آموزش تصویری شروع گفتگوی خصوصی (سکرت چت Secret Chat) در تلگرام و مزایای آن

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

بعد از ورود اولیه به تلگرام، این اپلیکیشن به‌صورت خودکار شماره تلفن‌های موجود در گوشی شما را اسکن خواهد کرد و افرادی را که در تلگرام عضو باشند، به Contact‌-های شما اضافه خواهد کرد. بنابراین کافی است بعد از ورود به برنامه، از منوی کناری به بخش Contact‌-ها مراجعه کنید و از میان لیست مخاطبان، شخصی را که مایل هستید، انتخاب کنید. با لمس نام هر شخص، وارد پروفایل او خواهید شد و می‌توانید به‌صورت مستقیم به تایپ و ارسال پیام به آن شخص بپردازید.


شروع گفتگوی خصوصی (سکرت چت) و مزایای آن

علاوه بر گفتگوی عادی در تلگرام، یک نوع دیگر با عنوان Secret Chat نیز وجود دارد که تفاوت‌های مهمی با چت‌های عادی دارد و در ادامه به معرفی آن‌ها خواهیم پرداخت. برای شروع این نوع گفتگو، به پروفایل شخص مورد نظر بروید و گزینه سبزرنگ Secret Chat را انتخاب کنید.

  • اولین و مهم‌ترین فرق بین این نوع چت با چت‌های عادی پروتکل End To End است. تمامی پیام‌ها در این نوع چت به‌صورت کدگذاری شده رد و بدل می‌شود و در هیچ کجا ذخیره نخواهد شد. برخلاف چت عادی که در تمامی دستگاه‌هایی که به تلگرام شما متصل هستند قابل رؤیت است (مانند نسخه کامپیوتری تلگرام)، سکرت چت تنها در همان دستگاهی که ایجاد می‌شود قابل استفاده خواهد بود. پروتکل EndToEnd چه در تلگرام، چه در واتس‌اپ و چه در دیگر برنامه‌های مشابه حداکثر امنیت ممکن را برای شما به ارمغان خواهد آورد؛ چرا که پیام‌های رد و بدل شده در گوشی شما و شخص مقابل ذخیره می‌شوند، نه در سرورهای تلگرام. از همین رو امکان دستیابی یا رمزگشایی آن‌ها تقریبا غیر ممکن خواهد بود.
  • دومین تفاوت در این نوع از گفتگو، پاک شدن خودکار پیام‌ها است. شما می‌توانید مشخص کنید که پیام‌های ارسالی ۵ ثانیه بعد از خوانده شدن به‌طور خودکار حذف شوند تا امکان سوءاستفاده از آن‌ها به حداقل برسد. این زمان قابل شخصی‌سازی است.
  • تفاوت سوم این است که در این نوع چت به دلایل امنیتی، گرفتن اسکرین‌شات به فرد مقابل اطلاع داده می‌شود. اگر اهل اسکرین‌شات گرفتن از پیام‌ها هستید بهتر است در سکرت‌ چت‌ از این کار منصرف شوید؛ چرا که به‌محض انجام این کار، پیغامی مبنی بر اینکه شما از صفحه‌ی گفتگو عکس‌برداری کرده‌اید برای شخص مقابل ارسال خواهد شد.
  • تفاوت چهارم عدم اجازه برای فوروارد کردن پیام‌های ارسالی شما است. البته همچنان می‌توانید پیام‌هایی را از بیرون به داخل سکرت چت فوروارد کنید اما قادر به فوروراد کردن پیام یا فایلی از داخل سکرت چت به بیرون نخواهید بود.

ادمین اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید