تست سالم بودن باتری گوشی موبایل

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

تست سالم بودن باتری گوشی موبایل و نحوه ی انجام آن مسئله ای است که با همراهی ما در خواند این متن می توانید اطلاعات مسمر ثمر و به درد بخوری در رابطه با آن کسب کنید.

کسب این اطلاعات یعنی فهمیدن راهکار هایی برای انجام تست سالم بودن باتری گوشی موبایل اقدام موثری برای تشخیص زمان تعویض و خرابی باتری های موبایل محسوب می شوند. به عبارتی متفاوت شما می توانید با بهره مندی از راهکار های انجام انواع این تست ها، بود و نبود اختلال را در باتری موبایل خود بررسی و تشخیص دهید، تا در صورت لزوم اقدام به تعویض کنید.

آشنایی با فرایند تست سالم بودن باتری گوشی موبایل

راهکار هایی که برای انجام تست مذکور وجود دارند همواره از اهمیت بالایی برخوردار هستند، فلذا بعضا دیده شده اختلالات موجود در یک گوشی هوشمند با این که هیچ ربطی به باتری ندارد اما به آن نسبت داده می شود در حالی اگر در این مواقع از روش های تست باتری استفاده کنیم می توانیم تشخیص درستی بدهیم و بی دلیل باتری گوشی را تعویض نکنیم.

اما سوال این جاست این تست ها به چه صورتی انجام می گیرند و دارای چه راهکار هایی هستند؟

در ادامه به برخی از این راهکار ها اشاره کرده ایم که در مورد تست سلامت باتری سامسونگ نیز کاملا صادق هستند:

  • به علت ماهیت باتری های استفاده شده در گوشی ها، افت ظرفیت باتری امری طبیعی است. مقدار افت ظرفیت باتری در یک بازه زمانی به تعداد دفعاتی که گوشی خود را به شارژ می زنید بستگی دارد. به طور مثال گوشی ای که در مدت زمان یک سال 200 بار به شارژ زده شده نسبت به همان گوشی که در همان مدت 400 بار شارژ شده است افت ظرفیت کمتری دارد. اگر احساس می کنید گوشی شما زود به زود شارژ خالی می کند بهترین کار زیر نظر قرار دادن کیفیت شارژدهی آن است. برای این کار بهتر است گوشی خود را به طور کامل شارژ کنید و به صورت نرمال از آن استفاده نمایید در صورتی که با استفاده ی نرمال احساس کردید شارژدهی گوشی نسبت به قبل خیلی پایین آمده نیاز به تعویض باتری دارید.
    بررسی شکل ظاهری باتری از دیگر تست هایی است که برای تشخیص سلامت باتری ها توصیه می شود. وجود برآمدگی، تو رفتگی، زدگی، خوردگی و باد اضافی در سطح باتری می توانند نشانه ای از خرابی باشند.
  • خاموش شدن ناخودآگاه و زود به زود گوشی ها نیز از دیگر عوامل نشان دهنده ی وجود اختلال در فرایند عملکرد باتری محسوب می شود.
  • جالب است بدانید نرم افزار هایی تحت عنوان برنامه تست سلامت باتری وجود دارند که بسیار کارآمد هستند. با بهره مندی از برنامه تست سلامت باتری می توانید به راحتی وضعیت باتری خود را از لحاظ میزان سلامت بفهمید.
  • استفاده از کد های تست را می توان از دیگر راهکار های ثمر بخش در این زمینه معرفی کرد. گفتنیست برای تست سلامت باتری سامسونگ می توانید به سادگی از کد تست سامسونگ بهره مند شوید. لازم به ذکر است کد تست سامسونگ را از طریق یک سرچ ساده در اینترنت می توانید استخراج کنید.
  • و …

چند نکته برای حفاظت از باتری گوشی های موبایل

  • از شارژر های اصلی و هم برند موبایل خود بهره مند شوید و به هیچ وجه تن به استفاده از شارژر های تقلبی ندهید.
  • گوشی را هنگام شارژ از کاور و هر لوازم جانبی دیگر جدا کنید تا از داغ شدن باتری جلوگیری نمایید.
  • گوشی موبایل خود را بیش از اندازه در شارژ نگذارید، یعنی وقتی انرژی باتری به ۱۰۰ درصد رسید و فول شد، گوشی را از شارژر جدا کنید.
  • هنگام اتصال به شارژ به هیچ وجه از گوشی استفاده نکنید، به عبارتی دیگر از انجام کار هایی چون تماشای فیلم و عکس، بازی کردن، تجسس در اینترنت و … هنگام اتصال به شارژر جداً خودداری نمایید، چون که فشار روی باتری را افزایش داده و در نهایت منجر به کم شدن عمر آن می شوند.
  • باتری را همواره در دمای مناسبی نگه دارید و آن را از محیط های بسیار سرد و بسیار گرم دور کنید.
  • ضربه و انواع فشار هایی که ممکن است از محیط اطراف به باتری وارد شود نیز قادر به مختل کردن سلامت باتری می شود.

بهترین باتری های موبایل از نظر ظرفیت

ادمین اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید