مشکل جدید اینستا چیست؟+ راه حل آن

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

با افزایش کاربران  اینستاگرام مشکلات جدیدی  ایجاد شده که ممکن است شما را دچار مشکل کند  که در این مقاله میخواهیم با شما صحبت کنیم و راه حل هریک از این مشکلات را به شما توضیح دهیم.

 

شاید در گذشته از اینستاگرام استفاده می کردید و هیچ مشکلی نداشتید، اما در ورژن جدید اینستاگرام ، بسیاری از کاربران شاهد مشکلات مختلفی بوده اند. در این قسمت می خواهیم شما را با مشکلات رایج اینستاگرام جدید آشنا کنیم و از شما می خواهیم با ما همراه باشید.

مشکل شماره ۱: هنگام آپلود عکس و پست گذاری، برنامه اینستاگرام شما هنگ می کند!

خیلی از اوقات مشاهده می کنید که در هنگام آپلود عکس، اینستاگرام شما هنگ می کند و به شما اجازه پست گذاری را نمی دهد. این مشکل را به اصطلاح، کرش شدن یا Crash شدن نیز می گویند. در این مواقع، شما باید به بخش تنظیمات گوشی خود بروید، سپس به قسمت Applications رفته و گزینه  Manage Applications را بزنید. در لیستی که باز می شود، نام برنامه اینستاگرام را خواهید دید. حالا باید گزینه Force Stop را برای اپلیکیشن اینستاگرام لمس کنید تا برنامه اینستاگرام شما بسته شود و از حالت هنگ دربیاید.

 

 

نحوه استفاده از امکانات اینستاگرام برای تجارت

مشکل شماره ۲: شما به اکانت اینستاگرام خود لاگین نمی شوید!

یکی از رایج ترین مشکلات جدید اینستاگرام ، این است که برنامه اینستاگرام نمی تواند با سرور اصلی اینستاگرام ارتباط برقرار کند. در این زمان است که پیغام زیر را می بینید:

Sorry, we couldn’t connect to our login server. Please confirm you have an internet connection and try again in a moment

هر زمان چنین اروری را دیدید، مطمئن باشید که تبلت یا گوشی شما نمی تواند به اینستاگرام متصل شود و شما باید اتصال اینترنت خود را بررسی کنید. اگر اینترنت شما دائما قطع و وصل شود و سرعت اینترنت شما ضعیف باشد، این مشک برای اکانت شما پیش می آید و باید منتظر باشید تا این مشکل برطرف شود و در زمان دیگری برای رفتن به پیج خود تلاش کنید.

 

مشکل شماره ۳: اکانت اینستاگرام شما غیرفعال یا مسدود شده است!

پیج هایی که قوانین اینستاگرام را رعایت نمی کنند، محکوم به غیرفعال شدن هستند!! غیرفعال شدن یا مسدود شدن پیج ها، یکی از مشکلات جدید اینستاگرام این است که باعث نگرانی کاربران اینستاگرامی شده است. اگر در هنگام ورود به پیج اینستاگرامی خود دچار مشکل شده اید و اثری از پیج اینستاگرامی شما وجود ندارد، باید بدانید که اکانت اینستاگرام شما مسدود شده است و دیگر به آن دسترسی نخواهید داشت! هر زمان شما قوانین اینستاگرامی را نقض کنید، اکانت شما در این شبکه اجتماعی مسدود می شود؛ پس تلاش کنید طبق اصول و قوانین اینستاگرام فعالیت کنید تا جلوی این اتفاق را بگیرید. زمانی که چنین مشکلی پیش می آید، شما باید به تیم پشتیبانی اینستاگرام ایمیل بدهید تا شما را از این حالت دربیاورند

.

مشکل شماره ۴: تصاویر در پیج شما بارگذاری نمی شوند!
اگر زیاد اهل کار با اینستاگرام باشید، به احتمال زیاد، با مشکل بارگذاری نشدن تصاویر مواجه شده اید. در این زمان، اروری با پیغام «couldn’t refresh feed» را مشاهده خواهید کرد. زمانی که اینترنت شما کند است، شاهد چنین مشکلی خواهید بود. در بعضی از اوقات، به قدری استفاده از اینستاگرام زیاد است که سرورهای اینستاگرام نمی توانند به همه درخواست ها پاسخ دهند و هنگام بارگذاری تصاویر به مشکل برمی‌خورید. در بسیاری از اوقات، با برطرف کردن مشکل کندی یا قطعی اینترنت، این مشکل هم برطرف خواهد شد. پس نگاهی به اتصال اینترنت خود بیندازید و خیالتان را از بابت اتصال اینترنت و سرعت آن راحت کنید.

مشکل شماره ۵: اینستاگرام شما باز نمی شود!
اگر گوشی اندرویدی داشته باشید، گاهی اوقات مشاهده می کنید که اینستاگرام شما باز نمی شود و در هنگام باز شدن متوقف خواهد شد. برای رفع این مشکل، شما باید حافظه کش (Cache) و داده (Data) برنامه اینستاگرامتان را از دستگاه اندرویدی خود حذف کنید. برای حل این مشکل به بخش Applications رفته و برنامه Instagram را انتخاب کنید. در پایین همان صفحه، گزینه Clear Cache را مشاهده می کنید. وقتی Clear Cache را می زنید، تمام دیتای برنامه اینستاگرام را حذف خواهید کرد. در بسیاری از موارد، با همین کار ساده مشکل اینستاگرام شما برطرف می شود؛ اما اگر این اتفاق نیفتاد، برنامه اینستاگرامتان را به صورت کلی از موبایلتان پاک کرده و نسخه جدید اینستاگرام را دانلود و نصب کنید.

مشکل شماره ۶: اینستاگرام، کامنت پست شما را پاک نمی کند!
گاهی اوقات، بعد از انتشار یک پست، شاهد یک کامنت غیرمرتبط و چرت هستید و می خواهید آن کامنت را از زیر پست خود حذف کنید؛ اما اینستاگرام امکان پاک کردن آن کامنت خاص را به شما نمی دهد. برای این کار، شما باید به صورت دستی آن کامنت را حذف کنید و سپس به بخش حافظه Cache اینستاگرام خود بروید و حافظه کش برنامه اینستاگرام خود را پاک کنید.

مشکل شماره ۷: زمانی که می خواهید کامنت بگذارید، اینستاگرام به شما اخطار می دهد و نمی توانید کامنت بگذارید!
اگر در اینستاگرام نمی توانید کامنت بگذارید، تلاش کنید تا اپلیکیشن اینستاگرام خود را به جدیدترین نسخه آن به‌روزرسانی کنید. اگر اپلیکیشن اینستاگرام شما آپدیت شده است، به یکی از دلایل زیر قادر به کامنت گذاری نیستید:

در کامنت خود، بیشتر از ۳۰ هشتگ گذاشته اید! یادتان باشد که اینستاگرام، به شما اجازه ثبت بیشتر از ۳۰ هشتگ را نمی دهد و کامنت شامل تعداد زیادی هشتگ را ارسال نخواهد کرد.
کامنت شما تکراری است و زیر پست های دیگر خود هم همین کامنت را گذاشته اید.
بیشتر از ۵ منشن را در یک کامنت گذاشته اید.
اینترنت شما ایراد دارد و مدام قطع و وصل می شود.
در صورت برطرف کردن مشکلات بالا، مشکل عدم ارسال کامنت های شما حل می شود.

مشکل شماره ۸: دیگر نمی توانید پیجی را فالو (follow) کنید!
افرادی که وارد اینستاگرام می شوند و در این شبکه اجتماعی حضور دارند، معمولا تعداد زیادی از افراد و پیج های دیگر را دنبال می کنند. اپلیکیشن اینستاگرام به دنبال حذف رباتها و پیج های مشکوک است و به همین دلیل، به افراد اجازه نمی دهد که تعداد زیادی از پیج های دیگر را دنبال کنند. هر زمان شما ارور «you can’t follow any more people» را مشاهده کردید، باید بدانید که اپلیکیشن اینستاگرام دیگر به شما اجازه فالو کردن پیج های دیگر را نمی دهد. اینستاگرام به شما این امکان را نمی دهد که بیش از ۷۵۰۰ نفر یا پیج را دنبال کنید؛ پس اگر می خواهید صفحه های جدیدی را در اینستاگرام دنبال کنید و خطای خاصی را هم مشاهده نکنید، بعضی از پیج های اینستاگرام که با آنها تعامل ندارید را آنفالو (unfollow) کنید.

مشکل شماره ۹: پیج اینستاگرام شما، تحریم سایه یا Shadowban می شود!

شادوبن یا Shadowban، نام یکی دیگر از مشکلاتی است که ممکن است در پیج اینستاگرام شما پیش بیاید. Shadowban نام نوعی تحریم یا جریمه در اینستاگرام است که به دلائل مختلفی پیش می آید. Shadowban (شادوبن) به تحریم سایه هم معروف است و پیج اینستاگرامی شما را به گونه ای غیرفعال می کند که محتوای پیج شما به هیچ کاربری نشان داده نشود و در قسمت Home و Explore اینستاگرام هم محتوای شما نشان داده نخواهد شد. البته اگر افراد شما را فالو کنند، می توانند محتوای شما را ببینند؛ اما دیگر افراد چنین امکانی را نخواهند داشت. دقیقا این مشکل باعث می شود که فقط سایه ای از پیج شما در اینستاگرام وجود داشته باشد. بزرگترین مشکلی که تحریم سایه یا شادوبن برای شما ایجاد می کند این است که مخاطبان اینستاگرام نمی توانند شما را پیدا کرده و فالو کنند.

علائم و نشانه های Shadowban شدن پیج اینستاگرام چیست؟

یکی از مشکلات جدید اینستاگرام این است که مشکل پیج شما را اطلاع نمی دهد  مرموزانه رفتار می کند؛ یعنی اینکه ممکن است پیج شما شادوبن شود و خودتان از این موضوع خبر نداشته باشید. از جمله نشانه های شادوبن شدن این است که تعداد لایک پست های شما کمتر می شود، تعداد کامنت های کمتری دریافت می کنید و تعداد بازدید (view) پست یا استوری شما کمتر می شود.

چگونه متوجه شوید که آیا شادوبن شده اید یا خیر؟

برای اینکه سریعتر متوجه شوید که آیا تحریم سایه یا شادوبن شده اید، یک تصویر با هشتگ خاص در اینستاگرام منتشر کنید. حالا باید از چند نفر که شما را فالو نمی کنند بخواهید که همان هشتگ را سرچ کنند. اگر افراد نتوانستند پست شما را ببینند، به این معناست که پیج شما شادوبن شده است. اگر آن افراد نتوانند پست مربوط به پیج شما را ببینند، به این معناست که شما شادوبن شده اید.

چرا پیج های اینستاگرام شادوبن می شوند؟

در اثر یکی از عوامل زیر، پیج اینستاگرامی شما گرفتار شادوبن (تحریم سایه) می شود:

  • از ربات استفاده کرده اید!

در الگوریتم جدید اینستاگرام، اگر شما از ربات اینستاگرامی استفاده کنید، اینستاگرام شما را به عنوان یک پیج اسپم و بی کیفیت شناسایی می کند و به همین دلیل، ارزش پیج شما را کمتر می کند.

  • از هشتگ های زیاد و پراستفاده در کپشن ها و پست های خود استفاده کرده اید.

بعضی از کپشن ها، بسیار استفاده می شوند و به همین دلیل است که دیگر هشتگ های عمومی و محبوب، جزو موارد نامناسب در پیج اینستاگرام محصوب می شوند و امتیاز پیج اینستاگرام شما را کاهش می دهد.

  • پیج های اینستاگرامی را بیش از حد فالو یا آنفالو کرده اید.

هر زمان که اینستاگرام حس کند که شما ربات هستید یا فعالیتهایی شبیه به ربات دارید، فعالیت شما را محدود خواهد کرد. پس اگر می خواهید پیج ایستاگرام شما Shadowban نشود، عملکرد عجیب و غریب و دور از منطق نداشته باشید؛ مثلا اگر در ساعت، بیش از ۵۰ پیج اینستاگرام را فالو یا آنفالو می کنید، اینستاگرام شما را به عنوان ربات شناسایی می کند و احتمال شادوبن شدن شما وجود دارد.

چه کار کنید تا مشکل شادوبن پیج اینستاگرام شما حل شود؟

  1. اگر از ربات های اینستاگرامی برای افزایش تعداد فالوئرها، افزایش بازدید، افزایش تعداد کامنت و… استفاده کرده اید، هرچه سریعتر فعالیت ربات اینستاگرام را متوقف کنید و دسترسی آن را به حساب کاربری خود قطع کنید.
  2. به جای استفاده از هشتگ های عمومی و غیرمرتبط، از هشتگ های خاص، مرتبط و مناسب استفاده کنید. اگر قبلا از هشتگ های بی ربط در پست های خود استفاده کرده اید، در اسرع وقت آنها را از زیر پست ها و کپشن های خود پاک کنید.
  3. از فعالیت زیاد در اینستاگرام دوری کنید. فالو و آنفالو کردن بیش ازحد، استوری های متعدد در پیج اینستاگرام، مسابقات اینستاگرامی پی در پی و… از جمله کارهایی است که به اینستاگرام، سیگنال های بد می فرستد.
  4. قوانین اینستاگرام را به صورت دقیق مطالعه کرده و از این پس تلاش کنید که طبق قوانین اینستاگرام عمل کنید.

چه مدت طول می کشد تا پیج اینستاگرامی شما از حالت شادوبن دربیاید؟

زمان مشخصی برای رفع تحریم سایه یا شادوبن پیج اینستاگرام وجود ندارد و این موضوع ممکن است بین چند روز تا چند ماه، پیج شما را درگیر کند. در این مدت بهتر است به پیج اینستاگرام خود استراحت دهید و فعالیت سنگین انجام ندهید تا پیج شما از این حالت دربیاید.

مشکل شماره ۱۰: پیج شما Action Block شده است.

هنگامی که Action Block می شوید، پیغامی با عنوان You’re Action Blocked را مشاهده خواهید کرد و این مشکل برای فعالیت در اینستاگرام دردسرساز می شود.

چرا اینستاگرام، پیج ها را Action Block می کند؟

اینستاگرام به چند دلیل برای پیج های اینستاگرام سخت گیری می کند؛ اگر پیج شما فعالیت اسپم گونه داشته باشد، اینستاگرام به فعالیت شما حساس خواهد شد. مثلا اگر اطلاعات غیرمفید منتشر می کنید، مزاحم دیگر اکانت های اینستاگرامی می شوید و این موضوع، شما را به عنوان یک پیج فیک معرفی می کند؛ در نتیجه اینستاگرام متوجه فعالیت های نادرست شما خواهد شد و پیجتان را جریمه می کند. وقتی شما اکشن بلاک می شوید، نمی توانید پست های دیگران را لایک می کنید، کامنت بگذارید و پیج های دیگران را فالو کنید.

با این کار، شما دیگر نمی توانید فالوئر بگیرید و پست های مختلف منتشر کنید. به همین دلیل است که با Action Block کردن، جلوی فعالیت بیشتر شما را می گیرد. قسمت بد ماجرا این است که اینستاگرام، دلیل Action Block شدن شما را نشانتان نخواهد داد.

اپلیکیشن اینستاگرام، قبل از Action Block شدن، هیچ اخطاری به کاربران خود نمی دهد. به همین دلیل، یک اشتباه کوچک ممکن است فعالیت پیج اینستاگرام شما را متوقف کند. البته در این مقاله، دلائل اکشن بلاک شدن پیج های اینستاگرامی را متوجه می شوید و می توانید پیج اینستاگرامی خود را Unblock کنید.

دلائل بلاک شدن پیج های اینستاگرامی چیست؟

اگر به تازگی پیج اینستاگرام شما بلاک شده است، دلیل این اتفاق را در یکی از موارد زیر جستجو کنید:

پیج اینستاگرامی دارید؛ اما هنوز هیچ پستی در آن منتشر نکرده اید!

اگر به تازگی پیج اینستاگرام خود را راه اندازی کرده اید؛ اما هیچ پستی در آن قرار نداده اید، اینستاگرام به پیج شما شک می کند و پیج شما را یک پیج اسپم یا فیک تلقی خواهد کرد. پس برای جلوگیری از این اتفاق، چندین پست در صفحه خود منتشر کنید.. در ابتدای کار، حداقل ۱۰ پست در پیج اینستاگرامی خود منتشر کنید. ضمنا از فعالیت ناگهانی در پیج اینستاگرامی خود بپرهیزید؛ یعنی به جای پست کردن چندین محتوا به صورت همزمان، آنها را به تدریج در پیج خود قرار دهید.

اطلاعات پیج اینستاگرامی خود را تکمیل نکرده اید. اگر هنوز اطلاعات پروفایل خود را تکمیل نکرده اید، هرچه زودتر برای این کار اقدام کنید. اگر پروفایل شما هنوز عکس کاربری ندارد، پیج اینستاگرامی شما فیک به نظر می رسد. اگر بلاک شده اید و اطلاعاتتان کامل نیست، هرچه سریعتر اطلاعات خود را تکمیل کنید تا آنبلاک (Unblock) شوید.

تعداد زیادی از افراد را منشن کرده اید!

دلیل دیگر Action Block شدن شما این است که تعداد زیادی از افراد را منشن کرده اید. یادتان باشد که در کپشنها، کامنت ها و پست های خود، پیج هایی که فالوئر شما نیستند را منشن نکنید. اگر می خواهید پیج اینستاگرامی شما ایمن بماند، از منشن کردن تعداد زیادی از پیجها خودداری کنید.

از ربات های اینستاگرامی استفاده کرده اید!

شاید شما از ربات های اینستاگرام برای لایک کردن پست هایتان، کامنت گذاشتن، فالو کردن پیج های دیگران و… استفاده کرده اید؛ در این صورت باید حواستان باشد که پیج شما بلاک نشود. درست است که ربات های اینستاگرامی برای راحتی کار شما در اینستاگرام ساخته شده اند؛ اما نباید از آنها زیاد استفاده کنید. پس اگر می خواهید در اثر استفاده از ربات، پیج شما بلاک نشود، فعالیتهای ربات را محدود کرده یا کاملا آن را متوقف کنید. مثلا ربات خود را طوری تنظیم کنید که در هر ساعت، بین ۱۵ تا ۲۰ پست را لایک کند. در مجموع شما باید رباتی را انتخاب کنید که فعالیت های اسپمی نداشته باشد و به صورت عادی کار کند.

به قوانین اینستاگرام توجه نکرده اید.

بی اعتنایی به قوانین اینستاگرام، دلیل دیگر بلاک شدن پیج شما است. قوانین فعالیت در اینستاگرام را به صورت دقیق مطالعه کنید تا مطمئن شوید که اقدامات شما، خلاف خط مشی آنها نیست.

چه کار کنید تا پیج شما از حالت Action Block دربیاید؟

زمانی که اینستاگرام، پیج شما را Action Block می کند، بین ۳ ساعت تا ۴ هفته طول می کشد تا از حالت بلاک بودن دربیاید. با استفاده از راهکارهای زیر، می توانید کاری کنید که پیج شما سریعتر برگردد:

  • یک درخواست برای رفع مشکلتان بفرستید. هر زمان پیغام Action Block شدن را مشاهده کردید، به قسمت Tell Us بروید و درباره مشکل پیش آمده برای پشتیبانهای اینستاگرام بنویسید. بعد از این کار، اینستاگرام از شما می خواهد که ایمیل خودتان را وارد کنید تا اطلاعات امنیتی شما تکمل شود. سپس از شما درخواست می کند تا عکس شخصی خودتان را بفرستید. هدف از این کارها این است که اینستاگرام مطمئن شود شما یک کاربر واقعی هستید. بعد از فرستادن عکس برای اینستاگرام، اکانت شما بعد از چند روز فعال می شود.
  • از قسمت تنظیمات اینستاگرام اقدام کنید. در پروفایل اینستاگرام خود، به بخش Options یا Settings بروید که در سمت راست و بالای صفحه شما قرار دارد. سپس پایین بیایید و دکمه Report a problem را فشار دهید. از طریق این دکمه، شما می توانید مشکلات متفاوت را گزارش دهید. دکمه Something isn’t working را فشار دهید. سپس درخواست آنبلاک شدن خود را بنویسید و در آخر، دکمه Send را فشار دهید.
  • اطلاعات بایوی پیجتان را تکمیل کنید.
  • اپلیکیشن اینستاگرام خود را مجددا نصب کنید و وارد آن شوید. یادتان باشد که قبل از این کار، از اطلاعات خود بک آپ بگیرید.
  • بهترین روش برای حل مشکل Action Block، صبور بودن است. بعد از مدتی، اینستاگرام متوجه می شود که پیج شما فیک و اسپم نیست و مشکل اکشن بلاک بودن پیج شما را برطرف خواهد کرد.

 

زمانی که گوشی اندرویدی دارید و اینستاگرام شما مشکل پیدا می کند چه کار کنید؟

اگر شما گوشی اندرویدی دارید و اپلیکیشن اینستاگرام شما مشکل پیدا می کند، باید آخرین و جدیدترین نسخه اینستاگرام را روی گوشی خود نصب کنید. اگر مشکل شما حل نشد، گوشی خود را restart کنید. بعد از روشن شدن مجدد موبایل، به احتمال زیاد آن مشکل حل می شود؛ اما اگر باز هم مشکل باقی ماند، اینستاگرام را یک بار حذف و مجددا نصب کنید.

راه حل دیگری که برای این مشکل وجود دارد این است که طبق مسیر زیر پیش بروید:

Settings > App & Notifications > Tap on Instagram > Go to Storage > Tap on Clear Storage and Clear Cache

با این کار، کل حافظه کش دستگاه شما پاک خواهد شد و مشکلات اینستاگرام برطرف خواهد شد.

 

زمانی که گوشی آیفون دارید و اینستاگرام شما مشکل پیدا می کند چه کار کنید؟

 

اگر گوشی آیفون دارید و اینستاگرام در تلفن شما هنگ کرده است، باید اپلیکیشن اینستاگرام خود را آپدیت کرده و نسخه به روز اینستاگرام را استفاده کنید. همچنین می توانید اپلیکیشن اینستاگرام را از روی گوشی خود حذف کرده و مجددا آن را نصب کنید.

 

اگر اپلیکیشن اینستاگرام در کامپیوتر شما به خوبی کار نمی کند چه کار کنید؟

همانطور که می دانید، از طریق کامپیوترتان نیز می توانید وارد وب سایت اینستاگرام شوید و پستها و عکسهای موجود در این شبکه اجتماعی را مشاهده کنید. اگر در هنگام رفتن به اینستاگرام از طریق کامپیوترتان مشکل دارید، وارد بخش تنظیمات مرورگر (browser settings) شوید و داده های موجود از قبیل کوکی ها و حافظه کش را پاک کنید تا مشکل شما برطرف شود.

در این نوشته با رایج ترین مشکلات اینستاگرام جدید و راه حل آنها آشنا شدید. امیدوارم با کمک مطالب این نوشته بتوانید از این مشکلات پیشگیری کنید و از فعالیت در اینستاگرام لذت ببرید.

ادمین اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید