هشتگ اینستاگرام

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

بهترین هشتگ های اینستاگرام

ساخت هشتگ اینستاگرام

هشتگ های پر بازدید اینستاگرام

هشتگ های کاربردی اینستاگرام
نرم افزارهای اندروید هشتگ ساز

 

متاسفانه مهم‌ترین مشکلی که در استفاده از سرویس‌های عمومی مربوط به انتخاب و تحلیل هشتگ‌ها وجود دارد، عدم پشتیبانی آنها از زبان فارسی است. به همین دلیل در اینجا تصمیم داریم برخی از سرویس‌هایی را که می‌توانند به انتخاب بهترین هشتگهای فارسی برای اینستاگرام کمک کنند معرفی نماییم.

یکی از سرویس‌هایی که می‌تواند برای تحلیل وضعیت موجود، بسیار مفید باشد سرویسHashtracking است. البته زمانی که از این سرویس استفاده می‌کنید لازم است اجازه دسترسی به اکانت اینستاگرام خود را به آن بدهید (که به دلیل معتبر بودن آن هیچ نگرانی خاصی ندارد و ما در بسیاری از موارد حتی بدون آگاهی این نوع دسترسی‌ها را به اپلیکیشن‌ها می‌دهیم).

فرض کنید ما می‌خواهیم در اکانت اینستاگرام متمم (motamem@) تصمیم بگیریم که از هشتگ فارسی متمم# استفاده کنیم یا از هشتگ انگلیسی motamem#

طبیعی است که در اینجا انتخاب خیلی در اختیار ما نیست. چون دیگران هم مطالب متمم را با هشتگ متمم بازنشر می‌کنند و مهم‌تر این است که ما با جریانی که در اینستاگرام (یا توییتر)‌ حاکم است همراه باشیم. ما دو هشتگ فارسی و انگلیسی متمم را با استفاده از سرویس Hashtracking با هم مقایسه کرده‌ایم:

انتخاب بهترین هشتگ‌ها برای اینستاگرام

همانطور که می‌بینید استفاده از هشتگ متمم فارسی در اینستاگرام رایج‌تر است. البته تعداد هشتگ‌های انگلیسی متمم در اینستاگرام هم کم نیست. اما با توجه به محدودیتی که همیشه برای استفاده از هشتگ در نظر می‌گیریم اگر قرار باشد یکی از این دو را استفاده کرده و رواج دهیم استفاده از هشتگ فارسی مناسب‌تر است.

همانطور که می‌بینید در قسمت راست بالای پنجره گزینه‌ای به نام See Enhanced Results هم وجود دارد که با استفاده از آن می‌توانید اطلاعات بیشتری را مشاهده کنید. ما در اینجا بررسی کوتاهی انجام داده‌ایم تا ببینیم مدیر گروه متمم با هشتگ فارسی شعبانعلی# توسط چه کسانی بیشتر مورد اشاره قرار گرفته است:

انتخاب بهترین هشتگهای اینستاگرام

همانطور که می‌بینید اگر بر اساس تعداد فالوئر‌ها در نظر بگیریم تاثیرگذارترین حساب کاربری اینستاگرام که هشتگ شعبانعلی# را به کار برده است، حساب کاربری مجله موفقیت است. بعد از آن، این هشتگ در اکانتهای خود آقای شعبانعلی و همینطور متمم مورد استفاده قرار گرفته است. اما اگر معیار را بر اساس تعداد پست‌ها در نظر بگیریم آقای پویا ودایع و همینطور خود آقای شعبانعلی و نیز کتابسرای انور، در اکانت اینستاگرام خود بیشترین استفاده را از این هشتگ کرده‌اند.

اما تنها چالش انتخاب هشتگ، فراوانی آن نیست. مسئله دیگری هم وجود دارد و آن اینکه ممکن است دیگران هم در موارد نامربوط از هشتگ مورد نظر شما استفاده کنند و این می‌تواند به کاهش اعتبار شما منجر شود. به عنوان مثال فرض کنید که شما از هشتگ داغ# برای توصیف آش خود استفاده کنید و بعد متوجه بشوید که این هشتگ عمدتاً در میان صفحات غیراخلاقی اینستاگرام رایج است! قطعاً نه آش داغ شما در میان آن صفحات داغ(!) مشتری خواهد داشت و نه برای شان شما خوب است که با کلیک کردن روی هشتگ داغ#، آش شما را در کنار آن تصاویر دیگر ببینند!

از سوی دیگر، احتمالاً ترجیح می‌دهید بدانید که دیگران معمولاً هشتگ مورد نظر شما را با چه هشتگ‌های دیگری مورد استفاده قرار می‌دهند تا شما هم از این فضا برای جذب مخاطب خود استفاده کنید. فرض کنید که ما می‌خواهیم یکی از مطالب متمم درباره استراتژی را با هشتگ استراتژی#علامت‌گذاری کنیم. سرویس Hashtagify به ما کمک می‌کند تا شناخت بهتری از وضعیت این هشتگ داشته باشیم.

همانطور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید هشتگ‌های بازاریابی و کارآفرینی و Strategy در اینستاگرام در کنار این هشتگ به کار می‌روند:

انتخاب بهترین هشتگهای اینستاگرامالبته اینها تنها ابزارهای مورد استفاده برای انتخاب بهترین هشتگ‌ها در اینستاگرام نیستند. اما می‌توانند کمک موثری در شناخت و تحلیل هشتگ‌ها باشند. البته این نکته را فراموش نکنیم که:

ادمین اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید