آموزش تصویری ساخت کانال تلگرام (channel)

طراحی سایت
پکیج آموزشی ارزهای دیجیتال

ساخت کانال

گروه‌ها در تلگرام یک جمع همه‌جانبه هستند و هر فردی که در آن عضو باشد، می‌تواند اقدام به ارسال پست و محتویات مختلف کند. اما در کانال تنها یک شخص (یا تیم) مسئول ارسال پست خواهد بود و مابقی تنها نقش بازدیدکننده را ایفا خواهند کرد. درواقع می‌توان گفت کانال بیشتر شبیه یک شبکه و استفاده‌ی یک‌طرفه است نه یک تعامل گروهی. کانال برای یک فرد مشهور یا یک تیم تفریحی یا تجاری به کار می‌آید و افراد عادی نیاز چندانی به ساخت کانال نخواهند داشت هرچند که این امکان برای همه در دسترس است و اگر دوست دارید می‌توانید به‌سادگی کانال خود را بسازید. برای مثال شرکت‌ها و افراد مشهور می‌توانند با ساخت کانال و عضوگیری در آن، به انتشار اخبار مربوط به خود، تصاویر اجناس جدید و‌… بپردازند. یکی از استفاده‌هایی که در ایران از کانال‌های تلگرام شد مربوط به گروه‌های تفریحی و خبری است که استقبال فوق‌العاده‌ای نیز از سوی کاربران از آن‌ها شده است؛ به‌طوری‌که کانال‌های ایرانیِ جذابی در تلگرام وجود دارند که موضوع آن‌ها سرگرمی یا خبری است و تعداد اعضای آن‌ها به بیش از چند صد هزار نفر می‌رسد.

  • ساخت کانال به دو صورت عمومی و خصوصی امکان‌پذیر است. اگر کانال خود را به‌صورت عمومی بسازید، کانالتان در بخش جستجوی تلگرام نمایش داده خواهد شد؛ اما اگر حالت خصوصی را برای آن انتخاب کنید، کانال شما تنها توسط یک لینک عضویت قابل دسترسی خواهد بود و در جستجوهای عمومی نمایش داده نخواهد شد.
  • آدرس‌دهی به کانال نیز به دو شکل آی‌دی و لینک جوین امکان‌پذیر خواهد بود. تفاوت آی‌دی و لینک عضویت در این است که با انتشار آی‌دی، کاربر می‌تواند ابتدا کانال شما را مشاهده کند و سپس در صورت تمایل عضو آن شود. اما با انتشار لینک عضویت، کاربر ابتدا باید در کانال شما عضو شود تا بعد از آن قادر به مشاهده‌ی مطالب و پست‌های شما باشد. برای دریافت لینک جوین، به پروفایل کانال و سپس بخش Members مراجعه کنید. گزینه‌ی Invite Via Link را لمس کنید تا به لینک جوین کانال دسترسی داشته باشید.

ادمین اینستاگرام

دیدگاهتان را بنویسید