آموزش نحوه شخصی سازی اعلان پیام های گروه و چت ها در تلگرام

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

اگر تمایل دارید که اعلان های تلگرام برای گفتگوهای فردی نسبت به گفتگوهای گروهی به شیوه متفاوتی ارائه شود، کافیست که به شرح زیر عمل کنید:

  • برنامه تلگرام را اجرا کنید.
  • آیکون سه خطی موجود در گوشه سمت چپ و بالای صفحه را لمس کنید تا منوی اصلی تلگرام نمایان شود.
  • گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • گزینه Notifications and Sounds را انتخاب نمایید.

در صفحه‌ای که پیش رویتان قرار گرفته است دو بخش مختلف را مشاهده می‌کنید که با عناوین Message notifications و Group notifications مشخص شده‌اند و هر یک شامل تنظیماتی می‌شوند که مشابه یکدیگر هستند. بخش Message notifications در واقع بخش تنظیمات اعلان پیام های فردی یا چت های تلگرام است، اما بخش Group notifications مربوط به تنظیمات اعلان برای گفتگوهای گروهی تلگرام می‌شود.

بنابراین اگر قصد داشته باشید که در تنظیمات اعلان چت های تلگرام تغییری ایجاد کنید باید در بخش Message notifications تغییرات مد نظرتان را اعمال کنید و برای اعمال تغییر در اعلان گفتگوهای گروهی تلگرام هم باید از بخش Group notifications استفاده کنید. گزینه‌هایی که در هر بخش به منظور شخصی سازی اعلان ها ارائه شده است، به شرح زیر هستند:

گزینه Alertاین گزینه مربوط به فعال یا غیر فعال کردن هشدار می‌شود.

گزینه Message Previewاین گزینه مربوط به نمایش بخشی از متن پیام در اعلان می‌شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این گزینه از مقاله “جلوگیری از نمایش متن پیام تلگرام در اعلان (Message Preview)“ استفاده کنید.

گزینه LED Colorبا استفاده از این گزنه می‌توانید رنگ چراغ LED اعلان را برای نوتیفیکیشن های تلگرام تغییر دهید.

گزینه Vibrateاین گزینه مربوط به هشدار لرزشی می‌شود.

گزینه Popup Notificationsاین گزینه ارائه یا عدم ارائه اعلان پاپ آپ را مشخص می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این گزینه از مقاله “غیر فعال سازی اعلان پاپ آپ در تلگرام (Popup Notifications)“ استفاده کنید.

گزینه Soundهمانطور که در مقاله “آموزش تغییر صدای هشدار تلگرام (تمام چت ها و گروه ها)“ اشاره کردیم، از طریق این گزینه می‌توانید صدای هشدار تلگرام را برای گفتگوهای گروهی یا انفرادی شخصی سازی کنید.

گزینه Priorityاین گزینه مربوط به تعیین اولویت یا ضریب اهمیت می‌شود.

بنابراین با استفاده از گزینه های فوق می‌توانید بین نوتیفیکیشن های چت ها و گروه های تلگرام تمایز ایجاد کنید. به عنوان مثال می‌توانید در بخش Message notifications گزینه LED Color را لمس و چراغ اعلان تلگرام برای گفتگوهای فردی را به رنگ قرمز انتخاب کنید. سپس همین کار را در بخش Group notifications تکرار کنید و برای این بخش رنگ آبی را انتخاب نمایید. به این صورت هر زمان که چراغ LED دستگاهتان شروع به چشمک زدن با رنگ آبی کرد، می‌دانید که یک پیام از گروه های تلگرام دریافت کرده‎اید و در سمت مقابل اگر این چراغ قرمز رنگ بود، می‌دانید که یک پیام جدید در پنجره گفتگوی انفرادی دریافت کرده‌اید.

ادمین اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید