جدید ترین ترفند های تلگرام

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

 

به خاطر امنیت بیشتر تلگرام در مقابل واتس‌آپ و وجود ویژگی‌های کاربردی و نوآورانه در این شبکه اجتماعی، هرچند ممکن است هر کسی از آن‌ها خبر نداشته باشد، با این حال افراد زیادی ترجیح می‌دهند از آن استفاده کنند. ما در سایت عضو گرام لیست 20تایی از ترفندهای جدید و به‌روز تلگرام را آماده کرده‌ایم تا شما با به کارگیری آن‌ها از این شبکه اجتماعی بیشترین استفاده را ببرید.

جدیدترین و به‌روزترین ترفندهای تلگرام که باید بدانید!

۱. نام کاربری انتخاب کنید

زمانی‌که می‌خواهید از تلگرام استفاده کنید، باید شماره تلفن همراه و اسم کوچک خود را وارد نمایید. اگر نمی‌خواهید نام واقعی یا شماره تلفن شما نمایش داده شود و یا اصلاً قصد دارید خلاقیت‌تان را به نمایش بگذارید، از ترفندهای تلگرام کمک بگیرید. برای انجام این کار لازم است به قسمت تنظیمات (Settings) رفته و گزینه‌ی نام کاربری (Username) را لمس کنید.

۲. نام کاربری سفارشی انتخاب کنید

تنها نکته‌ی منفی در مورد اسامی کاربری این است که نام کاربری بایستی یکتا باشد. بنابراین احتمال این هست که عبارت موردنظر شما برای نام کاربری، قبلا توسط فرد دیگری اخذ شده باشد و همچنان در استفاده فرد باشد. بنابراین، چنان‌چه عبارتی پر استفاده و عمومی مدنظرتان باشد، احتمال اینکه شخص دیگری آن را قبل از شما انتخاب کرده باشد بسیار زیاد خواهد بود. ولی لازم نیست ناراحت باشید چون با کمک یکی دیگر از ترفندهای تلگرام این مشکل هم قابل حل است.

تنها راه موجود برای اینکه بتوانید نام کاربری که می‌خواهید را برای خود انتخاب کنید، برقراری ارتباط با تیم پشتیبانی تلگرام است. البته برای اینکه این اسم کاربری به شما اختصاص داده شود، باید از آن حداقل در دو سرویس یا شبکه اجتماعی دیگر استفاده کرده باشید. پشتیبانی تلگرام مورد را بررسی کرده و در صورت تایید عبارت مورد نظرتان را به عنوان نام کاربری به شما اختصاص خواهند داد. برای برقراری ارتباط با تیم پشتیبانی تلگرام، به تنظیمات (Settings) رفته و گزینه پرسیدن یک سوال (Ask a question) را انتخاب کنید.

۳. خاموش کردن گزینه‌ی پیش‌نمایش پیام‌ها

یکی دیگر از ترفندهای تلگرام، خاموش کردن پیش‌نمایش پیام‌ها است. با وجود اینکه نمایش اعلانات هنگام قفل بودن نمایشگر و مشاهده پیش‌نمایش پیام‌ها جزو ویژگی‌های کاربردی محسوب می‌شود،اما برخی اوقات ممکن است نخواهید دیگران ببینند چه کسی به شما پیام داده است. به همین منظور، برای غیر فعال سازی این قابلیت، به تنظیمات (Settings) تلگرام رفته و از قسمت اعلانات و صداها (Notifications and sounds)، گزینه‌ی پیش‌نمایش درون اپلیکیشن (In-App Preview) را غیرفعال کنید.

۴. تعیین رنگ سفارشی برای چراغ LED اعلانات

در تلگرام، نه تنها می‌توانید صداهای اعلانات را سفارشی نمایید بلکه قادرید رنگ چراغ LED اعلانات را هم شخصی‌سازی کنید. برای اینکه بتوانید چنین کاری انجام دهید، باید گوشی اندرویدی شما چراغ LED داشته باشد.

جهت سفارشی‌سازی اعلانات، اول باید به بخش اطلاعات مخاطب (Contact Info) بروید و در آن‌جا وارد اعلانات (Notifications) شده و سپس گزینه‌ی شخصی‌سازی (Customize) را انتخاب کنید. در ادامه مواردی نظیر اعلانات (notifications)، نحوه لرزش (vibration patterns)، صدا (sound)، اولویت (priority) و رنگ چراغ LED (LED color) را مشاهده خواهید کرد.

۵. خاموش کردن اعلانات برای برخی مخاطبان

آیا تاکنون پیش آمده که یکی از مخاطبان شما در تلگرام بیش از حد پیام بدهد؟ برای مقابله با چنین افرادی، درست مانند سفارشی‌سازی اعلانات، مخاطب مدنظر را انتخاب کرده و گزینه‌ی اطلاعات (Info) را لمس کنید. سپس به قسمت اعلانات (Notifications) بروید و گزینه‌ی غیرفعالسازی (Deactivate) را لمس کنید.

۶. ترفندهای تلگرام برای ریپلای کردن پیام‌ها از طریق اعلانات ظاهر شونده

ارسال پیام از طریق اعلانات ظاهر شونده، یکی از قابلیت‌ها و ترفندهای بسیار کاربردی تلگرام به شمار می‌رود. شما می‌توانید این ویژگی را با رفتن به مسیر تنظیمات (Settings)، اعلانات و صداها (Notifications and sounds) و در نهایت لمس گزینه‌ی اعلانات ظاهر شونده (Popup notifications) فعال کنید.

۷. ترفندهای تغییر شماره تلفن همراه در تلگرام

علی‌رغم اینکه خیلی کم اتفاق می‌افتد، ولی ممکن است برخی اوقات لازم باشد تا شماره‌ی تلفن همراه خود را تغییر دهید. حتی اگر با شماره‌ی قدیمی‌تان در تلگرام ثبت‌نام کرده‌ باشید، باز هم به راحتی می‌توانید آن را با شماره‌ی جدیدتان جایگزین کنید. برای انجام این کار هم فقط کافی است به تنظیمات (Settings) بروید و روی شماره خود ضربه بزنید.

تغییر شماره تلفن همراه در تلگرام
تغییر شماره‌ی تلفن در تلگرام کار آسانی است.

۸. ترفندهای مسدودسازی کاربران در تلگرام

بعضی وقت‌ها، برخی از کاربران فقط قصد مزاحمت دارند. در چنین مواردی، می‌توانید آن‌ها را مسدود کنید. برای انجام این کار، از منوی کناری تلگرام، گزینه مخاطبان (Contacts) را بزنید و سپس شخص موردنظر خود را برگزینید. در مرحله بعدی سه نقطه موجود در بالا سمت راست برنامه را لمس کرده و در نهایت عبارت مسدودسازی کاربر (Block user) را لمس کنید.

۹. ترفندهای تلگرام برای سفارشی‌سازی پس‌زمینه چت

آیا می‌خواهید تصویر صفحه‌ای که در آن چت می‌کنید را سفارشی‌سازی کنید؟ آیا از پس‌زمینه معمولی و قدیمی تلگرام خسته شده‌اید؟ در این شبکه اجتماعی می‌توانید با رفتن به تنظیمات (Settings) و سپس پس‌زمینه چت (Chat Background)، یکی از تصاویر موجود در گالری یا موارد پیشنهادی این اپلیکیشن را انتخاب کنید.

۱۰.ترفندهای تلگرام برای مدیریت دانلود فایل‌های رسانه‌ای

تلگرام به کاربران اجازه می‌دهد تا فایل‌هایی با حداکثر حجم 1.5 گیگابایت را ارسال کنند. اگرچه این ویژگی فوق‌العاده است ولی خیلی سریع باعث می‌شود حافظه‌ی داخلی گوشی یا رایانه پر شده و حجم اینترنت تمام شود. آسان‌ترین راه برای کنترل اینکه چه نوع فایل‌هایی در چه زمانی و در چه قسمت‌هایی دانلود شوند، سفارشی‌سازی تنظیمات مربوطه است.

با استفاده از ترفندهای تلگرام و برای مدیریت بهتر حجم دانلود رسانه و مصرف اینترنتتان، به قسمت تنظیمات (Settings) و سپس داده‌ها و حافظه داخلی (Data and Storage) بروید و در قسمت‌های استفاده از اینترنت موبایل (when using mobile data) یا اتصال به اینترنت وای‌فای (when connected to Wi-Fi) و یا حتی هنگام اتصال به شبکه رومینگ (when roaming)، مشخص نمایید کدام فایل‌ها هنگام بهره‌مندی از کدام شبکه اینترنتی دانلود شوند.

۱۱. مخفی‌سازی فایل‌های رسانه‌ای تلگرامی در گالری

اگر نمی‌خواهید ویدیوها و تصاویری که با شما در تلگرام به اشتراک گذاشته شده‌اند را در گالری ببینید، با رفتن به قسمت تنظیمات (Settings) و خاموش کردن گزینه‌ی ذخیره شدن در گالری (Save to gallery) می‌توانید به این هدف خود برسید.

۱۲. ترفندهای مخفی کردن “زمان آخرین بازدید” در تلگرام

آیا نمی‌خواهید دیگران متوجه شوند که آخرین بار چه زمانی از تلگرام استفاده کرده‌اید؟ خوش‌بختانه این مورد را هم می‌توانید با استفاده از ترفندهای تلگرام سفارشی‌سازی کنید. به علاوه، این امکان هم وجود دارد که تعیین نمایید چه کسی می‌تواند و چه کسی نمی‌تواند آخرین بازدیدتان را ببیند و یا حتی برخی از مخاطبان را نیز به عنوان استثنا برگزینید. برای غیرفعالسازی یا سفارشی‌سازی زمان آخرین بازدید در تلگرام، به قسمت تنظیمات (Settings)، حریم شخصی و امنیت (Privacy and Security) و در نهایت آخرین بازدید (Last seen) بروید.

۱۳. ترفندهای تلگرام برای خواندن پیام‌ها به صورت مخفی

آیا تاکنون پیش آمده که بخواهید پیامی را بخوانید بدون اینکه شخص ارسال‌کننده متوجه شود؟ باید بگوییم که ترفندی برای انجام این کار وجود دارد. زمانی که پیامی را دریافت می‌کنید، حالت پرواز یا هواپیما (airplane mode) را روشن کرده و تلگرام را اجرا نمایید و پیام را بخوانید. وقتی این کار را انجام دادید، شبکه اجتماعی را ببندید و حالت پرواز یا هواپیما را خاموش کنید. با این ترفند، شخص ارسال‌کننده هیچ‌وقت نخواهد فهمید که شما پیامش را خوانده‌اید.

۱۴. ترفندهای تلگرام و تعیین تایمر برای ارسال تصاویر و گفت‌وگوهای مخفی

مشابه اسنپ‌چت، تلگرام هم ویژگی را اضافه کرده است که با استفاده از آن می‌توانید پیام‌ها یا تصاویری را ارسال کنید که به صورت خودکار حذف می‌شوند. این قابلیت فقط در گفت‌وگوهای مخفی (secret chat) فعال است و برای بهره‌مندی از آن باید پس از رفتن به قسمت چت با مخاطب موردنظر، سه نقطه موجود در سمت راست بالا را بزنید و گزینه‌ی تایمر حذف خودکار (Self-destruct timer) را انتخاب کرده و بازه‌ی زمانی ۱ ثانیه تا ۱ هفته را تعیین کنید تا مشخص شود پیامی که می‌فرستید پس از چه مدتی به صورت خودکار حذف شود.

تعیین تایمر برای ارسال تصاویر و گفت‌وگوهای مخفی
این پیام بعد از ۱ دقیقه به صورت خودکار حذف خواهد شد.

ویژگی مشابهی هم برای ارسال خودکار تصاویر وجود دارد که لازم نیست حتما در گفت‌وگوهای مخفی به کار رود.  فقط کافی است از گالری، عکس مدنظر را انتخاب کرده و آیکون ساعت را لمس کنید تا زمانی که می‌خواهید پس از آن، تصویر ارسال‌شود را تعیین نمایید.

۱۵. ترفندهای تعیین رمز برای گفت‌وگوها در تلگرام

یکی از دلایلی که باعث شده کاربران زیادی تلگرام را دوست داشته باشند این است که ویژگی‌های امنیتی متعددی در آن وجود دارد. یکی از این قابلیت‌ها و ترفندها در تلگرام به افراد اجازه می‌دهد تا برای گفت‌وگوهای خود رمز بگذارند تا اگر کسی به موبایلشان دسترسی پیدا کرد، نتواند پیام‌های موجود در تلگرام را بخواند. برای تعیین کلمه عبور، به قسمت تنظیمات (Settings) و سپس حریم شخصی و امنیت (Privacy and Security) بروید و در نهایت گزینه‌ی قفل کلمه عبور (Passcode lock) را لمس کنید تا رمز 4 عددی خود را وارد نمایید. شما حتی می‌توانید از سنسور اسکنر اثر انگشت برای بازگشایی قفل تلگرام استفاده نمایید. پس از انجام این کارها، با لمس نشانگر قفل در بالا گوشه سمت راست، امکان قفل کردن تلگرام فراهم خواهد بود.

۱۶. ترفندهای پاسخگویی مستقیم به پیام‌ها در چت‌های گروهی تلگرام

اگر در چت گروهی تلگرام پیام‌های زیادی ارسال شده باشد، همیشه گزینه‌ای وجود دارد تا به یک پیام به خصوص، به صورت مستقیم پاسخ دهید. برای انجام این کار انگشت خود را روی پیام موردنظر قرار دهید و گزینه ریپلای (reply) را بزنید. همچنین می‌توانید پیام را به سمت راست بکشید تا بتوانید سریع‌تر یک پیام را ریپلای کنید.

۱۷. ترفندهای جستجو در تاریخچه پیام‌های تلگرام

اگر می‌خواهید دنبال پیامی بگردید که ماه‌ها قبل فرستاده‌اید و اصلاً حوصله جستجوی دستی آن را ندارید، می‌توانید از یکی از ابزارهای داخلی تلگرام استفاده کنید. به همان گفتگویی که پیام‌تان را در آن ارسال کرده‌اید بروید و روی سه نقطه موجود در بالا سمت راست ضربه بزنید و گزینه‌ی جستجو (Search) را انتخاب کنید. در اینجا کلمه‌ای که می‌خواهید را بنویسید تا پیام‌هایی که حاوی آن عبارت هستند، به نمایش درآیند.

۱۸. هشتگ‌ها

یکی دیگر از ترفندهای تلگرام این است که همانند توییتر به شما اجازه می‌دهد از هشتگ‌ها (#) استفاده کنید تا بتوانید پیام‌هایی که به یک موضوع خاص مربوط هستند را به صورت منظم دسته‌بندی کنید. برای بهره‌مندی از این قابلیت، فقط کافی است علامت # را بزنید و پس از آن یا کلمه جدیدی را بنویسید و یا از میان گزینه‌های موجود، یکی را برگزینید.

لازم به ذکر است که همه هشتگ‌ها در حافظه‌ی گفت‌وگوهای هر کاربر وجود دارند بنابراین با یک جستجوی ساده در تاریخچه مکالمات خود می‌توانید آن‌ها را بیابید.

۱۹. بررسی حساب‌های کاربری فعال در تلگرام

با استفاده از ترفندها و قابلیت‌های تلگرام، کاربران می‌توانند از طریق دستگاه‌های مختلف به حساب کاربری تلگرام خود دسترسی داشته باشند. به همین دلیل، بد نیست هر از چند گاهی بررسی کنید و ببینید در چه وسایلی حساب کاربری شما فعال است. برای دسترسی به این قسمت، باید به تنظیمات (Settings)، سپس حریم شخصی و امنیت (Privacy and Security) و بعد جلسات فعال (Active sessions) بروید. ضمن اینکه اگر بخواهید، می‌توانید از دستگاه‌هایی که تمایلی ندارید حسابتان در آن‌ها فعال باشد، خارج شوید.

 

۲۰. اشتراک‌گذاری موقعیت مکانی

درست مانند واتس‌آپ می‌توانید با کمک گرفتن از ترفندهای تلگرام موقعیت مکانی خود را با یکی از مخاطبین تلگرام به اشتراک بگذارید. برای انجام این کار، روی آیکون گیره کاغذ که در صفحه چت وجود دارد ضربه زده و گزینه موقعیت مکانی (Location) را بزنید. با این گزینه، یا می‌توان موقعیت مکانی فعلی را برای دیگران فرستاد و یا موقعیت مکانی 15 دقیقه تا 8 ساعت بعد را.

ادمین اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید