آموزش کامل استفاده از دایرکت اینستاگرام

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

آموزش کامل استفاده از دایرکت اینستاگرام ، ویژگی دایرکت از قدرتمند ترین قابلیت های درون برنامه ای اینستاگرام میباشد، گرچه برنامه اینستاگرام برنامه ای پیام رسان نمیباشد اما با این وجود تا حدودی بخش دایرکت این برنامه پرطرفدار، نقش پیام رسان را هم برای کاربرانش بازی میکند.

امروز میخواهیم از ویژگی ها و نحوه استفاده از این بخش را برای شما توضیح بدهیم به خصوص برای کاربران جدید این برنامه که آشنایی کاملی از این بخش را ندارند.

دایرکت چیست و نحوه استفاده از آن چگونه میباشد؟

به طور کلی دایرکت برای ارتباط کاربران با یکدیگر ترتیب داده شده است که البته رابطه نزدیکی نیز با بخش استوری ها دارد به صورتی که شما اگر پاسخ مستقیم به یک استوری بدهید مستقیم با ریپلای آن استوری به دایرکت منتشر کننده استوری برای او پیام فرستاده اید.

البته در اوایل اینستاگرام برنامه ای مجزایی به نام  InstaMessage را برای ارتباط کاربران خود منتشر کرده بود که با اضافه شدن ویژگی دایرکت دیگر نیازی به این برنامه نبود .

برای استفاده از بخش دایرکت و یا پیام دادن به دوستانتان کافی ایست برنامه اینستاگرام را اجرا و بعد با مراجعه به بخش هوم بر روی آیکون قسمت بالا صفحه که شبیه به یک فلش میباشد را لمس کرده تا وارد صفحه دایرکت شوید.

بعد از وارد شدن به بخش دایرکت میتوانید افراد مورد نظر خود را جستجو کرده و به آن ها با انتخاب کلید <send> پیغام مورد نظر خود را بفرستید. اما راه های دیگری نیز برای فرستادن پیام به دایرکت افراد وجود دارد یکی از آن ها همان پاسخ به استوری افراد میباشد، یکی از راه های دیگر نیز مراجعه به پروفایل صفحات مورد نظر و انتخاب گزینه آبی رنگ <Message> میباشد که میتوانید پیغام مورد نظر خود را دایرکت کنید. البته این زمانی امکانپذیر است که شما تعقیب کننده آن پیچ باشید اما در صورتی که آن صفحه را فالوو نکرده باشید میتوانید با انتخاب دکمه سه نقطه و بعد گزینه <Send Message> اقدام به فرستادن پیغام خود کنید.

به اشتراک گذاری پست ها در دایرکت

برای اشتراک گذاری یک پست به دایرکت دوستانتان کافی ایست آیکون پیکان مانندی که در زیر هر پست قرار دارد را انتخاب کرده و بعد فرد مورد نظری که میخواهید پست را برای او به اشتراک بگذارید را انتخاب کرده و دایرکت کنید.

ارسال عکس و ویدیو به دایرکت

برای ارسال عکس و ویدیو کافی ایست به دایرکت پیچ خود رفته و با فشردن آیکون دوربین عکس از طریق گالری خود اقدام به فرستادن عکس مورد نظر خود کنید البته باید توجه کنید که فیلم ارسالی نباید بیشتر از ۱۵ ثانیه باشد همانند محدودیت در انتشار استوری ها.

ارسال و منتشر کردن استوری ها در دایرکت

برای این منظور شما میتوانید به دو صورت اقدام کنید. راه اول فرستادن استوری خود به صورت مستقل و فقط برای ارسال به دایرکت تنظیم کرده باشید و دیگری فرستادن استوری های منتشر شده خود و یا دیگران به دایرکت.

اما در مورد گزینه اول برای فرستادن استوری برای یک پیچ مشخص کافی ایست به بخش دایرکت خود رفته و با انتخاب آیکون آبی رنگی که به شکل دوربین می باشد. و بعد از آماده کردن استوری مورد نظر آن را دایرکت کنید.

دریافت پیغام از بخش دایرکت

برای دریافت پیغام از بخش دایرکت نیازی به شما نیست تنها کافی ایست یکی از کاربران اینستاگرام برای شما پیغام بفرستد.در صورت فعال بودن نمایش اعلانات اینستاگرام به شما بعد از دریافت پیام خبر خواهد داد.

دایرکت را برای دیگران ببندیم

اگر نمیخواهید افراد ناشناس به شما پیام بدهند باید پیچ خود را قفل و یا همان پرایویت کنید در این صورت افراد ناشناس هنگام پیام فرستادن به شما، اینستاگرام از شما برای تایید فرد مذکور سوال میپرسد که میخواهید ادامه دهید یا حذف میکنید. همان پیام Request مواجه خواهید شد اگر نیز پیچ خاصی مورد نظر شماست که به هیچ وجهه نمیخواهید آن پیچ برایتان دایرکت بفرستد نیز میتوانید با بلاک کردن آن پیچ خیالتان را راحت کنید.

حذف کامل یک پیغام در دایرکت

در صورت فرستادن پیام اشتباهی به یک دایرکت  و یا هر حالت دیگری که میخواهید پیغام فرستاده شده حذف شود تنها کافی ایست انگشتتان را بر روی پیام نگهه داشته و گزینه Unsend Message را بزنید تا پیام مورد نظر هم برای شما و هم برای فرد مقابل حذف شود.

ساخت گروه در دایرکت

این ویژگی جالب را میتوانید به راحتی در بخش دایرکت برای خود و دوتستانتان فعال کنید به این صورت که وارد بخش دایرکت شده و از کادر جستجو افراد پیچ هایی را که میخواهید در گروه باشند را انتخاب کرده و یک پیغام بفرستید با این عمل گروه در بخش دایرکت ایجاد میشود.

ادمین اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید