5 ترفند راحت و آسان در اینستاگرام

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

ترفند ۱- ارسال تصاویر به افراد خاص

ترفند های اینستاگرام|ارسال تصاویر به افراد خاص در اینستاگرام
ترفند های اینستاگرام|ارسال تصاویر به افراد خاص در اینستاگرام

اگر شما مایل نیستید که برخی تصاویر را برروی فید اصلی خود قرار دهید و یا آن را با همه دوستان‌تان به اشتراک بگذارید، بهتر است که این تصاویر فقط برای برخی از افراد خاص فرستاده شوند. این ویژگی، حداکثر به ۱۵ نفر اجازه می‌دهد تا تصاویر خصوصی شما را مشاهده نمایند و جالب است بدانید نوشتن نظر یا کامنت گذاشتن برروی آن‌ها، مانند دیگر تصاویری است که در صفحه اصلی خود با همه به اشتراک گذاشته می‌شوند.

مواردی که با این ترفند به اشتراک گذاشته شوند، در جستجو یافت نخواهند شد و می‌توانید هرزمان که مایل باشید آن‌ها را حذف نمایید. برای استفاده از ترفند ۱:

  1. باید در صفحه “Share To” به سربرگ «Direct» مراجعه نمایید.
  2. سپس به دو صورت می‌توانید گیرندگان خاصی که می‌خواهید به این تصاویر دسترسی داشته باشند را انتخاب کنید:  الف. لمس دایره‌‌ای که در کنار نام آن‌ها قرار گرفته است  ب. تایپ نام گیرندگان در قسمت «To»
  3. پس از انتخاب گیرندگان، عبارت «Send» را لمس نمایید. در صورت تمایل برای مشاهده پیام‌های خود، به آیکون Tray در بالای سمت راست صفحه اصلی خود مراجعه کنید.

ترفند ۲- رد کردن پیام‌های افراد مزاحم

ترفند های اینستاگرام|رد کردن پیام‌های افراد مزاحم در اینستاگرام
ترفند های اینستاگرام|رد کردن پیام‌های افراد مزاحم در اینستاگرام

شاید در اینستاگرام خود، با افرادی سروکار دارید که از هرکار بی‌خود و بی‌جهتی عکس گرفته و آن را با شما به اشتراک می‌گذراند. کار عاقلانه هم بلاک کردن آن‌هاست. البته گاهی شاید نتوانید آن‌ها را بلاک نمایید؛ به‌عنوان مثال، رئیس‌تان هیچ‌ دوست ندارد که وارد لیست مسدودی‌ها یا بلاک لیست شما شود! چاره چیست؟

بهتر است که پست‌های این افراد را نادیده بگیرید یا مطالب اشتراکی آن‌ها را رد نمایید؛ برای رد کردن یا نادیده گرفتن پست‌های مستقیم افراد، به آیکون Tray در بالای سمت راست صفحه اصلی خود مراجعه کرده و پس از انتخاب مزاحم، برروی آیکونی که با سه نقطه مشخص شده است، ضربه بزنید. سپس گزینه “Ignore all posts from this user” را لمس نمایید.

 ترفند ۳- مخفی کردن تصاویر تک شده 

ترفند های اینستاگرام|مخفی کردن تصاویر تگ‌شده

تصاویری که شما در آن تگ می‌شوید، در بخش «Photos of You» صفحه‌ پروفایل‌تان قابل مشاهده‌اند. البته اگر رفتارهای غیراخلاقی یا شرم‌آوری در این تصاویر داشته‌اید و مایل نیستید که کسی آن‌ها را ببینید، باید آن‌ها را مخفی کنید. برای انجام این ترفند، طبق مراحل زیر عمل نمایید:

  1. برروی عکس مدنظر خود در بخش «Photos of You» ضربه بزنید.
  2. حال از منوی باز شده، گزینه Hide From My Profile را انتخاب کنید.

البته اگر مایل هستید که علاوه‌برآن، از تصاویر Untag هم شوید بهتر است پس از مراجعه به گزینه More Options، عبارت Remove Me From Photo را لمس نمایید.

ترفند ۴- 

استفاده از فیلتر برروی تصاویر بدون پست آن‌ها

استفاده از فیلتر برروی تصاویر بدون پست آن‌ها

یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌های اینستاگرام، اعمال کردن فیلترهای خیره‌کننده به تصاویری است که می‌گیرید؛ اگرچه شاید تمایلی نداشته باشید که حتما آن را برروی فید خود، پست کنید. شما می‌توانید به‌وسیله مود حالت هواپیما پس از ضبط تصویر و بدون نیاز به پست کردن آن، از فیلترهای جذاب اینستاگرام برروی آن بهره بگیرید.

پس از آن‌که گوشی هوشمند یا تبلت خود را به حالت هواپیما بردید، مراحل عادی را برای به اشتراک گذاشتن تصویر دنبال کرده و سپس برروی عبارت ‘Share’ ضربه بزنید. حال با پیام خطایی روبه‎رو خواهید شد که در آن به شما گفته می‌شود که آپلود تصویر بدون کانکشن فعال، امکان پذیر نیست. خب اشکالی ندارد؛ عبارت delete را لمس کنید تا تصویر حذف شود!

اصلا نگران نباشید؛ اینستاگرام برای آن‌که کار شما را ساده نماید، آن را برروی گالری گوشی یا تبلت‌تان ذخیره می‌کند.

ترفند ۵- اضافه کردن هشتگ (#) پس از ارسال  پست

 اضافه کردن هشتگ (#) پس از ارسال پست
اضافه کردن هشتگ (#) پس از ارسال پست

گاهی اوقات پیش‌ می‌آید که تصویری را بدون اضافه کردن هشتگ (#) مناسب، پست می‌کنید. اما آیا راهی وجود دارد که پس از ارسال آن، هشتگ (#) مناسب را به آن اضافه نماییم؟ پاسخ ساده است؛ بله، می‌توانید در نظرات پست خود، نظری که شامل هشتگ (#) های دلخواه‌تان باشد را نوشته و ارسال نمایید.

ادمین اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید