خصوصیات تلگرام چیست؟

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

ربات تلگرام، یک شخصیتِ ـ نه‌چندان ـ حقیقی در تلگرام است که به جای آدمیزاد، یک نرم‌افزار پشت آن نشسته و بر مبنای پیام‌هایی که به او ارسال می‌کنید، پاسخ‌هایی می‌دهد. ربات‌های جدید تلگرام، یک پسوند bot پشت اسم اکانتشان دارند. ربات‌های تلگرام، ربات‌هایی هستند که برخی خدمات را به صورت خودکار برای مخاطب به ازای ارسال درخواست فراهم می‌کنند.

ربات تلگرام مانند یک حساب کاربری می تواند رابطه 2 طرفه با مخاطب شما داشته باشد و به پیام ها و دستورات مختلف کاربردرهر ساعت و روزی دریافت کرده و به آنها پاسخ دهد. شما می توانید در ربات خود دستورات مختلفی مشخص کنید و برای هر کدام جواب مناسب را تعیین نمایید. هزینه ساخت یک ربات نسبت به سایت کمتر است و چون روی تلگرام قرار دارد دسترسی به آن برای کاربران ساده تر می شود.

 

 

ا استفاده از این ربات ها بدون نیاز به حضور نیروی انسانی و در هر ساعتی از شبانه روز می توان به درخواست های مختلف کاربران پاسخ مناسب دهید . برای مثال رباتی برای نمایش موجودی انبار به مشتریان یا نمایندگان فروش یا رباتی برای ثبت سفارش کالا یا مشاهده کالاهای موجود در یک فروشگاه. در ربات مانند سایت می توان برای کاربر های مختلف سطح دسترسی تعیین کرد تا هر کاربر فقط اطلاعات مشخص در سطح دسترسی خود را دریافت کند برای مثال از تعداد موجودی کالا ها در انبار فقط نماینده های مجاز فروش اطلاع پیدا کنند.

چون تلگرام جزو محبوب ترین و در دسترس ترین برنامه های موجود است و بر روی تمامی سیستم عامل ها و دستگاه های مختلف مثل اندروید ، ویندوز ، IOS و … کار می کند با داشتن یک ربات مرتبط با کسب و کار خود می توانید با مجموعه ای از مخاطبان به راحتی ارتباط برقرار کنید.

 

کاربردهای ربات تلگرام

 

در واقع میتوان گفت که ربات تلگرام میتواند هر کاربردی داشته باشد! نحوه استفاده از آنها به خلاقیت شما و برنامه هایی که برای آن تعریف میکنید بستگی دارد. برخی از کاربردهای آنها به شرح زیر است:

  • ارتباط با وب سایت شما:یک ربات تلگرام میتواند فعالیت های شما را کوتاه و بهینه کند و امکانات مختلف سایت شما را در بستر تلگرام در اختیار کاربران قرار دهد، بعنوان مثال شما میتوانید هر زمان دیدگاه یا فرم تماس جدیدی در سایتتان ارسال شد، مستقیما در تلگرام آن را دریافت کنید. و یا آخرین ایمیل های خود را به حساب تلگرام خود منتقل کنید. ربات میتواند اخبار یا محتوای جدیدی که در سایت خود قرار می دهید را به صورت خودکار برای کاربران ارسال کند. و
  • ساخت بازی های فکری ساده:نحوه ارتباط شما با ربات تلگرام این قابلیت را ایجاد میکند که به سرعت پاسخ های کاربران را تحلیل کرده و نتایج متناسب با آن را برایشان ارسال کنید. این قابلیت به شما امکان میدهد بازی های گوناگونی را طراحی و پیاده سازی نمایید.
  • معرفی کسب و کار شما:ربات تلگرام میتواند کسب و کار شما را به مجموع گسترده ای از مخاطبان معرفی کند. شما می توانید انواع خدمات یا کالا های مختلف خود را به صورت دسته بندی شده یا تکی برای مخاطبان ارسال کنید و امکان جستجو در آنها و ثبت سفارش را به مخاطبان خود بدهید.
  • ابزارهای کاربردی:ربات تلگرام میتواند هر کاربردی داشته باشد، شما هستید که کارایی آن را طرح ریزی میکنید. دریافت نرخ ارز، اطلاعات هواشناسی، اخبار روز و تفریح و سرگرمی هرکدام نمونه های موفقی از کاربرد ربات تلگرام هستند.

 

بات تلگرام چقدر به اطلاعات شما دسترسی دارد؟

دسترسی ربات تلگرام، حـــــــداکثر به اندازه یک کاربر عادی است. بنابراین یک ربات تلگرام نه می‌تواند در گوشی شما جاسوسی کند، نه به رمزهای شما دسترسی دارد، نه می‌تواند عکس‌های گالریتان را برای کسی بفرستد. خصوصا ربات‌های جدید تلگرام سطح دسترسی محدودتری هم دارند. به این معنا که وقتی در یک گروه عضو می‌شوند، فقط پیام‌های سیستمی (مثل ورود و خروج اعضا) و پیام‌هایی که با علامت / ویا پیام های که با @ اختصاصا برای ربات‌ها ارسال می‌شوند را می‌بینند. اگر به لیست اعضای گروه تلگرام مراجعه کنید، سطح دسترسی ربات در کنار اسمش نوشته شده است.

هک با ربات تلگرام

یکی از شایعاتی که در مورد ربات ها تلگرام گفته میشود آن است که به اطلاعات شخصی شما دسترسی دارند و ممکن است برای جاسوسی از شما بکار گرفته شوند، اگر یک نگاه سطحی به امکاناتی که تلگرام برای ربات قرار دادهداشته باشید متوجه خواهید شد که امکان هک کردن کاربران از طریق ربات تلگرام وجود ندارد.

اولا ربات ها تنها زمانی به شما دسترسی خواهند داشت که با آنها ارتباط برقرار کرده باشید، یعنی پیامی با آنها ارسال کرده باشید. ثانیا از هر کاربر نام، نام خانوادگی، شناسه کاربری و آی دی کاربری برای ربات قابل دسترس خواهد بود، این اطلاعات تنها برای ایجاد ارتباط ربات با شما در دسترس آن می باشد. علاوه بر اینها ربات ها به تصویر شما نیز دسترسی دارند، البته امکان ذخیره آن از روی سرورهای تلگرام را نخواهند داشت و تنها میتوانند تصویر را برای شما یا کس دیگری ارسال کنند. ربات به هیچ وجه به شماره تلفن شما دسترسی ندارد مگر اینکه شما خودتان شماره را برای ربات ارسال کنید.

پس ربات هیچ گونه دسترسی به اطلاعات گوشی، مکالمات شما با دیگران و یا هر نوع دیتای دیگری ندارد. و فقط در صورتی که شما به آن پیام /start را داده باشید اجازه دارد برای شما پیام بفرستدو به راحتی میتوانید با ارسال دستور /stop و یا انتخاب “stop bot” از منو بالای ربات این امکان را هم از آن بگیرید

 

 

 

ادمین اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید