همه چیز درباره اینستاگرام

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

مروزه یکی از مشهورترین و پر استفاده ترین شبکه های اجتماعی که در اکثریت کشورها مورد استفاده قرار میگیرد اینستاگرام است .

در این مقاله به معرفی این شبکه اجتماعی میپردازیم .

 

خرید توسط فیسبوک :

اینستاگرام یکی از موفقیت ترین استارتاپ ها بود که توانست در مدتی کوتاه به موفقیتی بزرگ برسد.

اینستاگرام در اکتبر سال ۲۰۱۰ میلادی بوسیله کوین سیستروم و مایک کریگر خلق و راه‌اندازی شد و در سال 2012 به مبلغ یک میلیارد دلار بصورت نقد و سهام توسط فیسبوک خریداری شد.

اینستاگرام در ابتدا صرفا برای سیستم عامل آي او اس طراحی شده و در اپ استور قرار گرفته بود اما پس از موفقیت این شبکه و خرید سهام آن در سال ۲۰۱۲ به مبلغ یک میلیارد دلار توسط فیسبوک گسترش قابل ملاحظه ای یافت به نحوی که در ابتدا با توجه به حضور گسترده اسمارت فون های اندرویدی ابتدا نسخه اندروید و پس از آن نسخه ویندوز فون آن وارد بازار شد .

تعداد کارمندان اینستاگرام :

حدود 350 نفر در شرکت و دفتر اینستاگرام مشغول به کار هستند. دفتر این شرکت در کالیفرنیا میباشد. قبلا کارمندان اینستاگرام در یکی از دفاتر فیسبوک مشغول بکار بودند.

معرفی اینستاگرام

اینستاگرام یک شبکه اجتماعی است. کاربران عضو اینستاگرام می توانند تصاویر و ویدیو های خود را در این رسانه با دیگر کاربران آن به اشتراک بگذارند.

کوین سیستروم در ۳۰ دسامبر۱۹۸۳ میلادی در نیویورک متولد شد. او یک کارآفرین و مهندس نرم‌افزار آمریکایی است که در حقیقت یکی از اصلی‌ترین موسسان شبکه اجتماعی اینستاگرام محسوب می شود.

کوین سیستروم یک اپلیکیشن اشتراک‌گذاری عکس مبتنی بر مکان را توسعه داد و وقتی متوجه شد که به یک نفر دیگر به عنوان موسس برای راه‌اندازی شرکتش نیاز دارد کسی را در نظر گرفت که در دانشگاه استنفورد هم کلاسیش بود ( مایک کریگر ).

کوین در مصاحبه ای گفته بود : من با این افرادی که می‌گویند رفتن به دانشگاه و هزینه کردن در آن فایده‌ای ندارد، کاملا مخالفم .

اینستاگرام (instagram) به کاربران خود امکان می‌دهد که عکسها و ویدئوهای خود را در دیگر شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک، توئیتر، تامبلر و فلیکر به اشتراک بگذارند. در اینستاگرام قابلیتهای تصویری خوبی قرارداده شده که با استفاده از آنها شما عکس خود را قبل از ارسال بر روی شبکه اینترنت بسیار جذابتر می کنید ، این تغییرات و افکت های تصویری بی نظیرند و یکی از دلایل جذابیت اینستاگرام شده اند.

در اینستاگرام شما می توانید ضمن آپلود عکس آن را همزمان و یا بعداً بر روی سایتهایی نظیرتوییتر ، فیس بوک ، فلیکر ، تامبلرو فوراسکوور قرار دهید در این ارسالها نیازی به آپلود مجدد نیست و منبع عکس همان اینستاگرام خواهد بود.

یکی از دلایل محبوبیت این شبکه تمایل مردم به گرفتن اطلاعات و انتشار اطلاعات از طریق تصاویر است طرفداران تصاویر به این شکل از زندگی روزمره خود ، وقایع و هر چیزی را که دوست دارند عکس گرفته و نهایتاً آن را با کسانی که دوست دارند به اشتراک می گذارند .

تعداد کاربران

این شبکه اجتماعی اکنون بالغ بر 600 میلیون عضو می باشد.

کار با اینستاگرام

برای استفاده از سرویس های اینستاگرام ابتدا باید عضو این شبکه شوید پس از عضویت عکسی به عنوان تصویر پروفایلتان انتخاب کنید و یک بیوگرافی کوتاه در مورد خودتان بنویسید همچنین میتوانید در صورت داشتن حساب در شبکه های اجتماعی دیگر نظیر فیسبوک حسابهایتان را به یکدیگر متصل کنید .

اینستاگرام این قابلیت را برای اعضا قرار داده که درصورت عدم تمایل به دیده شدن تصاویر توسط افراد ناشناس ، حساب خود را خصوصی کنند تا تنها آشنایان قادر به دیدن آن باشند.

برای انتشار تصاویر در نوارابزار پایین برنامه، دکمه وسط به شروع عکاسی یا فیلمبرداری اختصاص داده شده است و با لمس این دکمه شما می‌توانید شروع به فیلمبرداری ، عکاسی یا انتخاب تصویر و فیلم از حافظه گوشی خود کنید بعد از این مرحله، وارد مرحله قرار دادن فیلتر روی تصویر می‌شوید. در این قسمت به صورت پیش‌فرض افکت‌هایی برای شما قرار داده شده که به ‌وسیله آنها فیلتر مورد نظر برای عکس خود را انتخاب می‌کنید. بعد از افکت‌گذاری وارد صفحه بعدی می‌شوید و در این صفحه توضیحاتی در مورد عکس خود می‌نویسید. قبل از انتشار عکس شما می‌توانید سایر شبکه‌های اجتماعی را که در آنها عضویت دارید انتخاب کنید تا با انتشار عکس شما در اینستاگرام همزمان در سایر شبکه‌های اجتماعی نیز عکستان منتشر شود .

اصطلاحات اینستاگرام

فالوور : کاربرانی که یک پیج اینستاگرام را دنبال می کنند، فالوورهای آن پیج هستند. در اینستاگرام هر پیج می تواند توسط بینهایت کاربر دنبال شود .

فالووینگ : هر کاربر اینستاگرام می تواند سایر کاربران اینستا را دنبال کند. هر کاربر می تواند نهایتا تا ۷۵۰۰ کاربر دیگر را در این شبکه اجتماعی دنبال کند که به کاربر دنبال شده فالووینگ گویند .

پیج : هر حساب کاربری در اینستا در اصل یک صفحه یا پیج می باشد. کلیه تصاویر و ویدیوهای یک کاربر در پیج او منتشر می شود. پیج اینستا در اصل همان صفحه شخصی کاربر است.

ویو : زمانی که یک کاربر، یک فیلم را به اشتراک می گذارد، کابران می توانند آن را مشاهده کنند، اما لایک نکنند. ویو در اصل آمار مشاهده فیلمی است که کاربر در پیج خود منتشر کرده است.

اینستاگرام در ایران

با وجود تاخیر در ورود اینستاگرام به ایران به دلایلی مانند کم بودن دستگاه‌های آیفون و عدم وجود نسخه اندرویدی آن ، این شبکه اکنون طرفداران بسیار زیادی در ایران دارد.

فیلترینگ دیگر شبکه های اجتماعی و فیلتر مطلق نبودن اینستاگرام عامل بسیار مهمی در محبوبیت این شبکه به حساب می آید.

عوارض اینستاگرام

البته اینستاگرام در برابر سرویس ها عوارضی نیز برای کاربر به وجود می آورد.عوارضی نظیر شیوع خودشیفتگی بین برخی کاربران ، اعتیاد پیدا کردن ، کاهش مهارت های زندگی واقعی ، کاهش تعاملات ،تغییر ذائقه افراد و …..

فناوری های نوین برای ایجاد رفاه بیشتر و ارتقا سطح زندگی افراد به وجود آمده اند پس با استفاده درست از این فناوری ها سهمی در بهبود و اصلاح جامعه خود داشته باشیم

 

ادمین اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید