نحوه هشتگ گذاری صحیح در اینستاگرام

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

با سلام خدمت شما همراهان همیشگی موبویار با مقاله نحوه هشتگ گذاری صحیح در اینستاگرام در خدمت شما هستیم کماکان با افزایش روزافزون محبوبیت شبکه های اجتماعی بخصوص در صفحاتی مانند اینستاگرام کمتر کسی را پیدا میکنیم که با کلمه هشتگ آشنایی نداشته باشد اما اینکه اطلاعات او در مورد این موضوع تا چه حد جامع و کاربردی باشد مشخص نیست.

 

هشتگ گذاری صحیح در اینستاگرام

 

فهرست مطالب

  • چگونه در پستها از هشتگ استفاده کنیم؟
  • کاربرد هشتگ در بازریابی شبکه های اجتماعی
  • با چه ابزاری پرکاربردترین هشتگ ها را پیدا کنیم؟
  • الزام های هشتگ ها
  • نباید ها در هشتگ گذاری

 

چگونه در پستها از هشتگ استفاده کنیم؟

خیلی از ما آشنایی لازم راجع به کاربرد و مزایای استفاده‌ی دقیق ازهشتگ ها را نداریم. هشتگ‌ها تنها یک کلمه برای اطلاع رسانی بی دلیل نیستند  بلکه می‌توانند آینده‌ی کسب‌ و‌کار شما را تحت تاثیر قرار دهند و گاها آن را تضمین و تثبیت کنند. به همین جهت در این مقاله سعی کرده‌ایم تا شما را با تعاریف اولیه هشتگ آشنا کرده و موارد استفاده از آن را به شما توضیح و آموزش دهیم. پس از آن، به نحوه‌ی استفاده از هشتگ در شبکه‌های اجتماعی پرطرفداری مانند اینستاگرام میپردازیم و اصول اولیه هشتگ گذاری بخصوص در جهت بازاریابی شبکه‌های اجتماعی با استفاده از هشتگ را بررسی میکنیم.
البته ناگفته نماند ابزارها و سایت هایی نیز در این زمینه طراحی شده اند که در پیدا کردن هشتگ‌ های مرتبط و تحلیل هشتگ‌ های استفاده شده به ما کمک خواهند کرد اما هشتگ هایی هم هستند که نه تنها به پیشبرد اهداف ما در جهت بهتر دیده شدن پست ها کمک نمیکنند بلکه میتواند آسیب جدی به هدف اولیه ما در این زمینه بزنند تمامی این موارد را در این مقاله به‌طور کامل توضیح خواهیم داد.
امیدوارم از خواندن این مقاله لذت ببرید.

 

 دانلود جدیدترین اینستاگرام با امکانات پیشرفتهبراي دانلود کليک کنيد

هشتگ چیست؟

هشتگ کلمه یا عبارتی است که در کنار علامت  Number Sign (#)  قرار می‌گیرد و از آن درجهت شناسایی کلمات کلیدی یا دسته ‌بندی کردن متن در شبکه‌های اجتماعی مختلف بهره برداری میشود. درواقع واژه ‌ای که  وقتی در کنار علامت # قرار می‌گیرد تبدیل به یک متاتگ شده و کلیک کردن روی آن شما را به سمت دیگر محتواهایی که مرتبط با آن موضوع هستند هدایت می‌کند.
با این اوصاف هر زمان که کاربری از یک هشتگ در پُست‌های خود استفاده کرد آن پست سریعا توسط شبکه‌ی اجتماعی فهرست‌بندی شده و هر شخصی با جستجو کردن آن هشتگ می‌تواند پست او . یا پست های مشابهی که با آن هشتگ دسته بندی شده اند را ببیند.در واقع یتوان گفت هشتگ مانند کتابخانه ایست که قفسه های جداگانه برای فهرست بندی اطلاعات دارد.هر وقت که شما روی یک هشتگ کلیک می‌کنید به صفحه‌ای هدایت می‌شوید که همه‌ی پست‌هایی که از آن هشتگ استفاده کرده‌اند در یک جا قابل مشاهده هستند.
پس تا به اینجا راجع به مفاهیم کلی هشتگ آشنایی پیدا کردیم. در واقع این نماد سبب میشود تا موضوعاتی با یک دسته که کاربران آنها تعیین میکنند در یک قفسه و در کنار هم قرار بگیرند. به این ترتیب دسترسی به آنها در زمانی که به یک موضوع خاص نیاز داریم خیلی ساده تر و سریعتر انجام خواهد پذیرفت.در اینستاگرام هشتگ گذاری سبب میشود تا موضوعاتی از یک جنس با کپشن و تصاویر هم موضوع و هم معنی در کنار هم قراربگیرند.

اگر علاقمند هستید که پست هایتان در کنار دیگر هشتگ های متناسب با موضوعی که برای آن انتخاب کرده اید قراربگیرد و نمایش داده شود  باید صفحه کاربریتان را در حالت عمومی و یا اصطلاحا Public قراربدهید.در اینصورت با کلیک روی هشتگ ها به صفحه ای هدایت خواهید شد که از 3 قسمت تشکیل شده است.

نوع اول: هشتگ های مرتبطه  موضوعی (Top Posts)
پست هایی که در ابتدا قرارمیگیرند پست هایی هستند که بیشتر از سایرین مورد توجه و علاقه مخاطبان قرار گرفته اند. یعنی منتشر کننده آنها یا افراد مشهور و برندهای معتبر هستند، یا لایک و کانت های زیادی را برای خود جلب کرده اند و یا درنهایت به تعداد زیادی انتشار یافته اند. یعنی افراد زیادی آن را برای دیگران ارسال کرده اند. این موضوع خود نشان از محبوبیت و مورد توجه بودن پست دارد. همانطور که احتمالا تااینجا متوجه شدید دسته بندی این گروه بر اساس میزان جذابیت و دیده شدن پست هاست.

نوع دوم: پست ها اخیر (Most Recent)
در این بخش اینستاگرام به شما لیستی بر پایه زمانبدی ارائه پست ها ارائه میدهد. یعنی پست هایی که مرتبط با موضوع سرچ شده شما هستند هرچقدر که تاریخ انتشارشان نزدیکتر باشد در لیست بالاتری قرار میگیرند.
چطوردر پستهایمان از هشتگ گذاری صحیح استفاده کنیم؟
هشتک گذاری ، بخصوص در اینستاگرام بسیار ساده است.فقط کافیست در زمانی که تصمیم به  آپلود پستتان  گرفتید در بخش توضیحات هشتگ مورد نظرتان را در انتها و یا ابتدای متن که از نظر زیبایی شناختی بهتر است وارد کنید.بعد از تایپ علامت # و نوشتن اولین حرف خود اینستاگرام بصورت پیش فرض به شما هشتگ هایی را که با آن حرف شروع میشوند و محبوبیت بیشتری به نسبت سایر هم معانی خود دارند را نمایش میدهد و اگر هشتگ مورد نظر شما در آن لیست بود میتوانید بازدن بر روی آن هشتگ را انتخاب کنید.

حال اگردر زمان تایپ کلمه ،موردی مشابه کلمه مورد نظر شما پیشنهاد نشدیعنی این کلمه تا به حال ساخته نشده ،شما اولین نفری هستید که آن را انتخاب میکنید ودرنتیجه آن هشتگ خیلی پرکاربرد و محبوب نیست و البته فراموش نکنید شما نهایتا در انتشار هر پست مجاز به استفاده از 30 هشتگ هستید. همچنین اگر قصد جستجو هشتگ خاصی را دارید بر روی علامت ذره بین انتهای صفحه کلیک کنید سپس بعد از درج نماد هشتگ عبارت مورد نظرتان را تایپ کنید. درصورتیکه عبارت مورد نظر شما موجود باشد اینستاگرام به تریتب با تعداد پست های منتشر شده و میزان محبوبیتشان آنها را به شما نمایش خواهد داد.

 

هشتگ در اینستاگرام

کاربرد هشتگ در اینستاگرام

انواع دسته بندی هشتگ ها در اینستاگرام

هشتگ در اینستاگرام به دو دسته Branded  وCommunity  تقسیم بندی میشوند

دسته اول Branded Hashtags
تقریبا بالغ بر 70 درصد هشتگ های اینستاگرام از این دسته هستند.این هشتگ ها شامل نام شما، محصولات و یا تبلیغات شما میشوند.از مزایای بارز این هشتگ ها دادن آمار صحیح به شماست. بعنوان مثال شما میتوانید وضعیت کمپین تبلیغاتی مورد نظر خودتان را با هشتگی مرتبط با آن سرچ کنید. و یا اینکه برای تحلیل محبوبیت برند خودتان میتوانید آن را ابزار های های تحلیل شبکه اجتماعی آنالیز کنید. برای مثال از آن‌ها بخواهید زمانی که از محصول شما استفاده می‌کنند از آن عکس یا فیلم بگیرند و آن را با هشتگ شما به اشتراک بگذارند.پس از آن شما میتوانید چند نمونه از بهترین عکس و یا فیلم ها را در صفحه خودتان اشتراک گذاری کنید.

دسته دوم Community Hashtags
هشتگ های اینستاگرام که در این دسته قرار میگیرند عمومی ها هستند و لزوما استفاده آنها تبلیغات و بازاریابی نیست. برای مثال هشتگ هایی با عنوان instafood#  یاpicoftheda#  از محبوبیت بالایی برخوردار هستند و هیچ کدام توسط شرکت و یا برند خاصی استفاده نمیشوند.

چطور استوری اینستاگرام بسازیم؟آشنایی با ترفند های اینستاگرامی

کاربرد هشتگ در بازاریابی اینستاگرام و دیگر شبکه های اجتماعی

شاید بتوان گفت مهمترین استفاده هشتگ ها در بخش مربوط به بازار یابی شبکه های اجتماعیست.هشتگ ها در شبکه های اجتماعی حکم کلمه کلیدی در موتور های جستجو را دارند و اگر از آنها درست استفاده شود میتوانند ابزاری برای آگاهی از برند و بهبود وضعیت سئوی سایت شما باشند. شما حتی میتوانید هشتگ ها را در گوگل هم سرچ کنید. مواردی که در ادامه مقاله خدمت شما مخاطبین عزیز ارائه میدهیم به شما کمک میکند بتوانید با استفاده صحیح از هشتگ ها محبوبیت برند تجاری خود را در شبکه ها اجتماعی بالا ببرید.

۱.هشتگ های برند

از هشتگی خاص و منحصر به فرد برای برند خودتان استفاده کنید البته حتما در نظر داشته باشید این نام باید با کسب کار و موضوع کاری شما مرتبط باشد.فالوئرهایتان را به استفاده از این هشتگ ها تشویق کنید.تا افراد بیشتر هشتگ شمارا بشناسند.همچنین میتوانید از هشتگ هایتان در کمپین های تبلیغاتی خوداستفاده کنید. بعنوان مثال میتوانید فالوئرهایتان را ترغیب کنید با محصول شما عکس بگیرند و آن را با هشتگ مورد نظر شما به اشتراک بگذارند.سپس مثلا برای پستی که بیشترین لایک را داشته باشد جایزه ای در نظر بگیرید.

۲-هشتگ های ترند

زمانیکه کاربران زیادی از یک هشتگ استفاده میکنند آن هشتگ محبوب و یا اصطلاحا ترند میشود.هشتگ های معروف ومحبوب معمولا بین چند ساعت و یا حتی تا چند روز دوام دارند بنابراین اگر هشتگ محبوبی را پیدا کردید که با نام کسب و کار شما مرتبط بود هرچه زودتر تا زمانیکه محبوبیتش از بین نرفته از آن در پست هایتان استفاده کنید.اینکار درواقع نوعی هشتگ دزدی یا Hashtag Hijacking نام دارد که در مقالات بعدی موبویار به آن اشاره خواهیم کرد.اینکارتان باعث میشود مخاطبان هدفتان با برند شما آشنا شوند.همچنین به مناسبت های خاص مانند عید نوروز توجه ویژه داشته باشید. شما با استفاده از هشتگ‌ های مرتبط با این ایام و ارائه‌ی پیشنهادات ویژه می‌توانید فروش خود را افزایش دهید.

۳-هشتگ های گفتگو

اگر در شبکه اجتماعی محبوبی هستید میتواندی از مخاطبین خود درخواست کنید که درمورد موضوعی مرتبط و جالب با هشتگی خاص صحبت کنند و یا اینکه میتوانید راجع به موضوعی خاص پست بگذارید و نظر مخاطبنتان را بپرسید و از آنها درخواست کنید با هشتگی خاص در گفتگو شرکت کنند.

۴-هشتگ های مرتبط با متن

گاهی اوقات نیازی به استفاده از هشتگ های برند،هشتگ های مناسبت و یا محبوب نیست.شما فقط کافیست از هشتگ هایی استفاده کنید که مرتبط با پست شما هستند.برای مثال پستی راجع به بازریابی دیجیتال را با هشتگ #بازاریابی_دیجیتال اشتراک گذاری کنید یا یک تصویر جاذبه توریستی را با عنوان هشتگ شهر آن آپلود کنید.

۵-هشتگ های دعوت به یک عمل (چالش)

هدف از اینگونه هشتگ ها درگیر کردن کاربران با یک اقدام است.این هشتگ ها معمولا دارای فعل هستند و از چند کلمه تشکیل میشوند. به عنوان مثال هشتگ #کتاب-بخوانیم مخاطبین را تشویق به خواندن کتاب و کتابخوانی میکند و همچنین در مسیری قرارشان میدهد که از کتابهایی که میخوانند و یا خوانده اند عکس بگیرند و با این هشتگ منتشر کنند و درنتیجه با برند شما آشنا شوند.

 

هشتگ در اینستاگرام

کاربرد هشتگ در اینستاگرام

 

کاربرد هشتگ در اینستاگرام

با چه ابزاری پرکاربردترین هشتگ ها را پیدا کنیم؟

شما میتوانید با تحلیل هشتگ ها برندتان را زیرنظر بگیرید و حتی عملکرد رقبای خود را در زیرنظر داشته باشید. ابزارهایی وجود دارند که به استفاده‌ی کارآمدتر از هشتگ‌ها در شبکه‌های اجتماعی کمک می‌کنند در ادامه به معرفی چند نمونه از آن‌ها می‌پردازیم:

Hashtagify.me -۱
این سایت محبوب هشتگ های معتبر و پر تکرار در مورد کسب کار شمارا جستجو میکند.این لیست تا 10 هشتگ معتبر مربوط به کسب کار شمارا معرفی میکند.همچنین این سایت مدام در حال بروز رسانیست و درصورت تغییر در لیست ارائه داده شده سریعا شما را در جریان قرار خواهد داد.

Ritetag.com -۲
اگر در انتخاب هشتگ مورد نظرتان مطمئن نیستید این سایت به شما هشتگ هایی را که بیشتر از بقیه دیده شده اند معرفی میکند.وقتی از این ابزار در توییتر استفاده میکنید این ابزار هشتگ های شمارا با رنگ سبز، آبی و قرمز بر حسب میزان شانس دیده شدنشان رنگ گذاری میکند.
این نوع ابزار ها در اینترنت بسیار زیاد است و شما باتوجه به اهدافتان میتوانید از خدمتشان استفاده کنید.

باید و نباید ها در استفاده از هشتگ

همانطور که توجه فرمودید استفاده از هشتگ در اینستاگرام بسیار آسان است اما فراموش نکنید که نباید در استفاده از آنها زیاده روی کنید و حتما باید برخی نکات را در استفاده از آن ها در نظر بگیرید. با به کارگیری این نکات در بازاریابی شبکه‎های اجتماعی می‌توانید سریع‌تر به اهداف خود برسید.

 

هشتگ در اینستاگرام

کاربرد هشتگ در اینستاگرام

 

الزام های هشتگ ها

از کلمات خاصی در هشتگ هایتان استفاده کنید
هرچقد هشتگ های شما شامل کلمات خاصتری باشند مخاطب های هدفمندتری راهم جذب خواهید کرد و نتیجه تمام اینها دیده شدن بیشتر پست های شماست.غالبا کسب و کارها با توجه به موضوع محصول و یاخدماتشان از 1 یا 2 هشتگ همیشگی در پست هایشان استفاده میکنند.
بنابراین اگر شما هم قصد به اشتراک گذاشتن پست‌های مرتبط با کسب‌ و‌کار خود را دارید بهتر است که یک یا چند هشتگ اختصاصی برای خودتان درست کرده و در کنار هشتگ‌ های دیگر از آن‌ها استفاده کنید.

نباید ها در هشتگ گذاری

از استفاده از هشتگ های نامربوط پرهیز کنید.
گاها بعضی از برندها برای اینکه بیشتر دیده شوند و مورد توجه قرار بگیرند هر هشتگ های معروف و محبوبی برای پست هایشان استفاده میکنند.اینکار زمانی موثر واقع میشود که شما از هشتگ محبوب و مرتبطی استفاده کرده باشید. در غیر اینصورت پست شما بعنوان اسپم تشخیص داده میشود و این موضوع در بلند مدت باعث کم شدن تعداد فالوئرهای شما میشود.

در هشتگ گذاری زیاده روی نکنید
یکی از مسائل مهمی که در هشتگ گذاری میتواند مشکل ساز شود هشتگ کردن بیش از اندازه کلمه هاست. این کار نه تنها شمارا در بین مخاطبینتان محبوب نمیکند بلکه سبب میشود شبکه ها اجتماعی هم شمارا به عنوان اسپم شناسایی کنند.زیاده روی کردن در استفاده از هشتگ ها دقیقا مانند زیاده روی در استفاده از تگ هاست. همچنین، اگر در پست‌های شبکه اجتماعی خود بدون هیچ متن یا محتوایی تنها از هشتگ استفاده کنید  شبکه اجتماعی مربوطه شما را به عنوان اسپم شناخته و اهمیت چندانی به پست شما نخواهد داد.

از هشتگ های مفهومی استفاده کنید

یکی دیگر از کاربرد های مهم هشتگ در اینستاگرام کمک به اینستاگرام در راستای تشخیص صحیح محوریت پست شماست.
باید این مسئله هم در پیشنهاد دادن پست در قسمت Explorer را بسیار حائز اهمیت دانیت  چرا که  باعث می‌شود کسانی که هشتگ مورد نظرتان را جستجو می‌کنند، پست شما را بیابند و بهتر دیده شوید.
در ضمن به یاد داشته باشید که درصورتی که هشتگ شما بیش از حد عمومی نباشد، این شانس هم وجود دارد که کاربران زیادی آن هشتگ را فالو کرده باشند و در این صورت، شما بیشتر و بهتر دیده خواهید شد.
در ادامه با انواع بکارگیری هشتگ ها و کاربرد آنها آشنا خواهیم شد.

 

کاربرد هشتگ در نام کاربری

اگر نام کاربری خود را با علامت هشتگ (#) در هر عکسی که در اینستاگرام قرار می دهید مشخص کنید این امکان را برای کاربرانی که به عکس های شما علاقمند هستند فراهم میکنید تا با جستجوی نام شما عکسهایی که در زیرشان نام خود را هشتگ کرده اید ببینند.
مثال #YourUserName

کاربرد هشتگ در موضوع عکس

بهتر است برای هر عکس که پست میکنید اسم ، موضوع و یا توضیحی انتخاب کنید سپس آن را با هشتگ قابل جسنجو کنید تا کاربرانی که در آن زمان قصد دیدن پست ها را دارند به راحتی به پستهای شما دسترسی پیدا کنند. به این ترتیب به راحتی میزان بازدید کنندگان و درنهایت فالوئرهایتان را بالاتر خواهید برد.

به عنوان مثال:

#سگ من کیتی در #باغ

حتما دقت کنید که در زمان هشتگ گذاری ابدا نیازی نیست کل کلمات جمله شما در هشتگ قرار بگیرند فقط کافیست برخی واژه هایی را که از نظر شما بهترند و پر بازدید تر هستند و همچنین به موضوع و عکس شما مرتبطند را در هشتگ قرار دهید در مثال بالا قرار دادن نام گربه (کیتی) در هشتگ خیلی برای موتورهای جستجو مهم نیست و کاربران هیچ گاه آن را جستجو نمی کنند پس نیازی نیست که آنها را هشتگ قرار دهید.

عکس را در چه مکانی گرفته اید؟
چیزی که بدیهیست و شاید حتی خود شما هم آنرا تجربه کرده باشید این است که شما می توانید با درج نام محلی که عکس در آن جا گرفته شده است در هشتگ (#) امکانی را فراهم کنید تا کاربرانی که در جستجوی مکان هم هستند به سمت پست شما رهنمون شوند و به این ترتیب اشخاص بیشتری عکس های شما را مشاهده کنند.

مثال:

Pic of my #hollidays in #Asia, #China

#تعطیلات #نوروز در شهر زیبای #اصفهان

هشتگ گذاری بر اساس تکنیک ها ، نرم افزارها و مدل دوربینی که با آن عکاسی کرده اید را بعنوان هشتگ قرار دهید.

اگر در عکس های خود از تکنیک خاصی استفاده  میکنید حتما آنها را تحت عنوان هشتگ ذکر کنید. این امر باعث می شود که عکس های شما نمودی جذاب تر وحرفه ای تر پیدا کنند و کابران دیگر اینستاگرام که به دنبال عکس های خاصی هستند بتوانند عکس های شما را راحت تر پیدا کنند.

برای مثال :

Pic made with #Iphone4 #Camera+ and App #idrost using effects like depth of field… etc

در ادامه چند هشتگ پرکاربرد در زمینه های مختلف را برایتان جمع آوری کرده ایم که در مقیاس جهانی پرکاربرد و پرطرفدار هستند :

بیشترین هشتگ های مورد استفاده در اینستاگرام

شما می توانید در پست هاینان از هشتگ های زیر استفاده کنید چرا که این کلمات محبوبترین هشتگ ها در اینستاگرام می باشند.

محبوترین ها

#instagood #photooftheday #instamood #picoftheday #instadaily #me #iphonesia #igdaily #instagramhub #bestoftheday #instacool #photo #twelveskip#popular

مد و لباس
#swag #fashion #pretty #instacool #iphonesia #fashionista #beauty #instamood #outfitoftheday#ootd #likeback #shopping #dress #fresh#picoftheday #instafashion #twelveskip#style
هشتگ دوستان صمیمی
#bestfriend #bestie #best #friend #goodtimes #likeback#us #to #cute #twelveskip #sisters #friendship#jj_forum #bestoftheday#instagramer

هشتگ راجع به عکس هایی که کاربران از خود می گیرند

#selfie #me #i #a #instagood #ig #iphonesia #jj #likes #party #igers #picoftheday #photofotheday #cute #follow #follow4follow #bestoftheday #twelveskip #instalove

هشتگ های کسب و کار
#business #jobs #sales #marketing #startup #twelveskip

هشتگ تکنولوژی
#iphone #techaddict #tech #technology #tagsforlikes #photooftheday #nerd #techie #gadgets #photooftheday #instagood #instatech #picoftheday#device

IPhone کاربران
#iphone #iphonesia #apple #tech #love #photooftheday #twelveskip #instadaily

برای For Party People
#drunktexts #partyhard #crazy #craycray #smile #photooftheday #drunk #beer #twelveskip #tgif #fun #saturday #nightlife#cute#friday #lifeisgood#happy#partypeople

غذا
#food #yummy #foodie #delicious #happy #instagood #foodoftheday #follow #tagsforlikes #foodgasm #twelveskip #tweegram #instago #tflers #yum #dessert #statigram #instalike #instamood

ورزش
#fitfam #instafitness #gym #fitnessaddict #bestoftheday #instadaily #health #healthylife #eatclean#beastmode #twelveskip #fitspo#instafit #abs #foodgasm #lifestyle #diet #instahealth #wellness #getmoving#active#fitnessfreak

متن اشعار
#lyricsquote #lyrics #quoteoftheday #twelveskip#igers #inspire #music #lyrics #tagsforlikes #words #lifequotes#songoftheday
#typography #instaquote #statigram #photooftheday
نحوه ساخت اکانت دوم اینستاگرام و استفاده همزمان از چند حساب کاربری

 

هشتگ در اینستاگرام

کاربرد هشتگ در اینستاگرام

نتیجه‌گیری

شاید تا اینجا با خودتان فکر کرده باشید استفاده از هشتگ در اینستاگرام کاری بسیار ساده است اما در این مقاله برایتان به وضوح توضیح دادیم که شرایط بسیاری در استفاده صحیح از هشتگ های اینستاگرام دخیل هستند. استفاده بی هدف از هتشگ ها و به صرف استفاده از نماد هشتگ شاید کاری ساده باشد و نیاز به دقت و رعایت هیچ اصول اولیه و خاصی نداشته باشد این پروسه زمانی سخت و مهم میشود که شما برای پیشبرد هدف خاصی از جمله بالا بردن اعتبار پیج،بهتر دیده شدن،معروفیت برند و یا بهبود وضعیت کسب و کار و مواردی از این قبیل قصد استفاده از هشتگ ها را داشته باشید در اینصورت است که باید برای نتیجه گیری بهتر حتما حتما شرایط و ضوابط هشتگ گذاری بصورت صحیح و موثر را رعایت کنید.

با اینکه  هریک از شبکه‌های اجتماعی اصول خاصی برای استفاده از هشتگ‌ها دارند و از راه‌های مختلف می‌توانند مورد استفاده قرار بگیرند ولی درنهایت میتوان گفت هشتگ‌ها به ۲ دسته‌ی کلی تقسیم می‌شوند. هشتگ‌ هایی که برای منظور کلی استفاده می‌شوند و هشتگ‌ هایی که می‌توانند در بازاریابی شبکه‌های اجتماعی مورد استفاده قرار بگیرند.
اینکه بتوانید هشتگ های مناسبی را شناسایی کنید علی الخصوص برای هدف بازاریابی نیازمند دانش و درک عمیقی از سمت شما در جهت شناخت هشتگ های مناسب با موضوع کاری شماست. شما باید با کلیه‌ ی کلمات کلیدی مرتبط با حوزه کسب و کار و شرایط برندتان آشنایی کامل  داشته باشید و سپس با استفاده از کمی خلاقیت میتوانید هشتگ‌ هایی بسازید که در ذهن مخاطب ماندگار شوند و بین آنها دست به دست بگردند.
هرگز از یاد نبرید که برای موفقیت در بازاریابی برند با استفاده ازحوزه هشتگ باید صبور باشید و نتیجه ‌ی کارهای خود را مدام با ابزارهای تحلیل مورد بررسی قرار دهید و همچنین فعالیت‌های رقبای خود را نیز دائماً زیر نظر بگیرید. از نقاط قوت و نقاط ضعف آنها استفاده کنید و سعی کنید آنهارا در روش کاری خود بکار ببندید در آخر بخاطر بسپارید که درست است هشتگ‌ها به دیده شدن محتوای شما در شبکه‌های اجتماعی کمک شایانی می‌کنند، اما درنهایت برای حفظ این دیده شدن و محبوبیت، نگاه داشتن و پساداری از علاقمندانی که به سبب هشتگ به صفحه شما رهنمون شدن باید محتوای مناسبی در مقابل دیدگان آنها قرار دهید وگرنه این صعود برای شما هیچوقت پایدار نخواهد بود.با سپاس از همراهی شما در مقاله هشتگ گذاری صحیح در اینستاگرام

ادمین اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید