کانال تلگرام چیست؟

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

یکی از قابلیت‌های بسیار عالی که تلگرام ارائه می‌کند مربوط به امکان ساخت یا ایجاد کانال (Channel) می‌شود. کانال در تلگرام با گروه تلگرام تفاوت دارد و این دو مقوله‌های کاملا متمایزی هستند. در این مقاله قصد داریم در مورد ماهیت کانال تلگرام صحبت کنیم. بنابراین با موبایل کمک همراه باشید.

کانال تلگرام

تلگرام این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا بتوانند برای خود کانال بسازند. یک کانال در واقعی مکانی است که سازنده آن پست های خاصی را در آن ارسال می‌کند و عضوهای کانال فقط قادر به مشاهده و بررسی این پست ها خواهند بود. البته استفاده از قابلیت های مکملی همچون ایجاد نظرسنجی، امکان لایک یا دیس‌لایک پست ها از سوی اعضای کانال و غیره هم می‌تواند از سوی ادمین برای پست های کانال تلگرام لحاظ شود.

بنابراین به صورت کلی کانال تلگرام را می‌توان مکانی دانست که در آن پست های جالب و عموما با موضوعات مشخص و منحصر به فرد ارسال می‌شوند و کاربران کانال فقط قادر به مشاهده و استفاده از آن‌ها هستند. پس اعضای یک کانال تلگرام امکان گفتگو و چت مستقیم را ندارند. از کانال تلگرام عموما به منظور ارائه اخبار و اطلاعات جدید استفاده می‌شود. با این وجود ادمین کانال در انتخاب موضوع آن می‌تواند کاملا آزادانه تصمیم‌گیری کند.

کانال های تلگرام از نظر ساختار چند نوع هستند؟
کانال های تلگرام از نظر ساختار شامل دو نوع مختلف هستند. دسته اول کانال های عمومی (Public Channels) محسوب می‌شوند و دسته دوم با عنوان کانال های خصوصی (Private Channels) شناخته می‌شود. برای کسب اطلاعات دقیق در مورد تفاوت‌های مابین این دو دسته از کانال های تلگرام از مقاله “تفاوت کانال خصوصی و عمومی تلگرام | Private vs Public Channels“ استفاده کنید.

چگونه در تلگرام کانال بسازیم؟
ساخت کانال در تلگرام به سادگی امکانپذیر است. اگر قصد ساخت یک کانال عمومی در تلگرام را دارید از مقاله “آموزش ساخت کانال عمومی تلگرام“ استفاده کنید، اما اگر می‌خواهید یک کانال تلگرام خصوصی بسازید، مراحل شرح داده شده در مقاله “آموزش ساخت کانال خصوصی تلگرام” را طی کنید.

آیا امکان تبدیل کانال خصوصی به عمومی و برعکس وجود دارد؟
بله، شما پس از ساخت کانال در تلگرام می‌توانید در صورت نیاز آن را از خصوصی به عمومی یا برعکس تبدیل کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با نحوه انجام این عمل به مطالعه مقاله “آموزش تبدیل کانال خصوصی تلگرام به کانال عمومی و برعکس“ بپردازید

آیا می‌توانیم به کانال تلگرام ادمین اضافه کنیم؟
بله شما به عنوان سازنده و صاحب اصلی کانال می‌توانید به آن ادمین اضافه کنید. به منظور آشنایی با نحوه انجام این عمل به مطالعه مقاله “آموزش اضافه کردن ادمین به کانال تلگرام (Add Channel Admin)“ بپردازید.

کانال تلگرام حداکثر می‌تواند چه تعداد عضو داشته باشد؟
تلگرام در صفحه رسمی پرسش و پاسخ‌های خود اشاره داشته که محدودیتی برای تعداد اعضای کانال های تلگرام وجود ندارد. بنابراین کانال های تلگرام می‌توانند بی‌شمار عضو را در خود جای دهد.

تفاوت کانال با گروه تلگرام چیست؟
کانال و گروه تلگرام تفاوت‌های متعددی دارند، اما اصلی‌ترین تفاوت مابین این دو مربوط به عدم امکان چت اعضاء در کانال تلگرام و عدم محدودیت تعداد عضو کانال می‌شود

 

جمع‌بندی

همانطور که مشاهده کردید در این مقاله در مورد ماهیت کانال در تلگرام صحبت کردیم و پرسش و پاسخ هایی را در این راستا مطرح نمودیم. چنانچه در رابطه با هر یک از بخش‌ها و مراحل شرح داده شده نیاز به توضیحات بیشتری داشتید، می‌توانید از طریق شماره‌های موجود با کارشناسان موبایل کمک تماس حاصل کرده و از آن‌ها راهنمایی دقیق‌تری بخواهید.

ادمین اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید