10 ایده برای انتخاب اسم مناسب در اینستاگرام

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

10 ایده برای انتخاب اسم مناسب در اینستاگرام

برای اینکه بتوانید انتخاب خوبی داشته باشید، پیشنهاد ما این است که گشتی در اینستاگرام بزنید و به نام کاربری دیگران دقت کنید تا از آن‌ها ایده بگیرید. اما به طور کلی در نظر گرفتن ایده‌های زیر می‌تواند به انتخاب اسم در اینستاگرام به شما یاری برساند:

از اسم و فامیل خودتان استفاده کنید

حالت ایده‌آل این است که بتوانید بدون اضافه کردن پسوند یا پیشوند، از اسم و فامیل خودتان به عنوان نام کاربری استفاده کنید. بنابراین حتما شانس خود را امتحان کنید تا ببینید که چنین اسمی در دسترس است یا قبلا استفاده شده.

بسیاری از صفحات معروف اینستاگرام نیز از همین نوع اسم برای صفحات خود استفاده می‌کنند. برای مثال می‌توان به صفحه‌ای که در تصویر مشاهده می‌کنید اشاره کنیم:

از دامنه سایت یا حروف مربوط به منطقه خود استفاده کنید

اگر وب‌سایت اختصاصی خود را دارید یا کسب و کاری هستید که دامنه مشخصی در اینترنت دارد، می‌توانید آن را به عنوان اسم خود در اینستاگرام استفاده کنید. علاوه بر آن با توجه به اینکه ما در کشور ایران زندگی می‌کنیم می‌توانید در انتهای نام کاربری خود از حروف ir نیز استفاده کنید.

این پیشنهاد به طور مشخص برای کسب و کارهایی که ممکن است شعبه‌های دیگری نیز در کشورهای مختلف داشته باشند می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. برای مثال نتفلکیس نیز برای مدیریت اسامی اکانت‌های مختلف خود از همین روش استفاده می‌کند.

از کلمه official استفاده کنید

اگر در حوزه کاریتان یا به طور کلی فردی شناخته شده هستید، مثل بسیاری دیگر ار افراد شناخته شده در اینستاگرام می‌توانید از کلمه official که به معنای «رسمی» است در پایان اسم خود استفاده کنید.

در ادامه اگر قصد دارید تا صفحه خود را از طرف اینستاگرام نیز رسمی کنید، می‌توانید درخواست خود را ثبت کرده و احتمال دارد در صورت برخوداری از شرایط لازم، تیک آبی نیز به شما تعلق بگیرد.

اسمی متناسب با مخاطبان و محتوای خود را در نظر بگیرید

یکی دیگر از روش‌های مناسب برای انتخاب نام کاربری مناسب در اینستاگرام توجه به استراتژی محتوا و مخاطب هدف صفحتان است. به طور مثال اگر صفحه شما درباره حیوانات خانگی بامزه تولید محتوا می‌کند، نام کاربری شما می‌تواند این موضوع را به خوبی بازتاب بدهد. با انتخاب چنین اسمی کسانی که به دنبال چنین صفحاتی می‌گردند نیز ممکن است به صورت اتفاقی به صفحه شما برسند و اینگونه به تعداد مخاطبانتان اضافه شود.

برای مثال درباره همین موضوع می‌توان به صفحه  @Cutecatonline اشاره کرد. cute  به معنای بامزه، در کنار کلمه cat به معنای گربه. چنین اسامی به راحتی در ذهن مخاطبان می‌نشینند و پیدا کردن شما و معرفیتان به دیگران نیز بسیار راحت‌تر خواهد شد.

از عبارت I am  استفاده کنید

عبارت I am که به معنای «من… هستم» است نیز یکی از روش‌های متداول و مناسب برای انتخاب اسم در اینستاگرام است. بسیاری از افراد معروف در جهان نیز از همین روش برای انتخاب اسم خود استفاده کرده‌اند.

علاوه بر آن در دنیای اینستاگرام فارسی نیز جدیدا بارها مشاهده شده که افراد شیوه فارسی این روش را نیز ابدا کرده و از آن استفاده می‌کنند. اینگونه که در پایان اسم خود am اضافه می‌کنند و حالت جالبی به خود می‌گیرد. مثلا آیدی خود را اینطوری انتخاب می‌کنند: saharbeigi

هویت سرویس یا خدمات خود را مشخص کنید

اگر به دنبال انتخاب اسم برای صفحه کسب و کار خود هستید یا برنامه دارید که به عنوان اینفلوئنسر حوزه خاصی فعالیت کنید و خدماتی را در زمینه مشخصی ارائه دهید، می‌توانید در پایان اسم خود به این موضوع اشاره کنید. چنین انتخابی برای کسب و کارهای نوپا و استارتاپ‌ها نیز می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد. چرا که کاربران کمتری با برند آن‌ها آشنایی دارند.

برای مثال اگر در حوزه فروش لباس فعالیت می‌کنید می‌توانید از کلمه clothing در پایان نام کاربری خود استفاده کنید. کاری که صفحه موفق  @indybrandclothingا انجام داده است.

هویت سرویس یا خدمات خود را مشخص کنید در انتخاب اسم برای پیج اینستاگرام

البته قبل از گرفتن چنین تصمیمی باید استراتژی دقیقی داشته باشید تا مجبور نشوید برای برندسازی مجدد نام کاربری و هویت صفحه خود را در آینده عوض کنید.

از عبارت this is  استفاده کنید

عبارت this is هم یکی دیگر از روش‌های ساختن اسم مناسب برای اینستاگرام است. اگر روش‌های قبلی را کاربران دیگری استفاده کرده‌اند، می‌توانید نام کاربری خود را با این روش انتخاب کنید. This is  معنی «این… است» توسط بسیاری از اینفلوئنسرهای موفق نیز مورد استفاده قرار گرفته.

استفاده از عبارات در انتخاب اسم برای پیج اینستاگرام

از جمله این اکانت‌ها می‌توان به صفحه @ThisIvyLife اشاره کرد که همانطور که از اسمش پیداست درباره زندگی اوی، یکی از اینفلوئنسرهای اینستاگرام است.

اسمی منحصر به فرد برای خود بسازید

اینفلوئنسرها و اکانت‌های موفق زیادی هستند که نامی منحصر به فرد را برای خود انتخاب کرده‌اند و از این طریق میان کاربران به محبوبیت زیادی رسیده‌اند. برای مثال می‌توان به اینفلوئنسر ایرانی، پیکاسو اشاره کرد. همانطور که مشاهده می‌کنید، انتخاب چنین اسمی، تمام نشانه‌های لازم یک اسم مناسب برای اینستاگرام را در خود جای داده.

چنین اسم‌هایی هم کوتاه هستند و توسط کاربران به راحتی به خاطر سپرده می‌شوند، هم به راحتی پیدا می‌شوند و در کنار همه این‌ها هویت خاصی برای اکانت شما می‌سازند. بنابراین با کمی فکر کردن و استفاده از شیوه‌هایی مانند طوفان فکری می‌توانید چنین اسم‌هایی را برای خود خلق و از آن‌ها استفاده کنید.

موضوعات مورد علاقه خود را به اسم اکانتتان اضافه کنید

یکی دیگر از راه‌های انتخاب نام مناسب، استفاده از موضوعاتی است که به آن‌ها علاقه دارید. چنین انتخابی مخصوصا برای افرادی که پرسونال برندینگ برایشان در اولویت اول قرار ندارد و صرفا به دنبال پیدا کردن یک اسم بامزه برای اکانت خود هستند مناسب است.

از طرفی انتخاب نام کاربری این چنینی، باعث رابطه عمیق‌تری با مخاطبان می‌شود و در دنیای شبکه‌های اجتماعی که روزانه اکانت‌های بیشتری به سمت رسمی‌تر شدن می‌روند، شانس صمیمی‌تر بودن با مخاطبان را بیشتر می‌کند.

به طور مثال اگر به غذا علاقه دارید و در این مورد دوست دارید صحبت کنید می‌توانید از عبارت food lover استفاده کنید. در هر موضوعی می‌توان از چنین عبارت‌هایی در اسم‌ صفحه استفاده کرد.

شاید هم دوست دارید پا را فراتر از این بگذارید و به صورت کلی اسم یکی از شخصیت سریال مورد علاقه‌تان را در نام کاربری صفحه خود استفاده کنید. همه این‌ها با چاشنی خلاقیت به راحتی امکان پذیر است!

از کلمات متداول دیگر بهره ببرید

تا اینجا با شیوه‌های مختلفی آشنا شدیم که اکانت‌های موفق بسیاری نیز از آن‌ها استفاده می‌کنند، اما اگر همچنان درباره انتخاب کردن اسم مناسب برای صفحه اینستاگرام خود تردید دارید، کلمه‌ها و عبارت‌های زیر را هم در نظر بگیرید:

  • The (که در زبان انگلیسی برای معرفه کردن یا شناس بودن اسم‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد)
  • We are  (به معنای ما… هستیم، برای انتخاب اسم صفحاتی که مربوط به یک تیم یا گروه است)
  • App (اگر صفحه یک اپلیکیشن را راه‌اندازی می‌کنید!)
  • استفاده از اسمی شهر‌ها، کشور یا منطقه در آخر نام کاربری
ادمین اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید