۸ روش فوق‌العاده کاربردی رایگان برای افزایش فالوور اینستاگرام

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

۱) برای خود یک استراتژی اینستاگرامی تعریف کنید
افزایش فالوور اینستاگرام یک روند تدریجی است. البته که روش‌هایی وجود دارند که شما یک‌شبه ۱۰هزار فالوور پیدا کنید (مثلا خرید فالوور فیک)؛ اما مسلما این فقط به یک عدد در صفحه شما تبدیل می‌شود و سودی به حال اینستاگرام شما ندارد.

اصولا راه درست هرچیزی وقت و انرژی لازم دارد، اما در عوض شما را به نتیجه‌ای دلخواه، مطلوب و مطمئن می‌رساند. برای زیاد شدن فالوورهای خود شما ابتدا به یک استراتژی نیاز دارید. استراتژی طراحی یک مسیر است که شما از نقطۀ فعلی به نقطۀ مطلوب می‌رساند. برای طراحی استراتژی خوب باید:

هدف خود را مشخص کنید
داشتن یک هدف شفاف مهم‌ترین بخشِ طراحی استراتژی خوب برای افزایش فالوور است. برای تعیین هدف به چشم انداز و آیندۀ کسب‌وکار (یا زمینه فعالیت‌تان) خود فکر کنید. به این فکر کنید که “جایگاه مطلوب شما در یکسال آینده کجاست؟”، “دوست دارید صفحه شما در مطلوب‌ترین وضعیتش چه تعدادی فالوور داشته باشد؟”، “میزان تعامل آنها در صفحه شما چقدر و چگونه باشد؟”، “وضعیت لایک و کامنت‌ها چگونه باشد؟”

اگر جواب این سوال‌ها را می‌دانید که خیلی خوب است، اما اگر از سوالات بالا هیچ تصوری در ذهنتان ندارید، مشکل اصلی شما در بخش هدفگذاری است، پس ابتدا هدف خود را مشخص کنید و سپس استراتژی مناسب طراحی کنید.

برنامه عملی (Plan of Action) داشته باشید
حالا که هدف مشخص شد به برنامه عملی (Plan of Action) فکر کنید که بتواند شما را به اهداف موردنظرتان برساند.

لابد الان با قیافۀ آویزان می‌پرسید “بر چه اساس برنامه بنویسم؟” اصلا نگران ناشید، سه نکته‌ای که در ادامه با هم بررسی می‌کنیم پاسخ سوالتان را خواهند داد.

شناخت مخاطب: شما باید بدانید که با چه اشخاص و سلیقه‌هایی در ارتباط هستید (یا می‌خواهید باشید). بهتر است فالوورهایتان را از نظر سن، جنسیت، موقعیت جغرافیایی، علاقمندی‌ها و…به خوبی بشناسید. با شناخت مخاطبان، پیش‌بینی‌ و تحلیل‌های دقیق‌تری از رفتارها و واکنش‌های آنها می‌توانید برنامۀ عملی هدفمندتری داشته باشید.
علاوه بر این پیوسته باید سعی کنید در جست‌وجوی کسانی باشید که به صورت بالقوه به پیج شما علاقه‌مندند.
تحلیل رقبا: یکی از چیزهایی به شما در طراحی یک برنامه عملی کمک می‌کند، بررسی و تحلیل دقیق پیج‌های رقبا است. شما می‌توانید نقاط ضعف و قدرت آنها را بسنجید، کدام پیج‌ها فالوورهای بیشتری دارند؟ کدام پست‌ها بیشترین لایک و کامنت را دارند؟
با انجام یک بررسی دقیق در پیج‌های رقبا شما به یک گنچینۀ ارزشمند از تجربیات دیگران دست پیدا می‌کنید که این برنامۀ شما را از اشتباهات احتمالی رقبا حفظ می‌کند.

هویت و ارزش‌هایتان را بشناسانید: یکی دیگر از کلیدهای طراحی استراتژی مناسب فکر و ایدۀ شما در مورد برندتان است. قطعا شما یک فکر و ایده‌ای پشت برندتان دارید. مثلا شعار رسانۀ تجارت نوین این است “شفاف باشید، متفاوت باشید” و شما همه‌جای سایت و در تمام محتواهایی که منتشر شده مستقیم و غیر مستقیم رد این شعار را می‌بینید، در حقیقت رسانه تجارت نوین یک هویت مشخص برای خودش تعیین کرده و این هویت به مهم‌ترین ارزش شرکت تبدیل شده است. مخاطبان نیز نوین را با همین هویت می شناسند.
اما چه راه‌هایی کمک می‌کند که شما هویت برند خود را به مخاطبانتان القا کنید؟

اگر تمام پست‌های شما در عین متفاوت بودن یک تم خاص داشته باشند صفحه اینستاگرام شما گیرایی بیشتری خواهد داشت. این به شدت در بالا بردن فالوور های شما موثر است. داشتن لوگو باعث می‌شود حرفه‌ای‌تر به نظر بیایید. شعار برند شما نشان خواهد داد که مصمم هستید، هدف دارید و آمده‌اید که بمانید. و در نهایت برای خودتان یک هشتگ مخصوص بسازید؛ هشتگی که مخصوص شما و معرف کسب و کار شما باشد. این کار کمک می‌کند در ذهن مخاطبان خود باقی بمانید

 

ادمین اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید