ویژگی های ورژن 2020 اینستاگرام

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

10 قابلیت جدید اینستا که باید بدانید

اینستاگرام به عنوان پرکاربردترین شبکه اجتماعی به صورت مداوم در حال تغییر خود است و به طور متناوب آپدیت جدیدی از خود ارائه می دهد. آگاهی از ویژگی های آپدیت جدید اینستاگرام برای کاربران این شبکه بسیار مهم است.

اگر ادمین یک پیج برای فروش بیشتر در اینستا گرام هستید این قضیه بسیار اهمیت بیشتری نیز می باید. به کار بردن وِیژگی های جدید اینستاگرام و آپدیت بودن شما می تواند نقش مهمی در جذابیت پیج شما و افزایش فالوور داشته باشد. در این مقاله کوشیده ایم فهرستی از آخرین تغییرات اینستاگرام در آپدیت جدید 2019 برای شما فراهم بیاوریم. امیدواریم که برای شما مفید باشد.

1- حالت DARK یا تاریک

اگر امروز با یک اینستاگرام کاملاً تاریک از خواب بیدار شدید – بخشی از آزمایش بتا آنها هستید! کاربران دارای سیستم عامل iOS 13 و Android 10 نسخه تاریک یا DARK را از اینستاگرام تجربه می کنند.

نحوه فعال / غیرفعال کردن حالت تاریک

فعال سازی در تلفن های iphone: به تنظیمات تلفن خود بروید ، گزینه Display and Brightness ، Toggle the Dark را انتخاب کنید.

فعال سازی در تلفن هایAndroid : به تنظیمات تلفن خود بروید ، نمایش را انتخاب کنید ، Theme را انتخاب کنید ، Dark Theme را روشن کنید.

ویژگی آپدیت جدید اینستاگرام

2- ایمیل چک اینستاگرام

آیا تا به حال ایمیلی از اینستاگرام دریافت کرده اید ؟ این ایمیل ممکن بود نشان دهنده تایید اعتبار شما باشد. یا این که برای تغییر گذر واژه تان برای شما ارسال شده باشد؟ یا حتی در بعضی موارد حاوی لینکی بود که با کلیک روی آن حساب کاربری تان حذف می شد. ممکن است بسیاری از کاربران به این ایمیل ها اعتماد کرده باشند و صرفا به دلیل کلیک روی آن متوجه شده اند که حساب شان هک شده است.

این یک روش کلاهبرداری سنتی، به نام “فیشینگ” است. ایمیل توسط اشخاص ناشناس ارسال شده است که قصد دارند شما را فریب دهند تا نام کاربری و رمز عبورتان را در محیطی شبیه اینستاگرام وارد کنید.  پس از آن سریعا می توانند وارد حساب کاربری شما شوند و آن را به دست بگیرند! با همین روش ساده، شما هک می شوید.

پس از مشکلات متعدد در این زمینه، اینستاگرام تصمیم گرفت چاره ای برای این مشکل پیدا کند. راه حلی که به کاربران کمک می کند بتوانند تشخیص بدهند آیا این ایمیل واقعا از طرف اینستاگرام است یا نه.

ویژگی جدید اینستاگرام این امکان را به شما می دهد ایمیل هایی که طی 14 روز گذشته توسط اینستاگرام برای شما ارسال شده است را بتوانید ببینید. بنابراین به راحتی می توانید از صحت ایمیل دریافتی، اطمینان حاصل کنید.

فعال سازی چک ایمیل اینستاگرام

 به نمایه ( پروفایل ) اینستاگرام خود، و سپس تنظیمات خود بروید. امنیت ( security ) و در آخر “ایمیل از اینستاگرام- Emails From Instagram” را انتخاب کنید. در اینجا می توانید لیست ایمیل هایی که طی 14 روز گذشته برای شما ارسال شده است را ببینید.

البته راه های دیگری نیز برای تشخیص ایمیل های جعلی وجود دارد. به ادرس ایمیل فرستنده نگاهی بیندازید. اگر به چیزی به غیر از Instagram.com ختم شود احتمالا اسپم و جعلی است. همین طور به یاد داشته باشید که اینستاگرام برای تایید یا لغو حساب تان با ایمیل شما، ارتباط برقرار نخواهد کرد.

ایمیل هایی با این محتواها را در بدترین حالت در نظر بگیرید و همیشه با استفاده از خود برنامه، از صحت این ایمیل ها آگاه شوید.

ویژگی آپدیت جدید اینستاگرام

3- محدود کردن پروفایل های دوست نداشتنی در اینستاگرام جدید

اینستاگرام به تازگی ویژگی جدیدی را به نام ” محدود کردن – restrict ” معرفی کرده است که به کاربران اجازه می دهد تعاملات یک کاربر دیگر را، که نسبت به او احساس خوبی ندارید، محدود و بلاک کنید.

رستریکت کردن با بلاک کاربر دیگر، متفاوت است . وقتی یک نفر را بلاک می کنید شخص ممکن است متوجه شود که بلاک شده است. اما در حالت رستریکت جدید، شخص متوجه این قضیه نمی شود. مممکن است حتی روی پست های شما هم کامنت بگذارند اما فقط خودشان می توانند این کامنت را ببینند. نه شما و نه هیچ کس دیگر، فقط خودشان!

اگر شخصی را در این حالت قرار دادید کامنت های او به محل restricted comment منتقل می شود. اگر مایل باشید می توانید کامنت ها را انتشار دهید. اما اگر حس خوبی از این کار نمی گیرید می توانید بدون توجه به آن ها، کار خود را بکنید.

چگونه از ویژگی restrict در اپدیت جدید استفاده کنم؟

اگر کاربر مورد نظرتان، از قبل برای شما کامنت و نظری گذاشته است می توانید روی کامنت او ضربه بزنید تا انتخاب شود. در این صورت بر روی علامت ! که در بالای صفحه ظاهر می شود ضربه بزنید. از منوی باز شده گزینه restrict را انتخاب کنید .

روش دیگری که برای این کار وجود دارد استفاده از تنظیمات پروفایل است. به پروفایل خود بروید. در قسمت تنظیمات گزینه حریم خصوص یا privacy را انتخاب کنید. با گزینش restricted account می توانید هر چند نفر را که تمایل داشته باشید به یست مجرمان و قلدرهای خود اضافه کنید. بدون آن که آن ها متوجه شوند.

ویژگی اپدیت جدید اینستاگرام

3- اضافه کردن رابط های جدید در اپدیت جدید اینستاگرام

 قابلیت جالب جدیدی در استوری اینستاگرام به نام “ On This Day” اضافه شده است که در آن می توانید اتفاقاتی که در سال یا سالهای گذشته اتفاق افتاده است را یادآوری کنید و با دیگران به اشتراک بگذارید.

دومین موردی که اینستاگرام در اپدیت جدید خود اضافه کرده است “الگوهای آماده یا templates” است. الگوهای آماده ای که از پیش برای استوری های اینستاگرام طراحی شده اند. و برای پر کردن پاسخ های شما ، فضای خالی را برای شما به وجود می آورند. به عنوان مثال ، تمپلیتی وجود دارد که می گوید “سه حساب برتر برای فالو کردن” با سه فضای خالی برای شما برای اضافه کردن افراد دلخواهتان. یا ، “من به چه چیزی گوش می دهم” با 5 فضا برای اضافه کردن آهنگ های مورد علاقه تان.

این قالب ها و تمپلیت ها چهره ای جالب به استوری های معمولی اینستاگرام شما اضافه می کنند که به شما امکان می دهد بیشتر از گذشته،شخصیت خود را با فالوورهای خود به اشتراک بگذارید!

چگونه می توان از قالب ها و on this day در آپدیت جدید اینستاگرام استفاده کرد

استوری اینستاگرام خود را باز کنید. در پایین صفحه به طور پیش فرض روی حالت ” عادی- Normal” قرار دارد. آن را روی حالت ” ایجاد کردن-create” قرار دهید. منوی پایین را که شامل type, GIF و .. است جابه جا کنید تا دو ویژگی بالا را بیابید.

برای به اشتراک گذاری Template و on this days دو تاس در بالای صفحه قرار دارد که حالت های مختلفی از این قالب ها را برای شما فراهم می آورد که می توانید از آن برای استوری های خود استفاده کنید.

ویژگی آپدیت جدید اینستاگرام

4- پیگیری هشتگ ها

اینستاگرام به تازگی توانایی ردیابی و ارزیابی ایمپرشن هشتگ های شخصی تان را فراهم کرده است. قبلا ارزیابی میزان تاثیرگذاری و ایمپرشن هشتگ ها به راحتی انجام نمی شد. بروزرسانی جدید اینستاگرام باعث می شود تا متوجه شویم کدام هشتگ برای ما موثر بوده و منجر به افزایش فالوور واقعی یا فروش بهتر در اینستاگرام شده است. یا اینکه کدام یک مناسب نیست و باید استفاده نشوند.

چگونه از ایمپرشن هشتگ ها استفاده کنید؟

به یکی از پست هایی که در آن هشتگ زده اید بروید. روی دکمه “view insights” بزنید و اسکرول کنید تا به قسمت بخش ایمپرشن برسید. اگر به قسمت پایین آن بروید ” impressions from hashtags” را خواهید دید. در این جا شما به طور دقیق هشتگ ها  ایمپرشن های آن را خواهید دید.

آیا هیچ ایمپرشنی از هشتگ های خود نمی بینید؟ ممکن است از هشتگ های مناسبی استفاده نکرده باشید! برای آگاهی از بهترین و پربازدیدترین هشتگ های فارسی اینستاگرام، لیست هشتگ های آماده فارسی را مطالعه کنید.

ویزگی آپدیت جدید اینستاگرام

5- حذف فالوور فیک در آپدیت جدید اینستاگرام

مهم نیست که استراتژی پست گذاری یا تعامل شما چیست . رباتها و فالوورهای فیک می توانند ترسی برای پیج های کوچک و بزرگ باشند. این نوع فالوورها هرگز درباره پست های شما کامنت نمی دهند. آن ها را لایک نمی کنند. هیچ تعاملی با شما ندارند و اغلب از آنها به عنوان “پیروان ارواح” یاد می شود. با داشتن تعداد زیادی فالوور فیک نرخ تعامل کلی شما پایین خواهد آمد که این امر خوشایندی نیست. زیرا اینستاگرام تصور می کند که محتوای پیج شما برای فالوورهایتان جذاب نیست. چون مقدار تعامل فالوورهایتان با تعدادشان همخوانی ندارد. این خود باعث می شود که محتوای شما از نظر اینستاگرام خوب نباشد و به تعداد محدودی از فالوورها نشان بدهد.  

اگر چه نباید انکار کرد که تعداد فالوورها حتی اگر فیک هم میان آن باشد می تواند تاثیر روانی مثبتی بر پیج شما داشته باشد. فالوورهایی که به پیج شما سر می زنند با دیدن تعداد فالوورهای بالای شما، ناخواسته به شما اعتماد می کنند. افزایش فالوور واقعی با این روش، خود باعث بالا رفتن مشارکت شما خواهد شد.

اما چنان چه کماکان فکر می کنید باید فالوورهای فیک و غیرفعال را از پیج خود حذف کنید، آپدیت جدید اینستاگرام این امکان را برای شما به ارمغان آورده است.

روش حذف فالوورهای فیک در آپدیت جدید اینستاگرام

به لیست فالوورهای خود بروید و حسابی را که معتقدید جزو پیروان ارواح است انتخاب کنید. (این مساله را براساس تصویر نمایه ، نام کاربری یا محتوای موجود در پروفایل آن ها می توانید تشخیص دهید). پس از اینکه یک نفر را انتخاب کردید، روی سه نقطه در سمت راست دکمه فالور کردن، کلیک کنید و “حذف – remove ” را انتخاب کنید. به خاطر داشته باشید که انجام این کار تعداد فالوورهای شما را پایین می آورد اما میزان تعامل شما را بالا می برد.

آپدیت جدید اینستاگرام

6- شمارش معکوس در استوری برای آپدیت جدید اینستاگرام

در استوری های اینستاگرام خود اکنون می توانید یک استیکر شمارش معکوس اضافه کنید که با آن فالوورهایتان را به هر چیزی که دوست دارید جذب کنید! یادآور شمارش معکوس یک استراتژی کلاسیک بازاریابی است که باعث القای یک کار در اشخاص دیگر می شود. پیشنهاد می شود که از موراد زیر به طور مرتب استفاده کنید تا فالوورهایتان را به طور مرتب هیجان زده کنید. این کار باعث بالا بردن نرخ تعاملات شما در اینستاگرام می گردد و می تواند به فروش بیش تر شما در اینستاگرام منجر شود. در اینجا چند روش برای استفاده از استیکر شمارش معکوس آورده شده است :

  • اعلام رویداد / تبلیغی / افتتاحیه / موارد دیگر
  • یادآوری فالوورهای خود برای ثبت نام در یک وبینار
  • اعلام یک فوریت که برای مدت زمان محدودی در دسترس است.

فالوورهای شما می توانند با ضربه زدن بر روی شمارش معکوس در آن سهیم شوند. زمانی که شمارش معکوس تمام شد یک اعلان یادآوری در نوتیفیکیشن های خود دریافت می کنند.

مخاطبان شما قادر خواهند بود در تایمر شمارش معکوس مشترک شوند و هنگامی که شمارش معکوس تمام شد ، در اعلان های خود یک یادآوری دریافت می کنند!

 آپدیت جدید اینستاگرام

آموزش استفاده از شمارش معکوس در آپدیت جدید اینستاگرام

یک استوری جدید در اینستاگرام ایجاد کنید. بر روی آیکون استیکر ضربه بزنیدو آیکون مربوط به شمارش معکوس را انتخاب کنید. می توانید یک عنوان برای آن انتخاب کنید. سپس تاریخ و زمان شمارس معکوس را تنطیم کنید. با ضربه زدن بر روی رنگ ها می توانید آن را شخصی سازی و تنظیم کنید.

ایا به فکر این هستید که چگونه استوری های جذابی بسازید و به کمک آن افزایش فالوور واقعی داشته باشید؟

آیا به فکر رفتن به استوری اکسپلور هستید؟ ایا می دانید خرید بازدید استوری یک راه عالی برای این کار است؟

7- پست گذاشتن در حساب های چندگانه

آیا تا کنون برای شما پیش آمده است که زمان بسیاری برای ویرایش یک عکس، نوشتن عنوان و هشتگ گذاری صرف کرده اید. و بعد متوجه شوید در حساب کاربری دیگرتان هستید؟ اینستاگرام این مشکل را در آپدیت جدید خود رفع نموده است.

دیگر مهم نیست در کدام حساب کاربری تان آنلاین هستید! زیرا به راحتی می توانید پستی را که می خواهید منتشر کنید در حساب کاربری هایتان جا به جا کنید.

با استفاده از این ویژگی مهم می توانید یک پست را به طور هم زمان در چند اکانت منتشر کنید. این ویژگی برای کسانی که چندین پیج برای کسب و کار خود خود دارند واقعا اتفاق خوبی است. بدون اتلاف زمان و انرژی بیشتر، می توانند یک پست را در چندین پیج منتشر کنند و از مزایای آن استفاده کنند.

آموزش پست گذاشتن در حساب های کاربری چندگانه

یک پست را در اینستاگرام ایجاد کنید. پس از رسیدن به صفحه جزییات قسمتی را تحت عنوان “ post to other accounts” خواهید دید. در این جا شما می توانید حساب ( ها ) کاربری که می خواهید پست تان را در آن جا منتشر کنید انتخاب کنید.

آپدیت جدید اینستاگرام

8- متن جایگزین –  Alt در اپدیت جدید اینستاگرام

ویژگی جدید متن جایگزین اینستاگرام این امکان را برای کاربرانی با اختلالات بینایی فراهم می آورد که از پلتفرم اینستاگرام لذت ببرند. وقتی متن جایگزین برای تصاویر شما فعال شود، هر کسی که از صفحه خوان ” screen reader” استفاده می کند می تواند توضیحات شما را با جزئیات بشنود. شما می توانید این متن جایگزین را سفارشی سازی کنید و خودتان بنویسید. یا این که به صورت خودکار، این کار توسط اینستاگرام برای شما انجام شود. پیشنهاد می شود متن جایگزین تصویرهایتان را خود بنویسید تا دقیق ترین توضیحات را داشته باشد. زیرا هر چه قدر هم که پیشرفت الگوریتم های اینستاگرام شگفت انگیز باشد باز هم همیشه دقیق و با جزئیات کامل نیست.

اگر در مورد بهینه سازی موتورهای جست و جو “سئو-SEO”  تحقیق کرده باشید می دانید متنی که در وب سایت خود استفاده می کند در رتبه بندی شما ، هنگام جست وجوی کلمات کلیدی بسیار موثر است.  اگرچه اینستاگرام گفته است که متن جایگزین آن ها مثل گوگل عمل نمی کند اما به شما پیشنهاد می شود از این ویژگی در عکس های خود استفاده کنید. بگذارید یک مثال برای شما بزنم. فرض کنید عکسی منتشر می کنید و در توضیحات متن جایگزین آن می نویسید: “کاشتن گل” . همین کافی ست که در جست و جوی هشتگ های #کاشتن_گل ، شما نیز حضور داشته باشید. بدون این که هیچ گاه قبلا از این هشتگ استفاده کرده باشید.

چگونگی استفاده از ویژگی متن جایگزین – Alt در آپدیت جدید اینستاگرام

هنگام پست کردن عکس جدید ، “تنظیمات پیشرفته – advanced setting” و سپس در زیر قسمت “دسترسی – accessibility” گزینه ای برای افزودن متن Alt  ( جایگزین) خود را مشاهده خواهید کرد. اگر می خواهید متن عکسی را که قبلاً در فید و پیج شما پست شده است اضافه کنید ، به عکس تان بروید. روی 3 نقطه (…) کلیک کنید. روی “ویرایش” ضربه بزنید ، سپس روی دکمه “اضافه کردن متن جایگزین” که در پایین سمت راست عکس است ضربه بزنید.

ویژگی آپدیت جدید اینستاگرام

9- دوستان نزدیک  (Close Friends)

با استفاده از Close Friends ، به فالوورهای پیج خود پاداش دهید! این ویژگی آپدیت جدید اینستاگرام به شما امکان می دهد فهرستی از افرادی را که می توانید استوری های اختصاصی برای آنها بفرستید، تهیه کنید. تا از سایر فالوورها جدا شوند. می توانید لیستی از کلوز فرند خود ایجاد کنید و استوری های مخفی برای یکدیگر ارسال کنید. یا می توانید از آن به عنوان یک حافظه استفاده کنید تا وفادارترین فالوورها یا مشتریان خود را در این لیست قرار دهید. هم چنین با استفاده از close friends می توانید پیشنهادات اختصاصی برای فالوورهای ویژه تان ارسال کنید و به عنوان یک امتیاز ویژه از آن استفاده کنید.

روش فعال سازی Close Friends :

به نمایه و پروفایل خود بروید. روی گزینه سه خط، در قسمت بالا سمت راست کیلک کنید. گزینه ” دوستان نزدیک یا Close Friends” را انتخاب کنید. حالا می توانید افرادی که دوست دارید به راحتی به این لیست اضافه کنید.

از آنجا به دوربین استوری اینستاگرام خود بروید و محتوای مورد نظرتان را ایجاد کنید. وقتی آماده اشتراک گذاری شدید ، روی نماد ” Close Friends ” در پایین سمت راست ضربه بزنید تا مطمئن شوید استوری شما فقط به سمت آن افراد می رود!

توجه: شما می توانید هر زمان که لازم بود تغییراتی در لیست خود ایجاد کنید. مطمئن باشید که سایر فالوورها ( در داخل یا خارج از گروه close friends ) قادر به دیدن این لیست نخواهند بود.

10- پست های برتر- top post (آپدیت جدید!)

فکر می کنم بیشتر ما هنگام جستجوی هشتگ ها، با بخش “پست های برتر– top post” آشنا هستیم. عموماً در این قسمت بهترین پست هایی که در مورد آن هشتگ گذاشته شده است قرار دارند. در گذشته این بخش بر اساس محتوائی که اینستاگرام فکر می کرد شما به آن علاقه مند هستید سفارشی سازی می شد. به دلیل مشکل و باگی که در الگوریتم اینستاگرام وجود داشت، کاربران مرتباً عکسهای خود را در این بخش مشاهده می کردند. این قضیه باعث می شد کاربران اینستاگرام به درستی نتوانند موفقیت خود را در هشتگ هایشان ارزیابی کنند. و فهمیدن این که ایا پست شان در رتبه بندی اینستاگرام قرار گرفته است یا نه، امکان پذیر نبود.

با  بروزرسانی جدید اینستاگرام ، پست های برتر دیگر محدود به 10 عدد نیست. و برای هر کسی که آن را مشاهده می کند ، تصاویر مشابه را نشان می دهد. این یعنی اگر خود را در این قسمت مشاهده می کنید به این معناست که واقعا در این رتبه بندی قرار دارید. این اتفاق خوب باعث می شود شما شاهد افزایش فالوورها و تعاملات بیشتر در پست خود باشید.

تلاش کردیم توضیح کاملی از بروزرسانی های جدید اینستاگرام به شما ارائه کنیم. امیدواریم که این مطلب برای شما و پیج اینستاگرام تان مفید بوده باشد.

 

ادمین اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید