روش های تشخیص پیج فیک اینستاگرام

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

 این رو زهای صحنه‌سازی برای معتبر به نظر رسیدن پیج و فعال جلوه کردن آن یکی از مهم ترین اقدامات فعالان شبکه های اجنماعی است. کار فیک‌ها بزرگ کردن عددهاست و نمی‌توانند روی کیفیت یک صفحه تاثیری بگذارند. اغلب فعالیت‌های فیک برای متخصصان با یک نگاه قابل تشخیص هستند. حتی افرادی که کمی با ظاهر پیج‌های فیک آشنا باشند می‌توانند با کمی دقت این صحنه‌سازی را تشخیص بدهند. برای اینکه  متوجه شوید که یک صفحه یا فالوورهای یک صفحه فیک هستند یا نه با ما همراه باشید.

ناهمخوانی تعداد فالوور با اینگیجمنت:

 یکی از مشخصات صفحه‌های فیک تعداد بالای فالوور در کنار اینگیجمنت بسیار کم است. مثلا اگر صفحه‌ای شصت‌هزار فالوور داشت اما هر پست آن فقط هشتاد لایک گرفته، باید به واقعی بودن این عدد شک کرد. معمولا صفحات در صورتی رشد می‌کنند که بتوانند اینگیجمنت خوبی داشته باشند. بنابراین اگر صفحه‌ای بسیار پرفالوور شده اما در هیچ دوره‌ای از فعالیتش نرخ مشارکت خوبی نداشته یا اصلا فعالیت خاصی نکرده، می‌توان تردید کرد که فالوورها خریده شده‌اند. البته این روزها با برگزار شدن مسابقات اینستاگرام با جوایز میلیونی، بعضی از صفحات این چنینی هم آنهایی هستند که با اسپانسر شدن و پرداخت هزینه در مسابقات بزرگ فالوور زیادی جذب کرده‌اند اما در صورتی که مشارکت پایینی داشته باشند تفاوت چندانی با صفحه فیک ندارند. چرا که باز هم نرخ مشارکت پایین و حضور فالوورها هرچند با میل خودشان فالو کرده باشند بی‌اثر خواهد بود پیشنهاد ما این است اگر به دنبال افزایش فالوور در اینستاگرام هستید این مطلب را بخوانید.

فالوورها و کامنت‌های خارجی: 

بسیاری از سرویس‌های فروش لایک و فالوور خدمات خود را به دو دسته تقسیم کرده‌اند. فروش فالوور و لایک ایرانی و خارجی. خدمات ایرانی تعرفه گران‌تری دارند و بسیاری از مشتریان این سرویس‌ها ترجیح می‌دهند فالوور خارجی ارزان‌تر بخرند. کاری که تشخیص فیک بودن صفحه‌شان را بسیار راحت می‌کند. زمانی که در این صفحات به لایک‌ها و کامنت‌ها و فالوورها نگاه می‌کنید عده زیادی کاربر خارجی را می‌بینید که مشخص نیست چطور یک پیج ایرانی را دنبال کرده‌اند و به آن واکنش نشان می‌دهند. با توجه به اینکه این فیک‌ها به سرعت قابل تشخیص هستند، کمتر از آنها استفاده می‌شود اما بسیاری از کاربران از این موضوع اطلاع ندارند و به دلیل قیمت پایین‌تر از آنها استفاده می‌کنند.

فالوورهایی با تعداد فالوینگ بالا: 

راحت ترین راه تشخیص پیج فیک اینستاگرام این مورد است، بسیاری از صفحات فیک برای این ساخته می‌شوند که به عنوان فالوور یا مشارکت کننده به فروش برسند. برای همین اغلب این صفحه‌ها علی‌رغم داشتن پست‌های کم، هزاران صفحه را فالو می‌کنند. وجود چند مورد از این نوع صفحات در میان فالوورها می‌تواند لزوما به معنی فیک بودن نباشد بلکه متعلق به کاربرهای کنجکاو باشد که صفحات زیادی را زیر نظر دارند. اما به تعداد بسیار زیاد چنین صفحاتی در میان فالوورهای یک پیج می‌شود شک کرد. پس همیشه باید تعداد زیادی از صفحات را بررسی کنیم و اگر فقط چند مورد از آنها این ویژگی را داشتند نمی‌توانیم مطمئن باشیم که صفحه فیک است.

فالوور و فالووینگ بالا بدون پست: 

چرا باید کسی صفحه‌ای را دنبال کند که هیچ پستی ندارد؟ اگر تعداد زیادی صفحه در میان فالوورهای یک پیج دیدید که هزاران فالوور و فالووینگ دارند اما هیچ پستی ندارند، به واقعی بودن این پیج شک کنید. بسیاری از فروشندگان لایک و فالوور فیک، فرصت نمی‌کنند برای تمام اکانت‌های فیکی که درست کرده‌اند پست منتشر کنند! اما با این اکانت‌ها عده زیادی از مشتریانشان را فالو می‌کنند. از طرف دیگر این ربات‌ها هم همدیگر را فالو می‌کنند تا چندان فیک به نظر نرسند و فالوور هم داشته باشند. اما از آنجایی که سازندگان این صفحات تعداد زیادی اکانت ایجاد می‌کنند به این نکات توجه نمی‌کنند و فیک بودن صفحه آشکار می‌شود. معمولا بسیاری از فالوورها و فالوینگ‌های این صفحه‌ها هم ویژگی‌هایی شبیه به همین صفحه‌ها را دارند و قابل تشخیص‌اند و تشخیص فیک بودن پیج اینستاگرام را راحت می کنند. در ضمن اگر میخواهید با انواع ربات اینستاگرام آشنا شوید این مطلب را بخوانید.

عکس‌های تکراری در صفحه:

 بسیاری از صفحه‌های فیک برای اینکه فیک به نظر نرسند و تشخیص پیج فیک اینستاگرام را برای ما سخت تر کنند چند پست منتشر می‌کنند اما به خاطر عدم دقت بدون اینکه صفحه را خصوصی کنند تا عکس‌ها دیده نشود یک پست را چند بار منتشر می‌کنند و به این ترتیب فیک بودن خود را محرز می‌کنند. دیدن چندین مورد از این صفحات در میان فالوورها یا مشارکت کننده‌های یک پیج می‌تواند به معنی خرید فالوور و لایک باشد. البته بعضی از این پیج‌های فیک هم با داشتن عکس‌های تکراری پرایوت هستند و تشخیص آنها کمی دشوارتر است. اما در این موارد هم دیده شده اکانت‌های مختلف پرایوت با یک تصویر ثابت به عنوان عکس پروفایل، گروهی ساخته شدن این پیج‌ها را آشکار کرده است. یعنی در میان لایک‌های یک پست چندین پروفایل را با عکس مشابه می‌بینید. چون سازنده این ربات‌ها -خیلی ساده- فرصت نکرده عکس‌های متنوعی پیدا کند!

نام کاربری‌های مجهول: 

وقتی به صورت انبوه پروفایل‌هایی برای فروش ساخته می‌شود، کفگیر نامگذاری گاهی به ته دیگ می‌خورد و اسم‌های عجیب و غریب برای کاربرهای فیک انتخاب می‌شود. مثلا کاربری به نام 387478 به احتمال زیاد یک کاربر عادی نیست. وجود تعداد زیاد چنین کاربرهایی می‌تواند نشانه فیک بودن بخشی از فالوورهای یک صفحه باشد ویکی از راه های تشخیص پیج فیک اینستاگرام این مورد است. گاهی هم متوجه می‌شوید که در میان لایک‌های یک کاربر سری مشابهی از نامگذاری صفحه دیده می‌شود. مثلا اسم کاربری همه لایک کننده‌ها یا تعداد زیادی از آنها شامل یک اسم دختر یا پسر و یک عدد 4 رقمی هستند. این الگوها هم ما را به اطمینان درباره فیک بودن دسته خاصی از اکانت‌ها می‌رساند. همه آنها با هم ساخته شده‌اند و سازنده‌شان مجبور شده با یک الگو چندین اکانت را یکجا تولید کند!

اینگیجمنت غیرمنطقی:

 دشوارترین صفحه‌ها برای تشخیص فیک بودن همین صفحه‌ها هستند؛ سرویس‌هایی که فالوور و لایک و ویو فیک می‌فروشند به مرور متوجه آشکار شدن نکاتی که در بالا گفتیم می‌شوند و تلاش می‌کنند ظاهر منطقی‌تری به صفحه‌های فیک بدهند تا در نگاه اول فیک به نظر نرسند. مثلا عکس پروفایل عادی انتخاب می‌کنند، حتی یک بیوی احساسی می‌نویسند و برای پست‌های محدودی که می‌گذارند اینگیجمنت فیک هم ایجاد می‌کنند تا میزان فالوور و فالووینگ با مشارکت پست‌هایشان منطقی به نظر برسد. اما قطعا برای تولید محتوا در هزاران صفحه دروغین وقت صرف نمی‌کنند. بنابراین اگر دقت کنید در این صفحه‌ها اینگیجمنت غیرمنطقی خواهید دید. مثلا تصویر یک گل معمولی بدون کپشن که در صفحه شما کسی نگاهش نمی‌کند اینجا دوهزار لایک خورده و این منطقی نیست. بنابراین به این نشانه هم دقت کنید و کمی از شم اینستاگرام‌شناسی‌تان استفاده کنید! سازنده این پیج‌ها هر چقدر هم حوصله داشته باشند، فرصت نمی‌کنند پست‌های ارزشمند با معنی برای این همه صفحه تولید کنند.

ادمین اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید