طراحی قالب حرفه ای پست اینستاگرام

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

قبل از اینکه هر اقدامی کنید، ابتدا تمام صفحات برندهای معتبر را بررسی کنید. این برندها معمولا بر طراحی قالب پست اینستاگرام خود حساسیت زیادی به خرج داده اند. تمامی این ایده ها در ادامه ی کار به شما کمک خواهند کرد.

حال بعد از این مقدمه که اهمیت موضوع را نشان می دادند، نوبت به نکاتی است که باید در هنگام طراحی پست های اینستاگرامی در نظر بگیرید. این نکات و پیاده سازی آنها اصلا دشوار نیست. تنها ترفندهایی وجود دارد که باید بدانید و این تکنیک ها را اجرا کنید. با هم این موارد را بررسی می کنیم:‌

به ظاهر و احساسی که به مخاطب می دهید توجه کنید

در مورد این فکر کنید که چگونه ایده های خود را به صورت بصری نمایش دهید. این نحوه ی نمایش قرار است ظاهر و احساسی را که قرار است به مخاطب منتقل شود، تامین کند. قالب پست های شما قرار است منتقل کننده ی استایل و کیفیت برند شما باشد. در ابتدا نوع محتوایی که قرار است منتشر کنید باید مشخص شود. این محتوا می تواند شامل تصویر طراحی شده،‌ عکس، ویدئو، پوستر های از پیش آماده و مواردی از این قبیل باشد. این محتوا در هرنوع و فرمتی که باشد، باید بتواند با کاربران ارتباط خوبی برقرار کند. مثلا نمونه های زیر را ببینید:

توجه به ظاهر عکس در طراحی قالب پست اینستاگرام
توجه به احساس مخاطب در طراحی قالب پست اینستاگرام

این تصاویر همانطور که می بینید همه در یک زاویه ی مشخص گرفته شدند. تصور کنید کل محتواهای یک صفحه چنین ظاهری داشته باشد. این موضوع قطعا توجه تاره وارد ها را به صفحه جلب می کند. بدیهی است که کاربران می توانند با چنین محتواهای خلاقانه ای ارتباط برقرار کنید از طرفی این موضوع اصالت برند را می رساند. دقت کنید که سلیقه ی انسان ها روز به روز تغییر می کند. کسانی که در سی سال گذشته با تصاویری مانند تصویر زیر به وجد می آمدند:

تهیه محتوای خلاقانه برای قالب اینستاگرام

امروزه سلیقه ی متفاوتی دارند و باید عکس هایی مانند زیر احساس خوبی خواهند داشت:

توجه به سلایق متفاوت برای لی اوت

این سلیقه روز به روز در حال تغییر است. مردم سخت گیر تر و حساس تر شده اند و به آنچه می بینند اهمیت بیشتری می دهند. از این جهت اگر در نهایت می خواهید محتوای صفحه ی خود را از طریق عکسبرداری و فیلمبرداری تهیه کنید، به روز باشید. به کارگیری اصول عکسبرداری با استفاده از تجهیزاتی که روز به روز با کیفیت می شوند باید در دستورکار شما قرار بگیرد. اگر قصد دارید طراحی قالب پست اینستاگرام شما منطبق با اصول به روز باشد، این موارد را در نظر داشته باشید.

برند سازی نکته ی مهمی است که باید در طراحی دخیل کنید

برندینگ صرفا طراحی لوگو یا قراردادن آن روی تصویرها یا ویدئوهایتان نیست. وقتی در مورد برندینگ در اینستاگرام صحبت می کنیم منظورمان ساخت نمایی برای صفحه است که متمایز باشد. برند شما شخصیتی دارد که باید آن را در ظاهرش به نمایش بگذارید. دو نمونه ی زیر را ببینید:

توجه به برندسازی در استفاده از لی اوت
توجه به شخصیت شما که در قالب طرای لی اوت شما دیده می شود

احتمالا ظاهر این صفحات برای شما هم جذاب است. همانطور که می دانید عکس های منتشر شده در این صفحات از فرم خاصی پیرو می کنند. ایجاد یک صفحه ی کسب و کار در بستر اینستاگرام صرفا درست کردن یک حساب اینستاگرامی و بارگذاری عکس و فیلم در آن نیست. شما باید برای طراحی قالب پست اینستاگرامی باید در میان هزاران رنگ موجود آنهایی را که با برند شما همخوانی دارد را انتخاب کرده و ترکیب کنید.

انتخاب رنگ بسیار مهم است. رنگهایی که برای طراحی قالب های پستتان طراحی می کنید تاثیر بسیار زیادی روی مخاطبانتان دارد. رنگ ها را صرفا به چشم یک ویژگی نبینید. آنها قرار است به مخاطبان شما پیامی منتقل کنند. سهل انگاری در انتخاب رنگ می تواند به وجهه ی برند شما آسیب بزند. اینکه صفحه ی شما به طور کلی دارای رنگ یا رنگ هایی شاخص باشد، به آن جلوه ی خاص و شیکی میدهد و این حس به مخاطبان منتقل می شود. پس با توجه به استراتژی های برندتان یک پالت رنگی برای خودتان انتخاب کنید و آن پایبند بمانید.

مجدد به دو عکسی که بالاتر گذاشتیم نگاه کنید. در عکس اول رنگهای سیاه، سفید و طوسی در تمامی عکس ها وجود دارد. رنگ های شاخص عکس دوم رنگهای سفید و قهوه ای است که در تمام عکس ها رعایت شده است. استفاده از فونت های به خصوص در طراحی قالب پست اینستاگرام موضوع مهم دیگری است که باید به آن توجه کنید. صفحه ی شما  در اینستاگرام نمودار برندتان است. از این جهت جز به جز پست های اینستاگرامی شما اهمیت زیادی دارد. به صور خلاصه تلاش شما باید در جهتی باشد که هر شخص با دیدن پست شما چه در صفحه ی خودتان چه به صورت تبلیغات آن را بشناسد.

پس در نهایت و به طور کلی در طراحی قالب برای پست های اینستاگرامتان باید دو نکته ی گفته شده را رعایت کنید. بسیار مهم است که ظاهر صفحه ی شما احساس خوبی به مخاطبتان منتقل کند و شخصیت برندتان را حفظ کند. همواره یک سوال را از خودتان بپرسید: اگر بنا به فالو کردن  یک صفحه از روی ظاهر آن باشد، خودتان صفحه ی خودتان را فالو می کنید؟

ادمین اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید