تبلیغات اینستاگرام بهتر است یا تلگرام؟

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

شبکه های اجتماعی در ایران بخصوص تلگرام و اینستاگرام از محبوبیت فراوانی در بین مخاطبان برخوردار هستند به نوعی که در تلگرام نزدیک به 40 میلیون و در اینستاگرام نزدیک به 10 میلیون ایرانی فعالیت می کنند.همین مسئله باعث می شود که کسب و کار ها برخی از کمپین ها و تبلیغات خود را در این شبکات اجرا کنند.امروز می خواهیم با این مسئله که کدام شبکه اجتماعی برای تبلیغات در ایران مناسب است؟ تبلیغات اینستاگرام یا تبلیغات در تلگرام.

 

برای تبلیغات اینستاگرام بهتر است یا تلگرام؟

اکثر کاربران عضوگرام نیز در این رابطه سوال می پرسند و می خواهند بدانند که کدام برنامه می تواند آنها را زودتر به اهدافشان برساند و تبلیغات آن ها در چه صورت بازدهی بیشتری خواهد داشت.مهمترین مساله ای که در رابطه با تبلیغات وجود دارد میزان بودجه شما برای این کار است. اکثر مشتریانی که در این زمینه رجوع می کنند می خواهند با کمترین هزینه بیشترین میزان بازدهی را از تبلیغات خود داشته باشند.در صورتی که تبلیغاتی بازدهی خوب دارد که چندین بار در کانال ها و صفحات پربازدید صورت بگیرد.

تفاوت‌های اصلی تلگرام با اینستاگرام

در اینستاگرام همه برای دیدن می‌آیند اما در تلگرام همه برای برقراری ارتباط حاضر هستند. پیام‌های تبلیغاتی را متناسب با نوع کاربردی که دارند تهیه و منتشر کنید.  لازم است توجه داشته باشید کاربران در تلگرام پیام شما را منتشر می‌کنند تا با دیگران ارتباط برقرار کنند، اما در اینستاگرام کاربران، دوستان و آشنایان خود را منشن می‌کنند تا چیزی را به هم نشان بدهند.

تفاوت این دو شبکه اگر به‌خوبی درک شود می‌تواند به شما کمک کند تا از پتانسیل این دو شبکه اجتماعی به‌خوبی برای تبلیغات خود استفاده کنید.توجه داشته باشید که یکی از  تفاوتهای اصلی این دو شبکه، تعامل‌های پیوسته‌ای که می‌توانید با ایجاد گروه‌های مشتریان خود در تلگرام به دست بیاورید که این قابلیت را فعلاً نمی‌توانید در اینستاگرام داشته باشید. از طرفی اگر پیام‌های شما ازنظر محتوی بصری در اینستاگرام استوار و قوی باشند بیشتر دیده می‌شوید و کاربران این شبکه شما را فالو خواهند کرد

افزایش فالورر در اینستاگرام

چگونه محل تبلیغات درست را انتخاب کنیم؟

اولین حرکتی که در زمینه تبلیغات باید صورت بگیرد مشخص کردن بازار هدف است برای تعیین کردن بازار هدف شما باید دانش اولیه ای در زمینه بازاریابی داشته باشید. با مشخص کردن درست این موضوع شما می توانید براحتی تصمیم بگیرید که در کجا و چگونه باید تبلیغ کنید تا بازدهی خوبی داشته باشد.
تعیین بازار هدف باید کاملا منطقی و بافکر صورت بگیرد. شما در ابتدا باید بررسی کنید که مشتریان واقعی شما چه کسانی هستند؟ کجاهستند؟ و بیشتر به چه چیزهایی نیاز دارند؟
در مرحله بعد باید پاسخ چنین سوالاتی را پیدا کنید، اینکه کاربران شمابیشتر در چه گروه سنی ای هستند؟ جنسیت آنها چیست؟ وضعیت جغرافیایی زندگی آن ها، سطح درآمد و… همین سوالات تعیین کننده این هستند که ما بیشتر به دنبال چه افرادی هستیم.
برای مثال برای تبلیغ طراحی سایت بیشتر مشتریان را آقایان تشکیل می دهند که می توانیم آنها را به چند دسته با گروه سنی های متفاوت تقسیم کنیم و دسته بندی های دیگری از این قبیل مانند محل زندگی و …

در تبلیغات اینستاگرام متن نسبت به تصویر در حاشیه است، اما در تلگرام متن کمی نسبت به تصویر برتری دارد. با در نظر گرفتن این نکته، اگر قرار است مخاطبین شما متنی در اینستاگرام بخوانند بهتر است دلیلی خوب برای آن‌ها داشته باشید علاوه بر این، باید حتماً در تصویر و ویدیویی که منتشر می‌کنید نشانه‌ای از خود داشته باشید در غیر این صورت در بهترین حالت، فقط چند لحظه از پلک زدن آن‌ها جلوگیری کرده‌اید. در نقطه مقابل هنگامی‌که متن و تصویر به این اندازه در تلگرام مهم است، باید استراتژی بسیار مشخصی در خصوص متن و تصویر داشته باشید و بدانید که متن‌های شما حتماً باید بر تصاویر شما دلالت مستقیم داشته باشند.

خرید ممبر فیک تلگرام

تفاوت شکل ظاهری هر دو شبکه

اینستاگرام و صفحات آن به‌صورت پیش‌فرض، grid طراحی‌شده‌اند اما تلگرام به‌صورت stream طراحی‌شده است، همین مسئله سبب می‌شود که در صورت یافتن صفحه اینستاگرام اطلاعات بیشتری با یک نگاه به مخاطب داده شود و حق انتخاب بیشتری برای فرد وجود داشته باشد؛ اما برای تلگرام در کانال‌ها چنین قابلیتی وجود ندارد و فرد پیام‌ها را بالا و پایین می‌کند در اینجا در هر دو شبکه (اینستاگرام و تلگرام) هرچقدر مطالب جذاب‌تر و مفیدتری برای مخاطب خود تدارک دیده باشید احتمال ماندن مخاطب در کانال شرکت شما بیشتر است گرچه ماندن در اینستاگرام به‌واسطه طراحی صفحه کمی بیشتر است. البته ماندن و دنبال کردن کانال‌ها (صفحه‌های) اینستاگرام و تلگرام با یکدیگر متفاوت است.

تبلیغات بر اساس منطقه جغرافیایی خاص

اگر بازار هدفی که برای خود تعیین کرده اید یک منطقه یا شهر خاصی است بهتر است اینستاگرام را برای تبلیغات انتخاب کنید چرا که اینستاگرام دارای تگ هایی است که بوسیله این تگ های جغرافیایی شما می توانید به کاربران منطقه های موردنظرتان دسترسی پیدا کنید. همانطور که می دانید تلگرام نیز دارای کانال هایی است که مختص مناطق جغرافیایی است اما معمولا کانال های تلگرام خلوت تر از اینستاگرام هستند. پس اینستاگرام در این زمینه بازدهی بهتری دارد.

مشتریان شما خانم ها هستند یا آقایان؟

اگر مشتریان شما را بیشتر بانوان تشکیل می دهند ما به شما اینستاگرام را برای تبلیغات پیشنهاد می کنیم. البته که در تلگرام هم کانال های مختص آقایان یا خانم ها زیاد دیده می شود. اما خانم ها را در اینستاگرام راحت تر می توانید پیدا کنید.

می خواهید با مشتریان خود ارتباط مستقیم برقرار کنید؟

اگر می خواهید براحتی و بطور مستقیم با مشتریان خود ارتباط برقرار کنید پیشنهاد ما به شما تلگرام است. چرا که تلگرام یک پیام رسان است و مشتریان شما براحتی می توانند با شما ارتباط برقرار کنند و سوالاتشان را از شما بپرسند. با استفاده از روبات تلگرام می توانید کمک خوبی به پرسش های متداول کاربران داشته باشید.

بلاخره تبلیغات اینستاگرام یا تلگرام؟

پاسخ دقیقی نمی توان به این سوال داد همانطور که گفتیم شما ابتدا باید بازارهدف خود را مشخص کنید و نسبت به آن موضوع براحتی تصمیم بگیرید که اینستاگرام برایتان مناسب تر است یا تلگرام ؟ اینستاگرام فضای بهتری برای به اشتراک گذاشتن ویدیو و انیمیشن هاست. اما تلگرام برای تصاویر و فایل های gif بهتر است. با توجه به محتوای خود می توانید انتخاب کنید، در صورتی که محتوای شما به بهترین نحو و تاثیر گذار باشد مسلما تاثیر بهتری بر روی مخاطبانتان خواهد گذاشت.

 

 

ادمین اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید