آموزش تصویری ارسال پیام صوتی و تصویری در تلگرام (voice, video)

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

ارسال پیام صوتی (ویس)

ارسال پیام صوتی یا همان Voice یکی از ساده‌ترین کارها در تلگرام است. کافی است روی آیکون میکروفون که در کنار کادر نوشتاری تلگرام قرار دارد، لمس کنید و نگه‌دارید. حال تا زمانی که انگشت خود را از روی صفحه بردارید، صدای شما ضبط‌، و به‌محض برداشتن انگشت از روی آیکون میکروفون، ارسال خواهد شد.

در صورتی که قصد ارسال ویس طولانی‌تری را دارید نیز می‌توانید بعد از شروع ضبط، با کشیدن انگشت خود به سمت بالا (آیکون قفل) حالت ضبط را به‌صورت خودکار تبدیل کنید و در انتها با لمس گزینه Stop آن را ارسال کنید تا با مشکلاتی همچون تکان خوردن انگشت و ارسال ناخواسته مواجه نشوید.


ارسال پیام ویدیویی (ویدیو مسیج)

Video messages یک ویژگی جالب و جذاب است که در نسخه‌های اخیر تلگرام در دسترس عموم قرار گرفته است. ویدیو مسیج عملکردی مشابه با ویس مسیج دارد، با این تفاوت که این بار می‌توانید توسط دوربین جلو یا عقب از خود ویدیو تهیه و ارسال کنید. این ویژگی با آیکون Voice Message ادغام شده است. در حالت عادی آیکون میکروفون در کنار باکس نوشتاری تلگرام وجود دارد که با لمس طولانی آن می‌توانید اقدام به ضبط و ارسال ویس کنید. با آپدیت تلگرام خود به آخرین نسخه، می‌توانید با یک لمس کوتاه روی این آیکون، آن را با آیکون ویدیو مسیج جابجا کنید. حال همانند ویس مسیج، کافی است روی این آیکون لمس طولانی انجام دهید تا پنجره‌ای دایره‌ای شکل در مرکز صفحه ظاهر شود و شروع به ضبط ویدیو از شما کند.

  • حداکثر زمان ضبط ویدیو مسیج ۱ دقیقه است و ویدیوی ضبط‌شده در قالب دایره‌ای شکل برای شخص مقابل ارسال می‌شود.
  • ویدیوی ارسالی مانند GIF خواهد بود و ویژگی پخش خودکار و پشت سر هم دارد. اما علاوه بر این، این پیام صدادار خواهد بود و شخص مقابل می‌تواند با لمس آن، صدای ضبط‌شده در ویدیو را نیز بشنود.
  • امکان غیرفعال‌سازی پخش خودکار ویدیومسیج در تنظیمات تلگرام تعبیه شده است تا در صورت عدم تمایل به این موضوع آن را غیر فعال کنید.
  • به کمک این ویژگی جذاب و کاربردی، از این پس می‌توانید پاسخ دوستان خود را به شکل ویدیویی ارسال کنید. اگرچه این امکان جایگزین Video Call نخواهد بود؛ اما می‌تواند تا حدودی تجربه‌ی مکالمه‌ی تصویری را نیز برای شما مهیا کند.
ادمین اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید