آموزش دانلود لایو اینستاگرام در کامپیوتر

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

زمانی که یک لایو اینستاگرام به پایان میرسد، برگزار کننده ی لایو می تواند آن را ذخیره کرده و در استوری خود به اشتراک بگذارد. اگر از طریق کامپیوتر خود به اینستاگرم لاگین شوید نمی توانید این لایوها را در استوری ببینید. روش های زیادی برای دانلود استوری اینستاگرام وجود دارد.

خوب راه حل استفاده از افرونه یا پلاگین مربوط به اینستاگرام است که کافیست به دنبال اپلیکیشن های story saver در استورهای مربوط باشید. (همچنین می توانید این مقاله را در وبلاگ نشانت بخوانید). مشکل اینجاست که این اپلکیشن ها توانایی دانلود لایوهایی که در استوری ذخیره می شوند را ندارد. پس باید راه دیگری پیش بگیرید. اما راه حل چیست؟ در ادامه دو روش برای دانلود لایو اینستاگرام در کامپیوتر را آموزش می دهیم.

با روشی که در ادامه می آید لایو های اینستاگرام را به سادگی در کامپیوتر خود ذخیره کنید:

گام اول: دانلود افرونه IG stories

در گام اول مرورگر گوگل کروم خود را باز کنید. افزونه ی IG Stories for Instagram  را سرچ کنید. می توانید از این لینک استفاده کنید: رفتن به صفحه ی افرونه صفحه ی افزونه را در تصویر زیر می بینید:

دانلود لایو اینستاگرام در کامپیوتر به طور مستقیم
دانلود لایو اینستاگرام در کامپیوتر به طور مستقیم

با زدن روی دکمه ی Add to chrome افزونه را دانلود و نصب کنید:

دانلود افرونه ی IG stories
دانلود افرونه ی IG stories

آیکون افزونه در بخش افزونه های مرورگر شما، یعنی سمت راست بالای صفحه ظاهر می شود. (اگر آن را ندیدید کافیست بر روی آیکون پازل بزنید و افزونه را به بالا سنجاق کنید. همچنین از منوی تنظیمات به بخش افزونه ها یا extensions بروید):

extensions دانلود افرونه ی IG stories
extensions دانلود افرونه ی IG stories

این افزونه به شما اجازه می دهد که استوری های اینستاگرامی را ببینید و دانلود کنید.

گام دوم: استفاده از افزونه

بعد از اینکه افزونه نصب شد صفحه ی اینستاگرام خود را رفرش کنید. اکنون می توانید استوریهای شامل لایو ویدئو ها را ببینید. به استوری که می خواهید لایو آن را دانلود کنید وارد شوید.

استفاده از افزونه IG stories
استفاده از افزونه IG stories

همانطور که می دانید استوری هایی که در حال حاضر لایو ذخیره شده دارند با آیکون متفاوتی از سایر استوری ها مشخص می شوند.در تصویر بالا نمونه ی استوری دارای لایو ذخیره شده را مشاهده می کنید.

نکته ی مهم: در بروزرسانی های جدید اینستاگرام به نظر می رسد این ویژگی وجود ندارد. در این موقعیت باید گیرنده ی لایو آن را به صورت آی جی تی وی یا در قالب ویدئو در استوری به اشتراک گذاشته باشد. در هر صورت دانلود استوری اینستاگرام و دانلود Igtv را پیش تر مورد بررسی قرار داده ایم.

گام سوم: دانلود لایو اینستاگرام با افزونه

در صفحه ی اصلی حساب خود بر روی آیکون IG Stories در بالای سمت راست صفحه بزنید. طبق تصویر زیر دو گزینه پیش روی شما ظاهر می شود:

دانلود لایو اینستاگرام با افزونه
دانلود لایو اینستاگرام با افزونه

(اگر تصویر برای شما باز نمی شود این دو گزینه: Go to Ig stories و go to Instagram هستند)

بر روی گزینه ی go to IG Stories بزنید. صفحه ای مطابق شکل زیر برای شما باز می شود:

دانلود لایو اینستاگرام با افزونه لیست کاربران
دانلود لایو اینستاگرام با افزونه لیست کاربران

این صفحه نمایانگر همه ی کاربرانی است که دنبال می کنید و در حال حاضر در استوری خود محتوایی دارند. هر استوری که قصد دانلود آن را دارید را انتخاب کنید و بر روی آیکون چشم در روبروی آنها بزنید.

صفحه ی جدید برای شما باز می شود که محتوای استوری اعم از عکس، فیلم و لایو در آن قابل مشاهده است. نکته ی مهم اینکه دکمه ی دانلود(download) در بالای سمت چپ صفحه مشاهده می شود:

دانلود لایو اینستاگرام
دانلود لایو اینستاگرام

به سادگی و با زدن دکمه ی دانلود شما موفق به دانلود لایو اینستاگرام با فرمت رایج mp4 خواهید شد. این ویدئو بدون افت کیفیت و در حجم معقولی در اختیار شما قرار می گیرد.

ادمین اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید