آموزش نحوه بک آپ گرفتن از محتوای تلگرام

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

تلگرام در حال حاضر پرطرفدارترین و پرکابرترین اپلیکیشن پیام رسان یا اصطلاحا مسنجر موجود در بین ایرانی هاست. این برنامه قابلیت های متعددی را در اختیار کاربران قرار داده اما اصلی ترین قابلیت آن مربوط به امکان ارسال پیام و چت کردن با دیگران از طریق اینترنت می‌شوند. طبق گزارش های اخیر احتمال فیلتر شدن تلگرام زیاد شده و این موضوع منجر به نگرانی برخی از کاربران برنامه تلگرام شده است.

اغلب این افراد نگران از دست رفتن آرشیو چت ها و گفتگوهای خود در تلگرام هستند، بنابراین به دنبال روش هایی برای بک آپ گرفتن از محتوای چت های تلگرام می‌گردند. ما در این مقاله قصد داریم در مورد بکاپ تلگرام و نحوه بک آپ گرفتن از چت های آن صحبت کنیم و روش های ممکن برای انجام این کار را برایتان شرح دهیم.

روش اول بکاپ تلگرام : بک آپ گرفتن از تلگرام با افزونه Save Telegram Chat History

آموزش بکاپ تلگرام : چگونه از محتوای تلگرام بک آپ بگیریم؟

اگر از مرورگر گوگل کروم (Google Chrome) در کامپیوتر خود استفاده می‌کنید، می‌توانید افزونه Save Telegram Chat History را روی آن نصب و بدین صورت بکاپ تلگرام را انجام دهید! این افزونه خیلی راحت امکان بک آپ گرفتن از چت های تلگرام را امکانپذیر می‌کند. بنابراین برای استفاده از این روش باید اول افزونه مذکور را در مرورگر گوگل کروم خود نصب کنید. سپس از طریق مرورگر به نسخه تحت وب تلگرام (https://web.telegram.org) مراجعه کنید. در اکانت خود لاگین شوید و روی هر یک از پنجره های چت مورد نظرتان که تمایل دارید از محتوای آن بکاپ گرفته شود کلیک نمایید. حالا افزونه Save Telegram Chat History را اجرا کنید تا پروسه بکاپ تلگرام آغاز شود. در این حالت مدت زمانی که باید برای بک آپ گرفتن از تلگرام صرف شود با توجه به حجم اطلاعاتی که در پنجره گفتگوی انتخابی وجود دارد متفاوت خواهد بود.

روش دوم بکاپ تلگرام :  بک آپ گرفتن از تلگرام با پرینت کردن چت ها

شاید روشی که در این قسمت برای بک آپ گرفتن از چت های تلگرام معرفی می‌کنیم کمی برایتان عجیب به نظر برسد اما با این حال یکی از کاربردی ترین روش های بکاپ تلگرام است. در این روش از گفتگوها یا چت های تلگرام پرینت کاغذی تهیه می‌کنید و بدین ترتیب یک بکاپ فیزیکی تلگرام را به همراه خواهید داشت. این روش بیشتر در شرایطی کاربرد دارد که شما چت های مهم محدودی داشته باشید. همانطور که گفتیم در این روش از هیچ تکنیک مجازی به منظور بک آپ گرفتن از محتوای تلگرام استفاده نمی‌شود، بلکه چت مورد نظر روی کاغذ پرینت خواهد شد.

آموزش بکاپ تلگرام : چگونه از محتوای تلگرام بک آپ بگیریم؟

برای استفاده از این روش حتما باید به پرینتر دسترسی داشته باشید تا بتوانید چت های مورد نظرتان را روی کاغذ چاپ کنید. اگر همه چیز آماده و فراهم بود، به منظور بکاپ تلگرام کافیست از طریق نسخه تحت وب تلگرام وارد اکانت خود شوید. دقت کنید که مرورگر شما از فرمت پی دی اف (PDF) پشتیبانی کند. حالا به پنجره چتی بروید که می‌خواهید بکاپ تلگرام در آن انجام شود. بخشی از گفتگو که تمایل دارید از محتوای آن پرینت یا بکاپ تهیه شود را انتخاب کنید (نکته: اگر تمایل دارید از کل محتوای پنجره چت مورد نظر پرینت تهیه شود کافیست کل محتوای آن پنجره را انتخاب کنید.) کلید های ترکیبی Ctrl و P را از روی صفحه کلیدتان بفشارید یا وارد منوی مرورگر شده و روی گزینه Print کلیک کنید.

آموزش بکاپ تلگرام : چگونه از محتوای تلگرام بک آپ بگیریم؟

تیک گزینه Save as PDF را بزنید. تیک دو گزینه Background Graphics و Selection Only را هم بزنید. نهایتا روی گزینه Save کلیک کنید تا تمام محتوای پنجره چت انتخابی پرینت شود. بدین صورت شما بکاپ تلگرام را به صورت فیزیکی انجام داده‌اید و تمام محتوای پنجه گفتگوی مورد نظرتان را روی کاغذ خواهید داشت. در نظر داشته باشید که ممکن است در برخی مرورگرها نحوه انجام این روش بکاپ تلگرام متفاوت باشد.

ادمین اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید