هک اینستاگرام به سادگی و روش جلوگیری از آن

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

اینستاگرام از آن دست شبکه های اجتماعی پرطرفدار است که می تواند حاوی اطلاعات مهمی از کاربران خود باشد. این اطلاعات مهم و تعداد زیاد کاربران سبب شده است تا بسیاری از هکرها به اکانت اینستاگرام افراد، خصوصا افرادی که دارای تعداد فالوورهای زیادی هستند، به چشم یک هدف نگاه کنند و به دنبال هک اکانت های این افراد باشند. اما همانطور که می دانید، اینستاگرام از جمله شبکه های اجتماعی است که بیش از یک میلیارد کاربر دارد و تاکنون توانسته امنیت کاربران خود را حفظ کند. پس چه عاملی سبب می شود تا ما بعضا اخباری را مبنی بر هک شدن اکانت افراد مختلف بشنویم و حتی در بین دوستان خود نیز افرادی را بشناسیم که اکانت اینستاگرام آن ها هک شده است؟ در ادامه با ما همراه باشید تا در این رابطه بیشتر سخن گفته و به بررسی روش های هک اینستاگرام و برنامه ها و نرم افزارهایی که برای این عمل وجود دارد بپردازیم.

روش های هک اینستاگرام

هک اینستاگرامیک هکر برای دسترسی به اطلاعات خصوصی اینستاگرام یک فرد چند راهکار پیش رو دارد که در زیر به این راهکار ها به صورت موردی اشاره شده است:

  • دسترسی به دستگاهی که فرد با استفاده از آن به اکانت خود لاگین شده است، مثل گوشی یا تبلت
  • بدست آوردن پسورد اکانت فرد مورد نظر از راه های مختلف
  • نفوذ به اطلاعات کاربران در سرورهای اصلی اینستاگرام
  • نصب برنامه های جاسوسی روی دستگاه فرد مورد نظر و بدست آوردن اطلاعات

به طور کلی این روش ها، معروف ترین روش های هک اینستاگرام یا هر برنامه یا سرویس دیگری مثل اینستاگرام است. البته برخی راهکارهای ابداعی نیز وجود دارند که بسته به خلاقیت هکر ممکن است از آن ها نیز استفاده شود. اما به طور کلی روش هایی که در بالا ذکر شد، کلیات روش های هک اینستاگرام را بیان می کند.

در روش اول، ما در واقع یک نوع دسترسی غیر مجاز را می بینیم که فردی بدون اجازه، دستگاه ما را در اختیار گرفته و به اکانت اینستاگرام ما متصل می شود. در همان زمانی که دستگاه ما در اختیار اوست، وی می تواند به تمامی اطلاعات اکانت ما در اینستاگرام و تمامی پیام های ما نیز دسترسی داشته باشد. در این روش نیازی به انجام عملیات پیچیده ای نیست.

اما در روش دوم، هکر با استفاده از ابزاری که در اختیار دارد و یا با استفاده از عدم آگاهی کاربر، اقدام به بدست آوردن پسورد اکانت فرد نموده و با استفاده از آن پسورد به اکانت اینستاگرام او متصل می شود. این روش هک اینستاگرام خود می تواند شامل استفاده از روش های مختلفی مثل مهندسی اجتماعی، ساخت صفحات و ایمیل های فیشینگ یا استفاده از برنامه های شکستن پسورد باشد.

در روش سوم، هکر باید تخصص زیادی در زمینه هک و امنیت داشته باشد و تاکنون فردی موفق به انجام آن نشده است. در این روش باید از لایه های امنیتی مختلفی عبور کرد و به سرورهای اصلی اینستاگرام دسترسی پیدا نمود که امری بسیار پیچیده و زمان بر است.

روش چهارم نیز یک روش شایع در زمینه هک اینستاگرام است که در آن هکر با نصب یک برنامه روی دستگاه فرد، موفق به دریافت اطلاعات برنامه های دیگری همچون اینستاگرام می شود. در این روش نیز هکر هم می تواند تنها از برنامه های دیگران که برای این منظور ساخته شده اند استفاده کند و هم می تواند خودش چنین برنامه ای را طراحی کند.

امنیت اینستاگرام

سرورهای اینستاگرام دارای امنیت بسیار زیادی هستند.

ما در اینجا صرفا به بررسی روش های دوم و چهارم خواهیم پرداخت و با سایر روش ها کاری نخواهیم داشت.

همچنین بخوانید |  هک اینستاگرام با تیک آبی ؛ ترفند جدید هکرها

بدست پسورد اینستاگرام

پسورد اینستاگرامروشی که بسیار مرسوم بوده و در حال حاضر بسیار شایع است، بدست آوردن پسورد ورود به اکانت دیگران است. اگر شخصی موفق شود تا پسورد ورود به اکانت اینستاگرام ما را بدست آورد، می تواند به سادگی به اطلاعات خصوصی ما در این شبکه اجتماعی دسترسی پیدا کرده و حتی به جای ما برای دیگران پیام ارسال کند و یا تصاویر و ویدیوهای مختلفی را پست نماید.

این موضوع برای همه کاربران اینستاگرام بسیار حیاتی است و برای آن دسته از کاربرانی که فالوورهای زیادی در اینستاگرام دارند نیز بسیار مهمتر می باشد. اما هکرها از چه روش هایی موفق می شوند تا پسورد اکانت اینستاگرام دیگران را بدست بیاورند و حتی موفق به هک اینستاگرام افراد مشهور نیز شوند؟ ما در ادامه تعدادی از محبوب ترین این روش ها را معرفی نموده ایم.

هک اینستاگرام با مهندسی اجتماعی

در این شیوه، هکر با ایجاد اعتماد سازی میان خود و فرد مورد نظرش و با استفاده از ترفند های روانشناسی، موفق می شود تا پسورد ورود به اکانت شخص مورد نظرش را از زبان خود او بدست آورد. علاوه بر این ممکن است فرد به طور مستقیم پسورد را به هکر اعلام نکند اما هکر از لابلای صحبت های او و اطلاعاتی که مابین آن ها رد و بدل می شود مثل تاریخ تولد، نام فرزند و یا سایر موارد، پسورد ورود به اکانت اینستاگرام را بدست آورد.

همچنین در برخی موارد نیز هکر با استفاده از همین شیوه، قربانی خود را مجاب می کند تا یک برنامه مخرب را روی دستگاه خود نصب کند که این برنامه می تواند یک کیلاگر که توانایی دزدیدن پسوردها را دارد، باشد. هک با شیوه مهندسی اجتماعی ضریب موفقیت بسیار بالایی دارد و بسیاری از هکرها از این شیوه استفاده می کنند.

مهندسی اجتماعی

در شیوه مهندسی اجتماعی، هکر شما را مجاب می کند تا هر کاری که او بخواهد انجام دهید.

هک اینستاگرام با پسورد کرکر

پسورد کرکر (Password Cracker) یک برنامه یا فرایندی است که طی آن هکر موفق می شود تا رمز عبور کاربر را بدست آورد. در این شیوه نیازی به نصب برنامه در دستگاه هدف یا ارتباط بین هکر و قربانی نبوده و صرفا می توان از طریق ابزار شکننده پسورد، موفق به انجام این حمله شد. ضریب موفقیت این حمله، ارتباط مستقیمی با سادگی و قابل حدس بودن پسورد کاربر هدف دارد و هر چه کاربر از پسوردهای مطمئن تر و قوی تری برای اکانت اینستاگرام خود استفاده کند، هکر برای شکستن پسورد کار دشوارتری را پیش رو خواهد داشت.

همچنین بخوانید |  فعال سازی تایید دو مرحله ای اینستاگرام برای جلوگیری از هک

از جمله این روش ها می توان به استفاده از ترموکس (Termux) که یک شبیه ساز ترمینال لینوکس روی اندروید می باشد، اشاره کرد. استفاده از سیستم عامل کالی لینوکس و ماژول های مختلفی که برای شکستن پسورد در این سیستم عامل وجود دارد نیز روش دیگری برای هک اینستاگرام افراد است. همچنین استفاده از پکیج هایی که صرفا برای شکستن پسورد اینستاگرام طراحی شده اند نیز می تواند بسیار ثمر بخش باشد.

هک اینستاگرام با پسورد کرکر

هرچه پسوردی که برای اکانت خود استفاده می کنید، پیچیده تر باشد، شانس کرک شدن آن کمتر خواهد شد.

هک اینستاگرام با حمله فیشینگ

در روش فیشینگ و جعل، هکر اقدام به جعل یک اکانت معتبر و یا یک صفحه معتبر کرده و از کاربر می خواهد تا برای ورود به اکانت اینستاگرامش یا برای تایید یک سری تغییرات در اکانتش، اطلاعات خود را در آن صفحه جعلی وارد کند. در این شرایط معمولا کاربر گول خورده و چون حس می کند که مشکلی در اکانت اینستاگرامش رخ داده است، طبق دستورات هکر عمل کرده و اطلاعات اکانت خود را از جمله پسورد ورود به اکانتش را در صفحه جعلی، وارد می کند.

به عنوان مثال، هکر یک ایمیل با نام کاربری Instagram برای شما ارسال می کند و در متن ایمیل به شما اعلام می کند که صفحه اینستاگرام شما به دلیل تلاش برای ورود نامعتبر، مسدود شده است. اگر شما صاحب این اکانت هستید روی لینکی که در ادامه ایمیل آمده است کلیک کرده و سایر مراحل را انجام دهید. پس از کلیک روی لینک مشخص شده، کاربر به یک صفحه که دقیقا شبیه به صفحه ورود به اینستاگرام طراحی شده است وارد می شود و اطلاعات حساب کاربری خود را برای ورود به اینستاگرام وارد می کند.

با وارد کردن این اطلاعات در صفحه جعلی، در واقع شما اطلاعات اکانت خود را در اختیار هکر قرار داده اید و هکر می تواند به سادگی با استفاده از پسوردی که خودتان در اختیارش قرار داده اید وارد صفحه شما شده و و به اطلاعات خصوصی شما دست پیدا کند.

حمله فیشینگ

حملات فیشینگ نقش اساسی را در سرقت اطلاعات از جمله اطلاعات کارت بانکی افراد را دارد.

برنامه هک اینستاگرام

همانطور که اشاره شد در روش هک اینستاگرام با استفاده از برنامه جاسوسی، می توان به سادگی از محصولات موجود که برای این هدف یا سایر اهداف ساخته شده اند استفاده نمود. در این روش شما باید برنامه مورد نظر را روی دستگاه فردی که قصد دارید اینستاگرام او را هک کنید، نصب کرده و سپس یک سری تنظیمات را به صورت دستی در آن وارد کنید. پس از نصب موفقیت آمیز، برنامه به صورت مخفیانه شروع به جمع آوری اطلاعات و ارسال آن اطلاعات به مقصدی دیگر می کند.

برنامه های داخلی و خارجی زیادی برای این امر طراحی شده اند که هر کدام ویژگی های خاص خود را دارند. به عنوان مثال برنامه فمیلی گارد یک برنامه نظارت و کنترل بر رفتارهای اعضای خانواده در فضای مجازی است که می تواند روی تلفن همراه افراد زیر 18 سال نصب شده و پس از آن اطلاعات کاملی را از فعالیت های کاربر خود در فضای مجازی برای والدین ارسال کند. این برنامه صرفا یک برنامه نظارتی برای فرزندان و اعضای خانواده است و با توجه به اینکه بستر فضای مجازی می تواند برای افراد نوجوان بسیار خطرآفرین باشد، بسیار مفید باشد.

ادمین اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید