یا ترجیح نمی‌دهم زمان ناهار، در شرکت ویدئو ببینم.

آزمون و خطا کنید!

قطعا تجربه تعامل با کاربرها بهترین راه است. شما باید در زمان‌های مختلف و روزهای مختلف پست بگذارید. از امتحان شرایط مختلف نترسید. بهرحال با آزمون و خطا کردن قطعا به نتیجه می‌رسید. چه اشکالی دارد؟ از فالوورها نظرسنجی کنید. از خودشان درباره این‌که چه زمانی بیشتر اینستاگرامشان را چک می‌کنند بپرسید. پیشنهاد می‌کنم حتما از استیکرهای استوری برای این کار استفاده کنید.

چه ساعت‌هایی برای پست گذاشتن بهتر است؟

در این زمینه تحقیقاتی انجام شده است. ما این تحقیقات را این‌جا می‌گذاریم تا شما هم بر اساس این تحقیقات و مواردی که بالا گفتیم بهترین تصمیم را بگیرید.

بازه زمانی ۷ تا ۹ صبح

در این بازه، فالوورها تازه از خواب بیدار شده‌اند. معمولا بعد از بیدار شدن، آدم‌ها دوست دارند ببینند دیشب در موبایلشان و مخصوصا اینستاگرامشان چه گذشته! پس احتمال چک کردن اینستاگرام زیاد است. ولی ممکن است تعدادشان زیاد نباشد و خیلی بازدهی نگیرید.

بازه زمانی ۱۱ تا ۱۴ ظهر

این بازه، زمان استراحت و ناهار است. فالوورهایتان که در محل کار مشغول هستند، احتمالا در زمان استراحت، سری به اینستاگرامشان می‌زنند. سعی کنید در این تایم محتواهای عکسی پست کنید. چون ممکن است فالوورها فیلم نبینند.

بازه زمانی ۵ تا ۷ عصر

وقت تمام شدن کار و برگشتن به خانه است. تحقیقات نشان داده که وقتی افراد در حال برگشتن هستند احتمال چک کردن اینستاگرامشان بالاست. این زمان، بهترین موقع برای محتواهای سرگرم کننده و کمدی است.

بازه زمانی ۹ تا ۱ شب

تجربه نشان داده بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام و البته موثرترین زمان، بین ۹ تا ۱ شب است. فالوورهایتان در حال استراحت هستند و بالاترین بازدیه را می‌گیرید. اگر قرار است ویدئو آموزشی پست کنید این زمان بهترین زمان است. مخصوصا اگر مخاطب‌هایتان مرد هستند، اصلا این فرصت را از دست ندهید.

چند ترفند برای پست گذاشتن در اینستاگرام

  • کاری کنید فالوورها منتظر پست شما باشند

اگر پیجتان پرطرفدار است و فالوورها منتظر پست شما هستند، پس برای آن‌ها ساعت تعیین کنید. مثلا به آن‌ها بگویید که هرروز ساعت ۹ شب پست منتشر می‌کنید. خلاصه این‌که برای هر محتوایی که قرار است منتشر کنید زمان خاصی تعیین کنید و به فالوورها خبر بدهید.

  • سعی کنید در روز چند بار پست نگذارید

اگر هرروز در اینستاگرام پست می‌گذارید، فقط یک بار این کار را بکنید. چون چند بار پست گذاشتن در روز، از دید فالوورها زیاد جذاب نیست.

  • هر پست را در زمان خودش منتشر کنید

بعضی پست‌ها موقعیتی هستند. یعنی  در یک زمان خاص باید منتشر شوند. هیچ‌وقت پست‌های مربوط به تابستان را نباید در زمستان منتشر کنید. یا مثلا اگر همه فالوورها درگیر یک اتفاق اجتماعی‌اند، شما هم با آن‌ها همراه شوید و متناسب با آن پست بگذارید. پس سعی کنید از فالوورها تافته جدا بافته نباشید.

ابزار شناسایی بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام

بهترین ابزار، insight اینستاگرام است. می‌توانید تمام اطلاعات مربوط به فالوورها و مخصوصا بیشترین تایمی که فعالیت می‌کنند را ببینید. برای دیدن بیشترین تایمی که فالوورهایتان فعال هستند، باید به insight و بخش Audiance بروید. در قسمت فالوورها در هر روز از هفته بیشترین زمان فعالیت کاربران را می‌بینید.

بخش فالوورها در insight

همچنین در insight می‌توانید ببینید که چند درصد از فالوورها مرد و چند درصد زن هستند. این موضوع برای تعیین بهترین زمان پست گذاشتن در اینستاگرام مهم است.

ادمین اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید