آموزش احراز هویت دومرحله‌ای (Two Step Verification) در تلگرام

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

برای ورود به اکانت تلگرام، بعد از وارد کردن شماره تلفن، یک کد تأیید برای شما ارسال خواهد شد که با وارد کردن آن، می‌توانید به اکانت دسترسی داشته باشید. متأسفانه اگر شخص نزدیکی قصد سوءاستفاده از اکانت شما را داشته باشد، می‌تواند با استفاده از غفلت شما، کد ارسالی تلگرام را از گوشی شما بردارد و در گوشی خود وارد کند. برای آنکه به‌طور کامل جلوی چنین رویدادهایی را بگیرید، کافی است ورود دومرحله‌ای را برای اکانت خود فعال کنید. با این امکان رمز ورودی برای اکانت تنظیم خواهد شد که بعد از تأیید کد ارسالی تلگرام از شما درخواست می‌شود. به این ترتیب حتی اگر شخصی به کد ارسالی تلگرام شما دسترسی پیدا کند، باز هم به مانع سخت‌تری یعنی رمز عبور برخورد می‌کند و دسترسی او به اکانت غیرممکن خواهد شد.

برای این کار به تنظیمات تلگرام، بخش Privacy And Security و سپس بخش Two Step Verification مراجعه کنید. در این بخش از شما خواسته می‌شود یک رمز عبور برای اکانت خود تعیین کنید. بعد از تنظیم رمز عبور، این بار باید PasswordHint یا راهنمای پسورد را وارد کنید تا در صورت فراموشی رمز عبور، با مشاهده‌ی این راهنما آن را به خاطر بیاورید. این بخش اجباری نیست و می‌توانید با خالی گذاشتن آن و انتخاب گزینه‌ی Skip به مرحله‌ی بعدی بروید. در این مرحله از شما خواسته می‌شود یک ایمیل پشتیبان نیز تعیین کنید تا در صورت فراموشی رمز عبور بتوانید از این ایمیل برای بازیابی استفاده کنید. این مرحله نیز اجباری نیست و می‌توانید آن را Skip کنید. کار تمام است و هم‌اکنون رمز دومرحله‌ای برای اکانت شما فعال شده است.

پیشنهاد زومیت این است که یک ایمیل معتبر و البته خصوصی در این بخش وارد کنید یا حداقل رمزی برای اکانت خود انتخاب کنید که احتمال فراموش کردن آن نزدیک به صفر باشد. دلیل این حرف این است که در ورودهای بعدی (برای مثال بعد از خرید یک گوشی جدید) به این رمز برای ورود به اکانت خود احتیاج خواهید داشت و اگر آن را فراموش کرده باشید، ناچار به حذف اکانت خود و تمام اطلاعات و کانال‌های داخل آن خواهید شد.

ادمین اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید